• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bit i kudden för nu ska pappa byta våning, viskade mitt samvete...

David

Bödeln
De flesta 20-åringar blåser sina pengar på sprit, inträde och kläder som inte går att använda om ett år. Det är klokt att köpa något värdebeständigt och lättsålt, som att ha ett sparkonto på armen, men så mycket trevligare. Grattis!
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
De flesta 20-åringar blåser sina pengar på sprit, inträde och kläder som inte går att använda om ett år. Det är klokt att köpa något värdebeständigt och lättsålt, som att ha ett sparkonto på armen, men så mycket trevligare. Grattis!

Ja det var lite så jag resonerade, vill bara poängtera att jag är 25 både bott hemifrån, arbetat och nu snart är klar med min kandidat ;) Skönt att man kan komma till KS och få stöd och glada tillrop. Mina vänner förstår inte riktigt trots att jag förklarat varför det här är en bra affär för mig dels ekonomiskt och dels själsligt ;)
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Antar att man kan tänka så här:

Vad kostar en hockeyutrustning?

Vad kostar det att pyssla med hästar?

Vad kostar det att köra Motorcross?

osv, osv, osv
 

Cyklisten

Cartier
Ääh så farligt är det inte. Tänk vad folk i vår ålder lägger mycket pengar på strunt, då är väl en skön klocka ett sunt köp. ;)

Grattis!
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Men killar, det handlar väl inte om att redogöra eller be om tillstånd av föräldrarna. Omtänksamma föräldrar kommer alltid bry sig om vad ens barn gör, oavsett ålder.

Grattis till en härlig klocka, och grattis till att du har en bra relation med dina föräldrar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Poad

Omega
Ditt klockintresse är betydligt mindre farligt än motorcyklar t ex och det tror jag dina föräldrar är glada för, om du förklara på det sättet. Sjukt snygg klocka för övrigt, grattis!
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Ditt klockintresse är betydligt mindre farligt än motorcyklar t ex och det tror jag dina föräldrar är glada för, om du förklara på det sättet. Sjukt snygg klocka för övrigt, grattis!

Vad tror du om klockan kombinerat med min motorcykel då? ;) Skämt åsido så är jag inte orolig, ville mest dramatisera det hela lite :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Alltså. Den trådrubriken. :confused: Grattis till er båda typ...antar jag.

Iaf. ett stort grattis till en fantastisk klocka. Jag har varit sugen flera ggr själv. Mycket roligare än många andra dussin-kronografer. Helt rätt modell!
 

Jens

Greedo
De flesta 20-åringar blåser sina pengar på sprit, inträde och kläder som inte går att använda om ett år. Det är klokt att köpa något värdebeständigt och lättsålt, som att ha ett sparkonto på armen, men så mycket trevligare. Grattis!

Det är väl det de unga åren går ut på?? Ut och festa, slösa pengar på vin, kvinnor, droger och sång! Lev livet, gör galna resor, skaffa minnen och erfarenheter och framför allt njut!!!




J
 

Brogren

Cartier
Jag har "kompromissat" med min flickvän, föräldrar, vänner nu när mitt klockintresse slagit rot.
Kompromissen går ut på att det är ingen idé att de frågar vad klockan jag har på mig kostar för:
1: Det är min ensak vad mina pengar och hur många pengar läggs på.
2: Det är inte deras ensak då.
3: De kommer inte få något svar.
Lättast så och så slipper man bli sedd som en idiot.

OnT: GRATTIS! Snygg klocka som jag också suktar lite efter.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Härligt! grattis!

Men du, varför ens diskutera inköpspris med vänner och föräldrar om du tror att du inte kommer att mötas av förståelse? Det är väl ditt beslut? Du tycker väl att du är värd klockan?

Och förresten, en Tudor är det nog många som inte ens känner till. Endast de invigda... :D

Och om ngn ifrågasätter ditt köp och kostnaden, så svara: "Det tycker jag att jag är värd. Tycker inte du det?"

Njut nu av klockan. Jag njuter av min (fast inte just nu):

WS_Tudor_2.jpg


Mvh A
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Härligt! grattis!

Men du, varför ens diskutera inköpspris med vänner och föräldrar om du tror att du inte kommer att mötas av förståelse? Det är väl ditt beslut? Du tycker väl att du är värd klockan?

Och förresten, en Tudor är det nog många som inte ens känner till. Endast de invigda... :D

Och om ngn ifrågasätter ditt köp och kostnaden, så svara: "Det tycker jag att jag är värd. Tycker inte du det?"

Njut nu av klockan. Jag njuter av min (fast inte just nu):

WS_Tudor_2.jpg


Mvh A

Jag borde lära mig att tonläge inte riktigt funkar i skrift om man inte är duktig på att skriva. De enda som ifrågasatt lite är vännerna, men de känner till mitt intresse och respekterar det! Lite roligt är att jag i skrivande stund har en väldigt lik outfit på mig , likadana färgval, plagg och klocka :D
 
Topp