• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blå urtavla anyone?

Ilux

Omega
Håller på att leta ny klocka och blivit kär i blåa urtavlor.. Lika så som jag oftast klär mig i blått så tänkte jag nu införskaffa mig min första klocka med blå urtavla och tänkte höra mig efter om ni har några rekommendationer.

Jag har kollat på följande två klockor från Tag Heuer:

http://www.uret.se/tag-heuer-aquaracer-blue-dial-bracelet-p-9905.html

http://www.uret.se/tag-heuer-aquaracer-blue-dial-bracelet-p-13324.html

Är inte ute efter något speciellt, utan kan vara en dykare eller en mer dressad klocka. Dock ingen kronograf, det är väl mitt ända önskemål. Prislappen bör inte övergå 15k.

Så hit me up med snygga klockor!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Min favorit med blå tavla

DSC05792_zps1f0f89af.jpg

DSC05741_zps9b57b2cc.jpg
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Håller på att leta ny klocka och blivit kär i blåa urtavlor.. Lika så som jag oftast klär mig i blått så tänkte jag nu införskaffa mig min första klocka med blå urtavla och tänkte höra mig efter om ni har några rekommendationer.

Jag har kollat på följande två klockor från Tag Heuer:

http://www.uret.se/tag-heuer-aquaracer-blue-dial-bracelet-p-9905.html

http://www.uret.se/tag-heuer-aquaracer-blue-dial-bracelet-p-13324.html

Är inte ute efter något speciellt, utan kan vara en dykare eller en mer dressad klocka. Dock ingen kronograf, det är väl mitt ända önskemål. Prislappen bör inte övergå 15k.

Så hit me up med snygga klockor!

Riktigt snyggt med blå urtavla.

här är min Tag:
QmEqLXl.jpg
 

Ilux

Omega
Alla klockor postade är riktigt läckra! Men tyvärr över min budget.. :(

Vad anser ni om de två Tag Heuer's jag postade? Är inte så himla insatt i klockvärlden ännu :eek:
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Av de två du har länkat till gillar jag den med blå bezel bäst.
Men om din budget är 15k borde du kunna hitta en begagnad omega smp med blå urtavla, de är läckra.
 

Ilux

Omega
Bägge är bra klockor, personligen gillar jag den med blå bezel bäst.

Jag är mer åt det andra hållet.. Provade nämligen WAP1112 hos en urmakare nere i Turkiet för några veckor sedan och blev kär i den, men så är det ju de där med att skaffa en quartz klocka eller icke :shifty:
 

Ilux

Omega
Av de två du har länkat till gillar jag den med blå bezel bäst.
Men om din budget är 15k borde du kunna hitta en begagnad omega smp med blå urtavla, de är läckra.

Läcker helt klart! Varit inne på en sådan faktiskt, quartz modellen går väl för under 10k om man har tur? Känns som att den skulle bli en beater om jag skulle införskaffa den och vore skönt med en quartz modell då :p
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Alla klockor postade är riktigt läckra! Men tyvärr över min budget.. :(

Vad anser ni om de två Tag Heuer's jag postade? Är inte så himla insatt i klockvärlden ännu :eek:
Bilden på min Tag som jag postade är av den modellen du tittat på, dock lite äldre.

Är supernöjd med den klockan! funkar väldigt bra till vardags samt att den inte är så ömtålig... Det är ju ändå en dykare så bad å sport är inga problem.
kan rekommendera den starkt!
 

Bino

Cartier
Om du är sugen på Tag Heuer hade jag satsat på den nya blåa Aquaracern med keramisk bezel.
 

David

Bödeln
Klart alla måste ha en blå tavla!

130205-SubC-08_zps4b2cca51.jpg~original


Vad gäller dina förslag är min åsikt att du bör titta på något väsentligt dyrare eller väsentligt billigare, TH är bara trist. Vill du ändå hålla dig i just det intervallet finns det flera Oris-dykare med blå tavla som är roligare.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Omega AT med blå tavla är tokfin!

Om du rasslar upp ca 40k istället får du en 16613 istället.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ilux

Omega
Klart alla måste ha en blå tavla!

Vad gäller dina förslag är min åsikt att du bör titta på något väsentligt dyrare eller väsentligt billigare, TH är bara trist. Vill du ändå hålla dig i just det intervallet finns det flera Oris-dykare med blå tavla som är roligare.


Jo jag var inne på Oris till en början men sedan valde jag bort de dykare som fanns p.g.a storleken, anser att dom skulle bli alldeles för stora på mina taniga armar :arghh:

Om jag skulle gå neråt i pris, vad för vettigt skulle jag hitta då?
 

JayJay

Rolex
Alla klockor postade är riktigt läckra! Men tyvärr över min budget.. :(

Vad anser ni om de två Tag Heuer's jag postade? Är inte så himla insatt i klockvärlden ännu :eek:
Av de två du länkar till så är automaten det självklara valet. Tycker den är riktigt fin faktiskt. I sen prisklassen kan jag inte spontant komma på några andra alternativ... Även om jag faktiskt har några billigare attraktiva på lut. Men folk tenderar ju att vilja spendera hela sin peningpung så jag skiter i att ens nämna dem.
 

Ilux

Omega
Av de två du länkar till så är automaten det självklara valet. Tycker den är riktigt fin faktiskt. I sen prisklassen kan jag inte spontant komma på några andra alternativ... Även om jag faktiskt har några billigare attraktiva på lut. Men folk tenderar ju att vilja spendera hela sin peningpung så jag skiter i att ens nämna dem.


Jag är öppen för förslag under min budget! Har ju ändå bara en billig seiko japan & en davosa ternos diver i min samling än så länge så är inte petig med priser. Länka gärna några i PM om du vill så skulle jag uppskatta det. :D
 

David

Bödeln
Om jag skulle gå neråt i pris, vad för vettigt skulle jag hitta då?

Jag råkar faktiskt ha den här som jag kan tänka mig att släppa, den är din för 1200 kr. :)

130320-Seiko-5_zps33b23fcb.jpg~original


Jag hade tänkt ha den som semesterbeater men den hann inte fram i tid, och jag har sedan dess köpt en Glycine som funkar bättre för mig, så den är helt oanvänd.
 
Topp