• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Ebbot

Cartier
Jag kanske är blind, men vart ser jag resultat för investeringar på ens egna sida på kraken ?
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tips för långsiktigt vinnande kommer här. Jag har investerat en hel del i minning av Ethereum och Bitcoin via https://www.genesis-mining.com/
Ligger idag på 1.005 GH/s ETH + 2,5TH/s Bitcoin vilket genererar ca 40.000 SEK / månad i passiv inkomst. Har investerat totalt ca 9 bitcoins i detta. Kontraktet för Bitcoin är livstid medans Ethereum ligger på 2 år. Genererar ca 0.6 ETH/dygn. Har numera en passiv inkomst som överskrider mina utgifter jag har per månad. Snart tid att sluta jobba för gott.

Hur länge har du använt genesis? När man googlar får man fram ungefär en miljon trådar där folk säger att det är en über-scam.
 

Leif

Cartier
Hur länge har du använt genesis? När man googlar får man fram ungefär en miljon trådar där folk säger att det är en über-scam.
Jag får in varje dag ETH från Genesis till min ETH-cold storage adress. Du kan följa insättningarna till mitt ETH konto här https://etherchain.org/account/0xb6b427aa95ad8c004c3e1e9f2bf1792b1a8dd139#txreceived
Som du ser så idag t.ex. så betaldes det in 0,6908 ETH från en address (Det är adressen som är kopplad till Genesis).
Ja, det är äkta ETH :)
Det finns otaliga videos och info på YouTube om dem. Kolla några av dem, kolla om det är en scam.
Har hållt på med dem nu i ca 6 månader, har senaste tiden investerat mer i dem då ETH mining nu är väldigt effektivt.
 

mega

Rolex
Jag får in varje dag ETH från Genesis till min ETH-cold storage adress. Du kan följa insättningarna till mitt ETH konto här https://etherchain.org/account/0xb6b427aa95ad8c004c3e1e9f2bf1792b1a8dd139#txreceived
Som du ser så idag t.ex. så betaldes det in 0,6908 ETH från en address (Det är adressen som är kopplad till Genesis).
Ja, det är äkta ETH :)
Det finns otaliga videos och info på YouTube om dem. Kolla några av dem, kolla om det är en scam.
Har hållt på med dem nu i ca 6 månader, har senaste tiden investerat mer i dem då ETH mining nu är väldigt effektivt.
Kan man välja vilka pooler man skall mina i ? Vilka har du valt ?
Jag och en kompis driftar två egna miners sedan ett-två år tillbaka, vi minar numera på Slush efter att ha testat lite olika när det begav sig.
 

Leif

Cartier
Kan man välja vilka pooler man skall mina i ? Vilka har du valt ?
Jag och en kompis driftar två egna miners sedan ett-två år tillbaka, vi minar numera på Slush efter att ha testat lite olika när det begav sig.
nej inte vad jag vet. De minar själva på bl.a. island sen så får de in från andra stora pooler, kolla ethercain.
Jag ska göra lite beräkningar och kolla vad jag bör få ut givet att svårigheten går att förutsäga.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag får in varje dag ETH från Genesis till min ETH-cold storage adress. Du kan följa insättningarna till mitt ETH konto här https://etherchain.org/account/0xb6b427aa95ad8c004c3e1e9f2bf1792b1a8dd139#txreceived
Som du ser så idag t.ex. så betaldes det in 0,6908 ETH från en address (Det är adressen som är kopplad till Genesis).
Ja, det är äkta ETH :)
Det finns otaliga videos och info på YouTube om dem. Kolla några av dem, kolla om det är en scam.
Har hållt på med dem nu i ca 6 månader, har senaste tiden investerat mer i dem då ETH mining nu är väldigt effektivt.

Hur länge har du hållt på?

Jag blir lite avskräckt när jag läser denna tråden: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1185909.0
 

Leif

Cartier
Hur länge har du hållt på?

