• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blåa Tudor safirsubbar

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag har alltid varit väldigt nöjd med min blåa ref. 79190. Jag gillar klockor med blå tavla i allmänhet men Tudorns tavla är speciell. Speciellt i olika ljusförhållanden och de variationer som tavlan då, men även dykringsinlägget uppvisar -från svart till koboltblå.
Här min;
RIMG0007.jpg
RIMG0011.jpg
XIHCLYq.jpg
bild.jpg
mEQ47S4.jpg
image.jpg
IMG_4472.JPG



Idag i "research" (google...) trillade jag av en slump över dessa "finds".
Först en likadan tavla som min (glossy med vitguldsindex) fast i dåligt skick. Dessa måste vara väldigt ovanliga!
untitlegd.png

http://www.ebay.co.uk/itm/Tudor-Oys...361469195?pt=Wristwatches&hash=item2a39fc670b


Sen trillade jag över denna 79190 (ej glossy, men fin ändå! ;) )som fått sig en total genomgång. Fin blev den! :woot:
untitled.png
2191%20004.jpg

Se alla bilderna! http://dtwatchescom.blogspot.se/2013/10/just-in-rolex-tudor-submariner-79190.html
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Rozzy Den där klockan är så fruktansvärt snygg och dina bilder på den är helt fantastiska. Tredje bilden har jag beundrat tidigare och jag tror det är den bästa klockbilden jag sett!

Har tyvärr ingen blåtavlad att bidra med själv :(
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Du får gärna posta den där en gång om dagen i dagens klocktråd!:) pinga mig så gillar jag:D
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Galet snyggt. Alltid varit svag för blått och det där är en riktigt höjdare! Hur svåra är de att få tag i?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tack!
Ja min är fin (om än väl använd!) men såg ni skicket på japanens klocka, se sista länken. Fantastiskt!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Galet snyggt. Alltid varit svag för blått och det där är en riktigt höjdare! Hur svåra är de att få tag i?
Med vitguldsindex som min är väldigt ovanlig (därav att jag hajjade till när jag hittade tavlan på E-bay). Den med målade index är enklare att hitta och inte mindre fin den, se japanens bilder i sista länken!
 

Vonlind

Panerai
Kärlek vid första ögonkastet? Tror jag är kär.

Dessa har jag aldrig sett, och vilka vackra varelser! Länk är det enda valet för denna klocka helt klart!
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Med vitguldsindex som min är väldigt ovanlig (därav att jag hajjade till när jag hittade tavlan på E-bay). Den med målade index är enklare att hitta och inte mindre fin den, se japanens bilder i sista länken!
Ja, de är grymt fina båda två. Som du säger, en speciell blå ton.
 

jabla

Sarlacc
Jättesnygg, den här Tudor-subben är ingen Rolex-lillebror den är sig själv, precis som snöflingan.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Cool :). De är väl rätt ovanliga i Sverige de där safirsubbarna? Har bara sett nån enstaka swisha förbi.

Leker med tanken på att ta bort datumbubblan.... :eek:
 
Topp