• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad 8500:- FYND! Vintage Tudor 7914 på RolexJubilée

BCKSTRM

Rolex
Hej KS,
Säljer nu denna fina vintage Tudor 7914 från 1955 (193.XXX serial)

Den har en mycket varm och härlig patina med typ krämfärgad tavla (kanske lite mörkare). Denna modell har roulettedatum vilket innebär att jämna datum är röda, vilket jag tycker är charmigt. Alla delar är original (mig veterligen). Klockan kommer på ett rullat Rolexjubilée (62510) med clasp code Z1.

De små lumeplupparna som ska sitta utanför indexera blivit borttvättade. Detta är ganska vanligt att man gjorde och gör inte direkt något enligt mig. På en sådan här modell är lumeplupparna ändå så intetsägande. Sekundvisaren är lite skadad (den ska vara någon millimeter även "bakom" centrum).

Håller tiden helt ok men har inte mätt upp exakt.

Tänker mig att (11 500) 8 500kr + frakt är ett alldeles för bra pris. 24h retur

IMG_4077.JPG

IMG_4354.JPG

IMG_4111.JPG

IMG_4055.JPG


Tack KS!
 
Senast ändrad:
Topp