Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Billig bra klocka till dottern?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Strindberg, 2 april 2014.

1. Strindberg
    Trådstartare

Strindberg Biskop

Vad ska jag leta efter?

Jag tänkte göra en köpes-tråd, men märkte att den blev alldeles för lång, så jag gör så här i stället. Min dotter har pratat om att hon skulle vilja ha en klocka. Hon är tretton år, så intressena ändras, men det här har det pratats en del om nu. Det som verkligen fick mig att leta klocka är hennes resonemang om den eventuella klockan. Där har jag tydligen gjort ett bra jobb.

Så här sa hon: "Det behöver inte vara en dyr klocka, men den ska vara snygg, och om någon som kan någonting ser den så vill jag att de ska tänka att det var ett bra val av billig klocka. Sen ska den vara bra, och inte kännas plastig, eller se ut som någon känd klocka.". Jag är ju inte helt nöjd med att hon bryr sig så mycket om vad andra tänker, men väldigt nöjd med resonemanget.

Hur ska klockan se ut då? Några punkter:
    *Hon gillar min Seiko Monster, men de gröna visarna är "fula", och tavlan fick gärna vara ljusare.
    *Dykare verkar bra, men huvudsaken är att den är ganska kraftig i botten. Skulle gissa på att hon vill ha minst 40 millimeter.
    *Ej kronograffunktion. De "små tavlorna" föll tydligen inte i smaken.
    *Länk vill hon ha, kanske ska den åka på nato ibland, men en länk ska det vara.
    *Begagnad är helt ok.

Sen lägger jag till en egen punkt, budgeten är liten. Intressena ändras, och hon är en slarver av rang. Därför känns begagnad vettigt. Jag tänker mig klart under tusenlappen.

Vad ska jag leta efter?

2. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Skx007 och ett glas mjölk kanske kan vara något?

image.jpg

Icaras gillar detta.
  3. Strindberg
    Trådstartare

Strindberg Biskop

Ja, skx007 var min första idé också, men den är lite mörk. Finns det ljusare varianter, eller kanske ett litet tavelbyte?

4. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Köp en Certina first lady eller MK, går hem hos de flesta tjejer. Annars får det bli en datejust, "liten budget" är ett relativt begrepp :)

5. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Verkar finnas oändliga möjligheter till att modda en Seiko! Så det ska nog inte vara några problem.

6. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
  7. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
  8. medinfoto

medinfoto Präst

Från:
    Borås
    Brukar rekommendera Citizen Eco-Drive när folk ställer liknande frågor. Inget underhåll, bra kvalitet, och en ohygglig mängd modeller att välja mellan.

4cie gillar detta.
  9. 4cie

4cie Biskop

Slår också ett slag för Citizen Eco-Drive. Gott om olika modeller och bra kvalitet på klockorna. Finns i alla möjliga olika modeller och finns även i titan. Att man slipper batteribytet är ju enastående då du kan ge dig på att så fort batteriet tar slut så åker klockan längst ner och längst bak i sminklådan ;)

10. POO

POO Präst

Finns ju vit mini-monster

11. morrism

morrism Friends of KS

Oris lady diver är fet

12. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Läs mellan raderna, något annat än en sub och du får eltejp till jul.

Icaras, Strindberg och Aboynamedsue gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield