• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Black Bay Black

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Speedy eller Black Bay..... Speedy eller Black Bay.
Plötsligt höjdes klockbudgeten till strax över 30k och nu cirkulerar Black Bay i tankarna igen.....

Vad säger panelen?
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Speedy eller Black Bay..... Speedy eller Black Bay.
Plötsligt höjdes klockbudgeten till strax över 30k och nu cirkulerar Black Bay i tankarna igen.....

Vad säger panelen?
Som enda-klocka eller en i samling? :) Ska du vara OWG så tycker jag BB med sin robusthet och vattentäthet. Har du en dykare som du ofta använder kanske Speedy passar bra? :)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Som enda-klocka eller en i samling? :) Ska du vara OWG så tycker jag BB med sin robusthet och vattentäthet. Har du en dykare som du ofta använder kanske Speedy passar bra? :)

Jag har en finare dykare, och en beater-dykare, så det handlar bara om en till klocka till samlingen. Hade tänkt köpa någonting för 15-20 nu i vinter men nu kan jag köpa något för runt 30k. Behöver så klart ingen till dykare men Black Bayen är ju fruktansvärt trevlig.

Jag har också tänkt lite att jag skulle ju kunna sälja en av mina dykare och då ha en budget på ca 45-50k - och då kan jag ju få en fin Sub eller Explorer 2. Men det innebär ju att jag måste sälja min ögonsten. Visst kan jag spara ihop mer men är lite ivrig. Så jävla svårt! :(
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Jag har en finare dykare, och en beater-dykare, så det handlar bara om en till klocka till samlingen. Hade tänkt köpa någonting för 15-20 nu i vinter men nu kan jag köpa något för runt 30k. Behöver så klart ingen till dykare men Black Bayen är ju fruktansvärt trevlig.

Jag har också tänkt lite att jag skulle ju kunna sälja en av mina dykare och då ha en budget på ca 45-50k - och då kan jag ju få en fin Sub eller Explorer 2. Men det innebär ju att jag måste sälja min ögonsten. Visst kan jag spara ihop mer men är lite ivrig. Så jävla svårt! :(
Jag förstår! Själv hade jag letat beggad Speedy isåfall. Lättsåld om du ångrar dig senare och utan nämnvärt värdetapp förmodligen... Kronograf är kul! :) Fast gillar du BBn mer så kör. Dykare är najs!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag förstår! Själv hade jag letat beggad Speedy isåfall. Lättsåld om du ångrar dig senare och utan nämnvärt värdetapp förmodligen... Kronograf är kul! :) Fast gillar du BBn mer så kör. Dykare är najs!
Vi får helt enkelt se. En Rolex i gott skick hade ju varit kul...... :) Blir nog paketöppning i februari/mars!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
...och men vågar man det nu när @yonsson är så på hugget i tråden och sågar den totalt överhypade Black Bay Black?...:rolleyes:
2016-01-16 09.20.41.jpg

2016-01-16 09.25.09.jpg

Ahhhhh....
2016-01-16 09.24.17.jpg

Lifes good ser jag :cigar: Snygg klocka förresten :D

Njut väl här är det - grader men väldigt vackert :snaphappy:

Cheers Chuck
 

Peppo

Omega
Tudor och jag har inte riktigt klickat tidigare, men gillar den här sjukt mycket. Tyvärr bor jag långt ifrån en AD så jag har inte haft möjligheten att klämma och känna på en ännu.
Möjligt att jag är tvåa eller trea på pucken och ni har säkert sett denna tidigare men här är en liten review i rörligt format. Samma användare har även ett par andra klipp om samma klocka:
 

otto-pe

Breitling
Älskar denna klocka och letar efter en till mig själv just nu. Är det någon som vet var man kan köpa gummiarmbandet som LuckyLuciano visar upp här?
 

Bilagor

  • tudor black bay.JPG
    tudor black bay.JPG
    59.5 KB · Visningar: 80

Rearden

Cartier
jag gillar allt utom namnet "black bay black", lika töntigt som omegas ".. of the moon" serie. Eller så är jag bara avundsjuk och skulle vilja ha en egen...
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Det är originalgummit till pelagosen så hos vilken tudor AD som helst.
Men du måste ha endlinks också. Tänkte inte på det när jag köpte min på läder. Önskar att RubberB släppte ett gummi till den. Då hade jag varit lyckligare. Tycker att tomrummet blir på tok för stort mellan boett och gummi med tex ett isofrane.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Men du måste ha endlinks också. Tänkte inte på det när jag köpte min på läder. Önskar att RubberB släppte ett gummi till den. Då hade jag varit lyckligare. Tycker att tomrummet blir på tok för stort mellan boett och gummi med tex ett isofrane.

Självklart. Man ska ju dock aldrig köpa utan länk, det är sen gammalt :pompus:
 

Dexter86

Cartier
Topp