• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Billig, bra, enkel winder för en (1) klocka?

Apansson

Torpare
Kommer snart bli med dressur. Då behövs en winder. Jag vill ha en billig sådan, som i princip kan göra åt båda hållen, samt fram och tillbaka. Har panelen några tips?
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Mitt enda tips är att du ska köpa en för fler klockor. För så länge du hänger här kommer de att bli fler. :)
 

Wi

NLA
2-Faktor
Kika Acetimers sortiment. Har en winder för 4 klockor och med plats för 5..Gick på typ 2k. Har bra kvalitetskänsla, låter inte så mycket, har 6 olika inställningar. Min har jag haft i drygt 15 månader utan problem
 

Apansson

Torpare
Må så vara, men jag har en väldigt begränsad ekonomi, och jag är även för lat för att flippa, så den dagen, den "sorgen". Om jag verkligen går in för att spara har jag möjligen råd att köpa en klocka om året, så det är på den nivån. Därav söker jag enbart wander för en klocka just nu.
7020320001-20.png

Jag älskar Omegas egna, är det någon som har någon prisuppgift/erfarenhet om dessa?
 

demondave

Rolex
Watchfinder.co.uk hade Rapport Evo-kuben med WF-loggan till riktigt bra pris för några månader sedan, under halva priset diskret brandad istället för med Rapport-loggan. Vilken färg du ville, sålänge du ville ha den i pianosvart lack. Hittade den inte vid en snabb koll nu, men kan vara värt att hålla koll på. Tror det var styva tusingen för en riktigt bra och absolut helt tyst winder.
 

Wi

NLA
2-Faktor
En vän till mig har en sådan..Har fungerat bra men känns otroligt plastig och är något högljud..Men säkert värt för priset!
 

Apansson

Torpare
Så jag antar att man får räkna med att ge minst en tusenlapp för en duglig winder? Får kolla lite närmare när man har den nya skönheten på armen. Tack för alla svar! Kanske slantar upp lite grann för Omegas ändå, den är ju så läcker.
 

par

Patek
2-Faktor
Må så vara, men jag har en väldigt begränsad ekonomi, och jag är även för lat för att flippa, så den dagen, den "sorgen". Om jag verkligen går in för att spara har jag möjligen råd att köpa en klocka om året, så det är på den nivån. Därav söker jag enbart wander för en klocka just nu.
7020320001-20.png

Jag älskar Omegas egna, är det någon som har någon prisuppgift/erfarenhet om dessa?

Riktigt jäkla snygg!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Så jag antar att man får räkna med att ge minst en tusenlapp för en duglig winder? Får kolla lite närmare när man har den nya skönheten på armen. Tack för alla svar! Kanske slantar upp lite grann för Omegas ändå, den är ju så läcker.


Vet inte vad Omegan kostar, men tror inte mindre än 3k.
Kolla ebay.co.uk, finns några snygga svart pianolackade för typ 800 spänn
 

Apansson

Torpare
Omegan låg på typ 400 pund, så det är ju en slant. Men det är ju en Omega-dressare på brunt läder som ska sitta i den mestadels...kanske värt det. Jag ska kika runt lite som sagt, tack och bock för alla tips!
 
  • Like
Reactions: par
Topp