• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Billig" och mekanisk beater?

johning

Omega
Tjena!

Så bestämde jag och sambon att åka till Thailand... i morgon. Och jag kommer självklart på att jag inte har någon klocka som jag är så där överdrivet sugen på att dra med dit. En Exp 2a, en PO och en Speedmaster GMT är vad som finns.
- Men det fina är ju att jag nu har en ursäkt att köpa (till nästa resa) en vettig beater för omkr 5000-10 000 kr

Begagnat eller nytt spelar ingen roll. Men vad kan man få för sina + 5 tusenlappar? Vill helst ha en mekanisk klocka. Inte för att jag tror det är möjligt; men GMT är en funktion jag uppskattar förutom datum.

Breitling Colt är vad jag rent spontant kommer på.

Några fler tips! Hjälp!!
 
Certina DS Action Diver, Longines Conquest/Hydroconquest eller Glycine Combat Sub:) Ska du vistas i saltvatten med klockan på så är det praktiskt med en titanklocka då det är mer korrosionsbeständigt. 316L stål bör sköljas under kranvatten efter ett dopp i saltvatten.

Edit: Sorry, såg att du gillar GMT funktion, då är modellerna jag räknat upp inte aktuella.
 

johning

Omega
Glycine sub;en ser ju riktigt cool ut. En sådan blir det nog att titta närmare på. Möjligtvis om man kunde komma över en begagnad Seamaster quartz. Men eftersom jag redan har två Omge;or så känns det lite trist...

Breitling Colt har börjat tilltala mer och mer. Vad tycker ni om den?

the hunt is on! :)
 
Glycine sub;en ser ju riktigt cool ut. En sådan blir det nog att titta närmare på. Möjligtvis om man kunde komma över en begagnad Seamaster quartz. Men eftersom jag redan har två Omge;or så känns det lite trist...

Breitling Colt har börjat tilltala mer och mer. Vad tycker ni om den?

the hunt is on! :)

Longines Conquest GMT finns ju också, men den har dålig WR.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hamilton navy Khaki GMT.
DSCN8827.jpg
 

M.U

Rolex
Av mina egna erfarenheter av Thailand finns det väääldigt mycket Seiko försäljare där, så jag skulle nästan satsa på Seiko helt enkelt :) Väldigt stort utbud på väldigt fina klockor!
 

Glusch

Cartier
Jag tror att du är lite sent ute @salmonia. Han reste iväg för sisådär 4 månader sedan. Att alltid dubbelkolla datumet på senaste inlägget innan man postar kan vara bra när man är inne på trådar som inte ligger på frontpage. Fast jag håller med dig, Seiko SNK807/5/9 är riktigt snygga klockor
 
Topp