• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blått är flott. Visa era blåa klockor!

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Fyra av mina klockor platsar nog som blåa. Chronomatens urtavla är visserligen mer åt det gråa hållet men UTC:n och alla subdials är helblå. Tavlan på min Sea Urchin är mörkt blå, åt det svarta hållet, men blå. Att Sumon och Monacon är blå råder det väl ingen tvekan om.


image.jpeg
 
Senast ändrad:
Tack för alla fina bilder! Jag håller med er om att det är snyggt med blåa urtavlor. När jag skulle börja lekis fick jag av min morfar ett armbandsur med jättefin blåskimrande urtavla, men den finns tyvärr inte kvar. Jag var så rädd om klockan att en dag när vi skulle baka semlor (!) tog jag av mig den och bad fröken hålla koll på den så att jag inte skulle få deg på den, och sen var klockan helt enkelt bara försvunnen och kom aldrig tillrätta igen. Jättetråkigt eftersom det var min allra första klocka, som jag dessutom fått av min älskade morfar (som senare gav mig sin Omega i studentpresent).

Min första klocka kan jag inte visa, men jag hittade två andra som jag inte är riktigt säker på om de är blåa eller svarta. Ni får se dem i alla fall - den ena en gåva och den andra köpt för en liten slant i London för runt 15 år sedan.
2016-03-12 15.24.09.jpg
 
Senast ändrad:
Topp