• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Billig dressare

Rojalisten

Panerai
Upptäckte idag att jag verkligen inte har en ren dressare, sparar pengar till någon tudor/rolex till examen present åt mig själv, så min budget beträffande andra köp är just nu aningen tight.

Tips på någon rolig dressare, gärna likt tissot porto, dvs fyrkantig (?) eller något liknande, under 2kakor :)
 

Rojalisten

Panerai
Oh 400dollar såg jag precis, får man inte väldigt mycket seiko, orient för dom pengarna som är både bättre i matrial såväl som funktion?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Förlåt, glömde posta en bild på Bambinon.

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_fer24005w_1.png
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Håll koll på kaplans "lilla klockor", brukar ofta finnas flera fina rektangulära dressare (tanks) till vettiga priser.
 

Dr.Rolex

Omega
Tycker absolut du ska kolla in Bambino som tidigare nämnts. Köpte min i somras och är väldigt nöjd. Håller tiden förvånansvärt bra och skinnet har jag varit nöjd med, har dock inget kvalitetsskinn att jämföra med. Har den vita tavlan, tror den räknas in under sunburst? Åtminstone light. Fin är den iaf! Se här:
image.jpeg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag skulle tipsa om Knut Gadd. Ett nytt, svenskt märke som verkar riktigt spännande. Grundaren är en Pateksamlare, vilket man kan se spår av i de klockor som släppts. Själv gillar jag dem skarpt och kommer förmodligen köpa en efter passarounden här på KS. Priset ligger på 2600kr
150218_Knut-gadd6792_43.jpg

http://knutgadd.com/
Haha du var typ ett par nanosekunder före mig att skriva nästan exakt detsamma ;)
Kudos !
 

Rojalisten

Panerai
Knut ser ju onekligen spännande ut, hade dock gärna sätt ett annat urverk, men såklart går också priset upp då =) Får kolla in rundturen på den
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Varför kallas den för bambino?
Det gör den inte officiellt. Orient har endast produktkoder.
Den som visats i tråden har det fashionabla namnet ER24005W.
Funkar sådär utanför Japan i marknadsföringssyfte så OrientUSA (vanligtvis) ger dem fina smeknamn som sen blir det de kallas i väst (och numer även hos japanska säljare som vill kränga till väst).
 
Topp