• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blått är flått - dagens poll!

Vilken väljer man?

  • Aqua terra skyfall 38,5mm

    Röster: 69 52.3%
  • Oyster perpetual 116000

    Röster: 63 47.7%

  • Totala väljare
    132

bartoldous

Cartier
AT:n snyggare och bättre på allt men som vanligt så är väl Rolex, Rolex.Hade gått på Omegan själv iallafall.
 

Bolio

Panerai
Sant. Å andra sidan, vad är det som säger att mina barn överhuvudtaget bryr sig om att få en klocka på typ 18-årsdagen?!...så egentligen borde man ju köpa den man själv vill ha i dagsläget, allt annat är att gå händelserna i förväg.

Absolut håller med dig helt. Jag har dock köpt mina barn var sin klocka med tanke på att de ska få dem när de fyller 18år. Och skulle det va så att de inte har något intresse av dem då är jag den förste att anmäla mig för att få fortsätta bära dem. Så vill dom inte ha dem behåller jag de mer än gärna:).
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Grym tavla på AT:n men jag röstar inte på någon av klockorna. Istället föreslår jag en Datejust 162000. Nu behöver du bara välja oyster eller jubilé. ;)

image.jpg


image.jpg


Bilderna är lånade.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Är det din? Sjukt fin bild.

Det var en lånad bild. Går i tankarna om att köpa den. Testade den igår.

Första intrycket är att de lagt mycket energi på finishen. Allt är så bra det kan bli på klockan. Timvisaren är inte ful tycker jag, titta hur den nästan kysser index. Jag gillar blandningen av polerade och borstade ytor.

Läst en del recensioner där de klagar på att den är för hög. Det stämmer inte i min mening. Har personligen alltid haft svårt för höga klockor, ATn funkar.

Mitt tips är att testa den på handleden. Här är den på mig:

iukGHlh.jpg
 

corbendallasx

Friends of KS
Det var en lånad bild. Går i tankarna om att köpa den. Testade den igår.

Första intrycket är att de lagt mycket energi på finishen. Allt är så bra det kan bli på klockan. Timvisaren är inte ful tycker jag, titta hur den nästan kysser index. Jag gillar blandningen av polerade och borstade ytor.

Läst en del recensioner där de klagar på att den är för hög. Det stämmer inte i min mening. Har personligen alltid haft svårt för höga klockor, ATn funkar.

Mitt tips är att testa den på handleden. Här är den på mig:

iukGHlh.jpg

Satan så snygg! Den åkte rakt in på vill-ha-listan...

Rätt intressant ändå hur många som väljer märket framför utseendet.
Tänker inte sticka under stol med att jag själv tänker likadant. Rolex är Rolex som sagt. Men en trist Rolex är fortfarande en trist Rolex. I det här fallet är den utklassad utseendemässigt, även om tim-visaren på Omegan kanske kunde varit mer fulländad.

Det är nog vettigt att känna hur dom känns på armen innan beslut tas :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det var en lånad bild. Går i tankarna om att köpa den. Testade den igår.

Första intrycket är att de lagt mycket energi på finishen. Allt är så bra det kan bli på klockan. Timvisaren är inte ful tycker jag, titta hur den nästan kysser index. Jag gillar blandningen av polerade och borstade ytor.

Läst en del recensioner där de klagar på att den är för hög. Det stämmer inte i min mening. Har personligen alltid haft svårt för höga klockor, ATn funkar.

Mitt tips är att testa den på handleden. Här är den på mig:

iukGHlh.jpg
Helt enkelt en satans snygg klocka :p
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Satan så snygg! Den åkte rakt in på vill-ha-listan...

Rätt intressant ändå hur många som väljer märket framför utseendet.
Tänker inte sticka under stol med att jag själv tänker likadant. Rolex är Rolex som sagt. Men en trist Rolex är fortfarande en trist Rolex. I det här fallet är den utklassad utseendemässigt, även om tim-visaren på Omegan kanske kunde varit mer fulländad.

