• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Billig kronograf?

malakim

Omega
Tack för info. Hur är klockan, prisvärd, kvalitet, känslan?

Jag tycker den är super. Riktigt fin finish för att vara rysk. De var tänkta att bli Volmax prestigemärke, men sålde dåligt och las ner. Enda negativa jag har att säga är att den polerade boetten är väldigt repkänslig. Det blir snabbt mikrorepor på ovansidan. Och så är remmen skräp - men det gäller alla ryssar.

Antar att du inte bor i Malmö/Lund-området - annars hade du gärna fått klämma på min.
 
Jag tycker den är super. Riktigt fin finish för att vara rysk. De var tänkta att bli Volmax prestigemärke, men sålde dåligt och las ner. Enda negativa jag har att säga är att den polerade boetten är väldigt repkänslig. Det blir snabbt mikrorepor på ovansidan. Och så är remmen skräp - men det gäller alla ryssar.

Antar att du inte bor i Malmö/Lund-området - annars hade du gärna fått klämma på min.
Hmmm kanske dags att beställa en... Tack det var snällt. Bor i Fjollträsk. Är sidan du länkade till en Goodguy?
 

Platinum

Cartier
Lånar den här tråden lite istället för att starta en ny tråd.
Har blivit smått intresserad av kronografer likt Heuer Autavia, Sinn 103, JLC Deep Sea Chrono etc. Alla tycker jag ser ut att dela design och undrar därför om det finns någon gemensam historia/om de kallas någonting speciellt samt om det finns några billiga alternativ till dessa? Bilder på dessa nedan.
P9017538.jpg

103-Classic_V.jpg

jaeger-lecoultre-deep-sea-chronograph-cermet-1.jpg



Har hittat en Landeron med Seagull ST 2902 verk i som delar samma design, dock verkar detta vara något av en kopia/franken eller något?
Modellen är följande: http://www.landeron.com/montres-lan...raph-type-20-movement-manual-winding-861.html
Tacksam för svar.
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Även jag letar efter billigare kronograf runt 5 k. Tänker att det är roligare att köpa något med ett bättre kvartsverk än nått sämre mekaniskt. Tänker jag fel och är jag helt fel ute om jag tycker Certina DS-8 Precidrive är ett grymt alternativ?

i_3264_2_850.jpg

(Bild snodd från Internet)
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Lånar den här tråden lite istället för att starta en ny tråd.
Har blivit smått intresserad av kronografer likt Heuer Autavia, Sinn 103, JLC Deep Sea Chrono etc. Alla tycker jag ser ut att dela design och undrar därför om det finns någon gemensam historia/om de kallas någonting speciellt samt om det finns några billiga alternativ till dessa? Bilder på dessa nedan.
P9017538.jpg

103-Classic_V.jpg

jaeger-lecoultre-deep-sea-chronograph-cermet-1.jpg



Har hittat en Landeron med Seagull ST 2902 verk i som delar samma design, dock verkar detta vara något av en kopia/franken eller något?
Modellen är följande: http://www.landeron.com/montres-lan...raph-type-20-movement-manual-winding-861.html
Tacksam för svar.
Poängen är väl nån militärchrono tråd, kolla urofa 59, heuer bund, militärchrono Lemania , breitling
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Lånar den här tråden lite istället för att starta en ny tråd.
Har blivit smått intresserad av kronografer likt Heuer Autavia, Sinn 103, JLC Deep Sea Chrono etc. Alla tycker jag ser ut att dela design och undrar därför om det finns någon gemensam historia/om de kallas någonting speciellt samt om det finns några billiga alternativ till dessa? Bilder på dessa nedan.
P9017538.jpg

103-Classic_V.jpg

jaeger-lecoultre-deep-sea-chronograph-cermet-1.jpg



Har hittat en Landeron med Seagull ST 2902 verk i som delar samma design, dock verkar detta vara något av en kopia/franken eller något?
Modellen är följande: http://www.landeron.com/montres-lan...raph-type-20-movement-manual-winding-861.html
Tacksam för svar.
image.jpg
image.jpg
 
Topp