• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilvård

hedbrg

Panerai
-09a, nypolerad.
image.jpg
 

falten

Cartier
Tjena

jag har också en fetish för bilvård :D, lite jobbigt när man sätter igång vet att det kommer ta 5-10 timmar :D

Dock så har jag ingen representabel vagn alls numer så därför bjuder på lite bilder från gamla bilar.
Lite tråkigt att hålla igång med vita bilar, det syns knappt att lacken är grymt fräsch, lite speglingar går att se ....
20130928_192531.jpg
20130928_192549.jpg
20140420_131359.jpg
20140420_150638.jpg
20141129_132112.jpg
20141130_113841-1-01.jpeg
IMG_8675copy.jpg
IMG_9637 copy.jpg
IMG_9644 copy.jpg
IMG_6238-1.jpg

Grymt bra! En favorit att kolla på youtube är AMMO, sjukt nördigt men sjukt roligt :p
 
Jäklar! Det var en ren fröjd att se hela processen :D Ferrari 430 som står bredvid?


Alltså det är inte märkvärdigt, det finns oändligt med trådar där ute med folk som är mycket mer extrema och dokumenterat bättre, men det är rätt kul att hålla på iaf. :)

Japp, det är en 430 men den har jag inte kvar, den sålde jag förra året. :confused::wtf:
 

Ketan

Cartier
Alltså det är inte märkvärdigt, det finns oändligt med trådar där ute med folk som är mycket mer extrema och dokumenterat bättre, men det är rätt kul att hålla på iaf. :)

Japp, det är en 430 men den har jag inte kvar, den sålde jag förra året. :confused::wtf:

Jaja ;) Ah :( Men det kommer fler tillfällen förhoppningsvis :D
 
Vågar man sig på att lämna bilen till vilken rekondare som helst eller ska man leta efter specifika kurser som de ska ha gått på (typ meguairs)? RobertD Norrlänningen MaziK

Känner ni någon duktig i Göteborg?


Har skitdålig koll i södra Sverige, tyvärr.
Undvik dock dessa 1500:- 3timmars rekonderna.

Iaf här uppe i Norr så kan man räkna med ett bra resultat på Ditecs center. Vet ej mer än så.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Har också varit nere i träsket
Har hur mycket produkter som helst men använder nu Lahega schampo utan vax på 5L dunk samt fälgtvätt.

Kör meguiars tvätthandske och ett gäng våffeldukar till torkning.
 

POO

Panerai
Hej alla savanter!
Ljus skinnklädsel som börjar kännas lite skitig och trist. Hur får jag nytt liv i skiten med minsta möjliga arbetsinsats? Pröjsa någon eller köpa överdrag med matchande rattmuff på feltema övervägs redan men annars?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Hej alla savanter!
Ljus skinnklädsel som börjar kännas lite skitig och trist. Hur får jag nytt liv i skiten med minsta möjliga arbetsinsats? Pröjsa någon eller köpa överdrag med matchande rattmuff på feltema övervägs redan men annars?

Köp en ordentlig läderrengöring och därefter insmorning. Bättre än så blir det nog inte utan proffsgrejer.
 
  • Like
Reactions: POO

jhm

Panerai
Okej grappar! Det ska helst vara billigare än att få det gjort av någon annan, och gärna finnas på Statoil.
Sånthär 2in1 skum man sprutar på och torkar bort då? Kanske är i fel tråd...

Gå till Mekonomen eller annan tillbehörsaffär som säljer bra märkesprodukter. Håll dig ifrån mackprodukterna. De är bara skit i alla fall. Auto Glym, Meguiars, och till viss del Sonax gör bra grejor. Exempel: http://www.mekonomen.se/bil/sok/SearchProduct?SearchQueryText=lädervård
 
  • Like
Reactions: POO

RobertD

Ingenting
2-Faktor

MBx

Cartier
Tror denna fråga passar i tråden; tips för att ta bort insekter från vindrutan. Finns det något att blanda i spolarvätskan?
 

POO

Panerai
Yes. Bra tips.

Och håll sig borta från "2in1" grejer. Hur ska något kunna lösa fettfläckar, och fetta in, i samma produkt?

Köpte rengöring på mekonomen och en "mirakelsvamp" på ICA. Villken skillnad! Dock är det nog 95% tack vare svampen. Vilken grej! Allt blev fläckfrit!! Satan vad fort det blir skitigt utan att man riktigt marker det!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Köpte rengöring på mekonomen och en "mirakelsvamp" på ICA. Villken skillnad! Dock är det nog 95% tack vare svampen. Vilken grej! Allt blev fläckfrit!! Satan vad fort det blir skitigt utan att man riktigt marker det!

Vad bra. Tänk på att fetta in efteråt bara. Så att skinnet inte torkar och spricker.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Bilvård förutom att tvätta kan jag fan inte.
Spenderade flera år med att rostlaga och lacka min bil.

Sedan flera veckor med att våtslipa och polera.
På 3 år nu har jag vaxat den 1 gång.
Borde vara dags igen.... får bli nästa år
 

jhm

Panerai
Köpte rengöring på mekonomen och en "mirakelsvamp" på ICA. Villken skillnad! Dock är det nog 95% tack vare svampen. Vilken grej! Allt blev fläckfrit!! Satan vad fort det blir skitigt utan att man riktigt marker det!

Köp Biltemas insektsbortagningsspray (mycket prisvärd), spraya på, vänta en minut, ta en vanlig svamp eller sådan de har på bensinstationen och bara tvätta av. Inga problem alls. Med dagens medel behövs inte några "mirakelsvampar" över huvud taget. Använder i stort sett aldrig något abrasivt på bilen nuförtiden. Insektsmedel är i regel vanlig alkalisk avfettning, som löser upp proteinerna i insekterna. Därav den snabba och effektiva verkan. :)
 
  • Like
Reactions: MBx

POO

Panerai
Köp Biltemas insektsbortagningsspray (mycket prisvärd), spraya på, vänta en minut, ta en vanlig svamp eller sådan de har på bensinstationen och bara tvätta av. Inga problem alls. Med dagens medel behövs inte några "mirakelsvampar" över huvud taget. Använder i stort sett aldrig något abrasivt på bilen nuförtiden. Insektsmedel är i regel vanlig alkalisk avfettning, som löser upp proteinerna i insekterna. Därav den snabba och effektiva verkan. :)
Jag har inga problem med insekter, så länge de är utanpå... @MBx

Men mirakelsvampen var ta mig tusan just det!
 
  • Like
Reactions: MBx

BOTL

Panerai
Putsade som fan förr, jobbat på Mr Cap. Inte lika roligt när man inte har nånstans att vara och riktiga grejor. Älskar folk som håller puts på bilarna
 
Topp