• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BirthDayJust - Paketöppning och bildfestival.

Nexus

Panerai
Jag startade min klockfanatism för drygt ett år sedan med en Quartzkronograf från Pansar Sweden av ungefär samma storlek som en Wolksvagen Bubbla, och har länge ansett att allt under 40mm lämpar sig för flickscouter och spädbarn.
Men ack så fel jag hade, även den hårdaste vilja kan vekna under tid...

Det hela började med en Bulova som var misstänkt lik en Daydate då jag ganska akut behövde en dressare.
Jag trivdes riktigt bra med klockan i fråga fram till den dagen den behagade tappa kronaxeln och därmed såldes iväg som renoveringsobjekt.
Jag hade trots glädjen över en snygg dressare inte kunnat njuta av den till fullo, då det faktum att "Bulova" var präglat på urtavlan gjorde att den kändes lite som en nästanklocka.

Så, jag gjorde det enda rätta. Jag gav mig ut på en pilgrimsfärd i Rolexdjungeln. Jag hade siktet inställt på en riktig Daydate i samma utförande, men då det uppdagade sig att de små rackarna praktiskt taget bara görs i ädelmetall och därmed är snordyra så bytta jag fokus.
Lasersiktet föll på en Datejust istället.
J
ag hade fortfarande inte riktigt bestämt om det skulle kännas rätt att pröjsa preium för en klocka i barnstorlek.
Men, på den senaste GTGn kom nådastöten. Jag provade Vikguls vittavlade DJ och var därmed fast för modellen.

Så, härmed presenteras mitt livs för RÅÅÅÅÅLEX!
En 1601 från 69-71 inköpt här på forumet.
2014-06-10 13.29.25.jpg
2014-06-10 13.29.50.jpg
2014-06-10 13.30.08 HDR.jpg
2014-06-10 13.30.13.jpg


2014-06-10 13.30.23.jpg


Får jag inte ligga nu så ger jag upp.
 

Bilagor

  • 2014-06-10 13.30.29.jpg
    2014-06-10 13.30.29.jpg
    292.9 KB · Visningar: 99

BME

Cartier
Gratulerar, får se om jag kan acceptera en sån där liten rackare också framöver...
För övrigt tycker jag nästa jakt du ger dig ut på borde vara en panna :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Grattis! En Datejust passar till nästan allt. Välkommen till Rolexträsket. jag började också med en DJ, sen har det bara rullat på :)
 

JesperO

Rolex
stort grattis till åldern och till klockan... en vittavlad DJ är ju bara så fin.
Tyvärr är det en damklocka så ligga kan du glömma.
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
gjorde samma resa, först en speedmaster, sedan en navitimer, och till sist en kort erotisk affär med en zodiac innan det blev Rolex som just nu känns som "keep for Life" (fast det blir nog fler....)
 
Topp