• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Billiga quartzur du fallit pladask för?

Johe

Omega
Min kompis har en "Dilligaf" som för sina pengar var jäkligt snygg. Skulle gärna ha en själv men de är tydligen out of production.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Lite rolig klocka med sin "fullume" och trevliga mått. Inköpt i Kalifornien på Target när jag hade lite tråkigt. Kostade typ 20 $

Timex weekender
image.jpg


Här är sambons som hon köpte på Target i Merritt Island, Florida, i somras. Hon hälsar att du måste ha betalat överpris, hennes kostade 11 dollar... ;)
IMG_0221.JPG
 

Nifo

Omega
Några fler "no-names" eller andra okända märken att tillföra, alt digitala 80 - talare som jag går igång på så mycket?
 

Skeeter

Panerai
Lambretta Milio, är en sucker för Lambretta på två hjul och speciellt formgivningen på instrument "klustret" på vissa modeller..

Köpte en, lyckades repa glaset nästan direkt, köpte en till.... I rest my case.
2002bla-2.jpg
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Den här hade jag tills armbandet gick sönder.
Funkar nog fortfarande, men sitter inget batteri i nu.
image.jpg



Nästa köpte jag på Londonflyget runt -90 tror jag, för en femhundring.
Har slitit ut 2 armband på den.
Och siffrorna på vridringen....
image.jpg


Nokian fick jag plocka ur sonens klocklåda.
Vore intressant om någon har mer info om den.
Välgjord, tyvärr bara Water Resistant.
image.jpg
Ha - hade en likadan (den översta). Sjuuukt high tech på 80-talet. Gjorde radiala mönster på skärmen vid larm. Minns specifikt att den kostade 495 på Stor&Liten som då också sålde klockor. Tack för nostalgitrippen.
 

Urkel

Omega
Kul med en sådan här tråd då jag köpte mitt första mekaniska för mindre än en vecka sedan och förutom den bara har billiga quartzur. Förlåt lampskenet klockan två på bilderna.
Den här Casion är verkligen snygg. På riktigt.
DSC_2256.JPG


Den här är fulsnygg.
DSC_2257.JPG

Den här hittade jag på Clas Olssons för 299:- Kunde inte låta bli att köpa den bara för att jag tyckte att den var så snygg för inget pris alls.
DSC_2259.JPG
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Nixon Time Teller P, 40mm i matt svart är min strandbeater. Billig, bekväm och stilren i all sin enkelhet, tycker jag. Inte särskilt lätt att avläsa tiden på i mörker dock, men i solljus går det utmärkt!
Lånad bild från nätet:
A119-524-m3.jpg
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Har ni sett en sådan skönhet?
LdWf9DB.jpg

Har alla tänkbara komplikationer, samt hela 10 års gångreserv:)
Låt er inte luras av metallfärgen, det är äkta plast och inget annat (förutom på baksidan).
Den svarta bakgrunden gör klockan både sportig och dressig på samma gång. Den röda texten är pricken över i:t.
Klockan har bakgrundsbelysning.
Jag skulle välja den här framför en :rolex:alla dar i veckan (åtminstone så länge jag är den som betalar).

EDIT: Jag såg att det finns en svensk instruktionsvideo på Youtube.
 
Senast ändrad:
Topp