Det är nog vettigt att känna hur dom känns på armen innan beslut tas :)

Jag förstår ändå de som väljer märke framför utseende. Du köper inte "bara" utseendet, utan så mycket mer. Känslan bland annat. Rolex är för många ett väldigt prestigefyllt märke. Hur många köper inte en Rolex för att fira något? Jag själv hade ett mål där jag skulle köpa en Rolex innan jag fyllde 20 år, inte var det en Omega...
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag förstår ändå de som väljer märke framför utseende. Du köper inte "bara" utseendet, utan så mycket mer. Känslan bland annat. Rolex är för många ett väldigt prestigefyllt märke. Hur många köper inte en Rolex för att fira något? Jag själv hade ett mål där jag skulle köpa en Rolex innan jag fyllde 20 år, inte var det en Omega...
Visst är det så. Prestige är en sak, känslan dock viktig, i a f för mig. En Rolex modell kanske inte känns rätt, medans en annan är helt perfekt. Samma med Omega och t ex Breitling. För mig är det så. Kanske därför jag sportar några fler märken än bara R ;), även om jag kollar på olika R hela tiden :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Visst är det så. Prestige är en sak, känslan dock viktig, i a f för mig. En Rolex modell kanske inte känns rätt, medans en annan är helt perfekt. Samma med Omega och t ex Breitling. För mig är det så. Kanske därför jag sportar några fler märken än bara R ;), även om jag kollar på olika R hela tiden :)

Värt att nämna är att känslan är helt rätt på ATn i mina ögon. Klockor är kul! Mindre kul är det att inte kunna bestämma sig för vilken klocka jag vill ha! Vill inte flippa snabbt som jag gjort tidigare, utan jag vill att det ska kännas rätt. Jag gör inget förhastat nu, bara att sitta ner i båten ett tag ;)
 

andreas

KS Explorers Club
2-Faktor
ATn gör sig väldigt bra på bild men jag har provat den två gånger och det är något som inte fungerar. Jag misstänker att det är proportionerna som blir fel för mig, höjden är för stor i förhållande till diametern. Jag tror att man (som alltid) gör bäst i att prova före köp.
 

Sten

Cartier
Omega. Den är vackrare både fram och bak och eftersom den har pinnindex och inte siffror så är den stilmässigt ett säkrare kort.

Edit: Vänta med köpet till 2014 års AT kommit ut med sitt antimagnetiska urverk Master Co-axial.

Kommer alla AT att förses med anti-magnetiskt verk? Det är inte bara den med svart/gul sekundvisare?
 

Icaras

Rolex
Kommer alla AT att förses med anti-magnetiskt verk? Det är inte bara den med svart/gul sekundvisare?
Nej alla. Stod i någon artikel om att de planerar att ha det nya antimagnetiska verket i alla Co-Axial-verken vid 2016 (?).

Hittar däremot inte var jag läst.det någonstans.
 

Sten

Cartier
Nej alla. Stod i någon artikel om att de planerar att ha det nya antimagnetiska verket i alla Co-Axial-verken vid 2016 (?).

Hittar däremot inte var jag läst.det någonstans.

Ok. Nå så stor dragningskraft har inte ett antimagnetiskt verk för min del, att jag för den delen skulle vänta på uppdateringen innan inköp.
 

egbert

Panerai
Tycker att du ska köpa den klockan du gillar bäst, kanske utan att tänka så mycket på vad dina barn kommer att tycka. Ett arv är väl just att något som har åtråtts, inhandlats, burits, slitits och gillats går från en generation till en annan. Oavsett märke och image, så tror jag det är tanken att "den här har pappa haft och gillat" som består.
 

emilarne

Cartier
Jag hade lätt gått på AT´n, snyggare på alla sätt. Att köpa rolex för att det är rolex har jag inte riktigt förstått... Om man tänker på arv så tror jag inte märket spelar roll utan historien bakom arvegodset.
 

Dannedarling

Breitling
2-Faktor
Sant. Å andra sidan, vad är det som säger att mina barn överhuvudtaget bryr sig om att få en klocka på typ 18-årsdagen?!...så egentligen borde man ju köpa den man själv vill ha i dagsläget, allt annat är att gå händelserna i förväg.
Nu börjar du landa! ;-)
Ditt barn kommer att uppskatta omtanken och därmed vara glad för vilken som. Sannolikt hade ditt barn inte köpt en likadan själv när det är dags!

Lycka till med funderandet.


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

Mangusta

Cartier
Svårt val som jag själv har velat som en åsna mellan två hötappar på. Bestämde mig till slut för Rollen för att det är en Rolle mest. Har inte ångrat mig en sekund så jag röstade på Rollen. Vet inte om det är vinkeln på fotot men tror att jag skulle störa ihjäl mig på att datumrutan inte är rak på Omegan. Har du bestämt dig än förresten?
 
Topp