• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blå present till den ömma modern

LS

Panerai
2-Faktor
Hej KS!
Min mor fyller år om några veckor och tänkte köpa en klocka då hon pratat lite om att köpa en från och till, och det är klart hon ska ha en riktigt klocka. :) Hon har inte direkt några preferenser men älskar blått så tänker att urtavlan gärna får ha den färgen. Vill ha en klocka på läder, inte länk. Men det går såklart att byta till ett annat band om klockan kommer på länk.

Fastnade lite för en Seiko SNXS77K och byta till ett blått eller svart läderband. Blir den för stor (tjock) alternativt ser den för "manlig" ut? Tycker den ser grymt fin ut på bilder. Hon har inga jättesmala armar utan skulle bära upp dess 38mm utan problem är jag övertygad om, då är det mer tjockleken på uret som kanske blir ett problem.

Några andra förslag? Prisklass = vi mjukstartar och ser om det går att lura in henne i klockträsket ;) Vi försöker hålla det till runt en tusing eller två.

Glad fredag på er alla klocksnackare där ute.

snxs77k-bcm03dr_1.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har inget svar men tycker det är en fin gest och att tavlan ser läcker ut på Seikon.

Ett alternativ, om än något högre i budget är att sätta ett blått band på en gammal Omega Genève med ljus tavla.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Jag har inget svar men tycker det är en fin gest och att tavlan ser läcker ut på Seikon.

Ett alternativ, om än något högre i budget är att sätta ett blått band på en gammal Omega Genève med ljus tavla.

Omegan är inte dum alls, men jag bangade ur på mekaniskt urverk - quartz är faktiskt enklare om hon inte använder klockan varje dag. Klickade precis hem en Skagen SKW2307 som både ser och känns jättefin (klämde på den irl fast i annan färg).

Hoppas den hinner komma till nästa helg och att hon blir nöjd. Själv tycker jag klockan är grymt snygg i alla fall (inte min mamma på bilden :D )

skw2307_4.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Omegan är inte dum alls, men jag bangade ur på mekaniskt urverk - quartz är faktiskt enklare om hon inte använder klockan varje dag. Klickade precis hem en Skagen SKW2307 som både ser och känns jättefin (klämde på den irl fast i annan färg).

Hoppas den hinner komma till nästa helg och att hon blir nöjd. Själv tycker jag klockan är grymt snygg i alla fall (inte min mamma på bilden :D )

skw2307_4.jpg
Jag tror quartz är ett bra val. Min fru fick också en quartz.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Det blir nog toppen :) Blått kan väl aldrig gå fel? Den ser ut att spegla fint i olika nyanser beroende på ljuset.
Skagen verkar ju vara poppis nu, finns i de flesta smyckesbutiker. Hur stor är den?
 

LS

Panerai
2-Faktor
Det blir nog toppen :) Blått kan väl aldrig gå fel? Den ser ut att spegla fint i olika nyanser beroende på ljuset.
Skagen verkar ju vara poppis nu, finns i de flesta smyckesbutiker. Hur stor är den?
Tavlan är jättefin faktiskt, skiftar färg i olika ljus och speglar det på ett bra sätt.
Den är 30 mm. Deras klockor känns väldigt nätta men ändå bra kvalitet för priset. Spana in dom om du letar present till någon tjej i din närhet :D
 
Topp