Jag blir lite avskräckt när jag läser denna tråden: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1185909.0
Började vid nyår ca och utbetalningarna görs dagligen för mig iaf. . Den investeringen jag gjorde då (Bitcoin runt 950-1000$).
Ethereum miningen är mer intressant då jag har mer sittandes där. Det blir svårt att förutsäga vinst/förlust då det beror på dels prisutvecklingen för Ethereum och även svårighetsgraden. Jag ska försöka samla sammanställa hur utvecklingen går genom att plotta det hela.
Att företaget är legimt och att de betalar ut det råder det ingen tvekan om. Huruvida det i slutändan kommer generera vinst låter jag vara osagt tills jag vet mer om utvecklingen av svårighetsgraden och priset.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Började vid nyår ca och utbetalningarna görs dagligen för mig iaf. . Den investeringen jag gjorde då (Bitcoin runt 950-1000$).
Ethereum miningen är mer intressant då jag har mer sittandes där. Det blir svårt att förutsäga vinst/förlust då det beror på dels prisutvecklingen för Ethereum och även svårighetsgraden. Jag ska försöka samla sammanställa hur utvecklingen går genom att plotta det hela.
Att företaget är legimt och att de betalar ut det råder det ingen tvekan om. Huruvida det i slutändan kommer generera vinst låter jag vara osagt tills jag vet mer om utvecklingen av svårighetsgraden och priset.
Tack för svar, har fått intrycket att det är omöjligt att gå plus på det jämfört med att bara investera/köpa Bitcoins. Men jag hoppas att du inte förlorar någonting utan tvärtom tjänar på det!

Jag har börjat gräva ner mig i intressanta valutor med bra mycket lägre börsvärden. Skaffade exempelvis ett konto (tror jag) hos LBRY, vars mål är att konkurrera med bl.a. Youtube. Dock är jag tveksam till om deras idé/produkt håller.

Har en referral-länk om någon vill skriva upp sig och ge mig 10 mynt. Säg till så skickar jag den, annars är det bara att gå in på deras hemsida och skriva upp sig :)
 
Senast ändrad:

Leif

Cartier
ETH/ETC Fredag! Det går bra nu gubbar :)
Det firar vi med följande två inköp
1. Rolex "American Psycho" till mig.
American-Psycho-Rolex-Datejust-Watch.jpg

2. Till dottern:
cartier-ballon-bleu-w6920038-image-52191-812778.jpg

Härlig helg kära klockfantaster! :happyhappy:
 

Leif

Cartier
Jag kan ju inte vara den enda som går galet plus i den här tråden?! Hur går det för er?
 
Någon som vet när ethereum släpper nya mist med senaste geth patchen. Har problem med att tanka hem blockkedjan med den gamla versionen av geth och kör jag endast geth så få jag inte välja var den lägger kedjan...
 
D

Deleted member 5780

Guest
Stockholms börsen har gått upp 0.63% idag.....
...och de flesta av tillgångarna på den har ett underliggande värde som inte enbart bygger på att någon spekulerar fram ett pris. Det är kul att det går bra för dig med dina vilda chansningar i krypto men dessa spekulationer är inte riktigt jämförbart med investeringar i aktier. BTC m fl kan säkert fortsätta till himlen eller så går proppen ur i morgon. Klart är att det är riktigt riktigt hög risk medan du får det att låta som att inget kan gå galet. Denna volatilitet och tillväxttakt är tvärtom ett tydligt tecken på risk...
 

Leif

Cartier
...och de flesta av tillgångarna på den har ett underliggande värde som inte enbart bygger på att någon spekulerar fram ett pris. Det är kul att det går bra för dig med dina vilda chansningar i krypto men dessa spekulationer är inte riktigt jämförbart med investeringar i aktier. BTC m fl kan säkert fortsätta till himlen eller så går proppen ur i morgon. Klart är att det är riktigt riktigt hög risk medan du får det att låta som att inget kan gå galet. Denna volatilitet och tillväxttakt är tvärtom ett tydligt tecken på risk...

Ingen har sagt att det här med kryptovalutor inte har med hög risk att göra. Jag tror att alla i denna tråden förstår vad riskerna är. Om 3 år så är bitcoin antingen över 10.000$ eller inte värt någonting. Givetviss så kan detta vara helt fel och en investering i HM eller IKEA kan vara myckjet bättre på lång sikt än investeringar i kryptovaluor. Det kan ju inte jag svara på eller någon annan Jag kan ju bara utgå från den data som finns. Datan säger att vi bara är i början. Men vad vet jag.
 
Jag har nu köpt btc via bt.cx och fört över till kraken. Jag kan se att dem är insatta under deposits men kan inte börja handla på kraken än... någon som vet? @Leif
 
Topp