• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blått är flått - dagens poll!

Vilken väljer man?

  • Aqua terra skyfall 38,5mm

    Röster: 69 52.3%
  • Oyster perpetual 116000

    Röster: 63 47.7%

  • Totala väljare
    132

Stråkarn

Omega
2-Faktor
Säger helt klart rollen, en ikon som aldrig kommer att glömmas! Sedan hur många farafaraklockor är inte gamla Omegor? Stick ut lite :)
 

Fsjberg

Cartier
Svårt val men AT:n får min röst. Rolex kanske är ett säkrare val, men Omega:n är magisk!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Lite taskigt att låta någon ärva en klocka döpt efter en larvig film;) Omegan är snygg men i mina ögon men inte släktklenodssnygg. Kör på rollen!
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Gillar verkligen ATn. Som så många sagt så är tavlan underbar.
Och som också sagts; Rolex är nog ett ballare arv. Kör klassikern.
 

Johan M

Cartier
Omega. Den är vackrare både fram och bak och eftersom den har pinnindex och inte siffror så är den stilmässigt ett säkrare kort.

Edit: Vänta med köpet till 2014 års AT kommit ut med sitt antimagnetiska urverk Master Co-axial.
 

Sten

Cartier
Tack för all input. Saken blir nog inte lättare...det är precis så jämt som jag kunde ana! Oliiiiiidligt spännande!;)
Omegan är i mitt tycke lite tuffare och snyggare (inte alla dagar men rätt ofta), men Rolex är ROLEX och den är så klassiskt stilren på nåt sätt.
 

the judge

Omega
Rolex om man måste välja! Men om tid ges kanske båda kan införskaffas, skulle nog
uppskattas av arvtagaren också!:)
 

Icaras

Rolex
Not me bro! Jag har ännu inte själv ägt en Rolex i mitt liv! o_O
Jag gillar blåa tavlor dock och har ett flertal! :)
Hmm laddar upp en bild på den jag trodde var din. Vet inte riktigt vem som äger/ägde den - snygg var den i alla fall ;)

tapatalk_1366601619849.jpeg
 

Icaras

Rolex
Den där DJII är ju faktiskt superfin, men 41mm känns bara för stort.
Dock rätt lik OP:n. Här en annan bild på den:
116000.jpg
Det är iofs sant. Inte jätteförtjust i den du länkade nu/i OP; siffrorna passar inte in.

Står du helt fast mellan den rollen och AT:n hade jag valt den sistnämnda ;). Finns finare rollar om man säger så.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Klockan du skall välja stavas R som i riktigt nice, O som i otroligt klassisk L som i legendarisk E som i enastående X som i xtremt trevligare och roligare klocka om den skall gå i arv, klockan du skall välja är ROLEX.

OMEGAN är schysst men Rolex är alltid Rolex ;)
 

Sten

Cartier
Klockan du skall välja stavas R som i riktigt nice, O som i otroligt klassisk L som i legendarisk E som i enastående X som i xtremt trevligare och roligare klocka om den skall gå i arv, klockan du skall välja är ROLEX.

OMEGAN är schysst men Rolex är alltid Rolex ;)

Svårt att försöka argumentera emot det där:D
 

Bolio

Panerai
ATn är den snyggaste i klassen och jag hade tagit den alla dagar i veckan om den ska vara på min arm. Är tanken att den ska gå vidare kanske jag tänkt ett varv till.
Rolex är ju tidslös så om den ska gå i arv så hade jag nog kört på den. Svårt blev valet dock.
 

Sten

Cartier
ATn är den snyggaste i klassen och jag hade tagit den alla dagar i veckan om den ska vara på min arm. Är tanken att den ska gå vidare kanske jag tänkt ett varv till.
Rolex är ju tidslös så om den ska gå i arv så hade jag nog kört på den. Svårt blev valet dock.
Sant. Å andra sidan, vad är det som säger att mina barn överhuvudtaget bryr sig om att få en klocka på typ 18-årsdagen?!...så egentligen borde man ju köpa den man själv vill ha i dagsläget, allt annat är att gå händelserna i förväg.
 
Topp