• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Black Bay eller Pelagos, vad säger ni?

Black Bay eller Pelagos, vad säger ni?


  • Totala väljare
    93
  • Enkät stängd .

watchdreamer

Panerai
Jag vet att det är många på forumet som gillar Tudor, inte minst någon av dessa "nya" modeller. Vad säger ni, vilken skulle ni välja av dessa två skönheter?
 

David

Bödeln
Båda är grymma, valet är högst personligt. Gillar du titan? Pelagos. Gillar du färg? Black Bay. Jag valde Black Bay, men skulle inte bli ledsen om någon gav mig en Pelagos.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De är så olika i verkliga livet så man kan lätt ha båda i lådan utan att ledsna. Black Bay är stiligast.. Pelagosen är tuffare OCH har datum...
 

watchdreamer

Panerai
Båda är grymma, valet är högst personligt. Gillar du titan? Pelagos. Gillar du färg? Black Bay. Jag valde Black Bay, men skulle inte bli ledsen om någon gav mig en Pelagos.

Har tidigare mest varit inne på BB, men nu har Pealgosen seglat upp. Tycker titanet känns bra, och att den är mer clean, lite råare på något sett.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Black bay tycker jag flirtar härligt med gamla referenser. Helt klart en skön ny klocka med lite vintage känsla.
Pelagosen är riktigt toolig, men kan inte riktigt komma överens med tavlan...
 

frere

Audemars
2-Faktor
Pelagos! Det enda som inte är perfekt är tavlan. Den ger mig en liten, liten, men ändå tillräcklig känsla av hemelektronikplast.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
I stämmer iofs, men har du känns på denna?
Jag kände på Pelagosen för ett tag sedan, och tyckte vikten och känslan av titan var helt ok. Faktiskt lagom tung, utan att bli för plastig känsla. Den upplevdes dock väldigt steril och "platt" för mig som mögelälskare :) Skulle självklart inte köpt någon av dem, utan istället kört en vintage sub. Mycket mycket grymmare IMHO :)
 

KalleKnuda

Cartier
Om vi ändå är inne på heritage-serien så måste jag säga ADVISOR! :p
Ont: blackbay. Sticker ut mer med den röda vridringen och den varma tavlan/gulddetaljerna.

Men samtidigt så är titan väldigt spännande, och spännet på pelagosen är galet bekvämt! Vi kan enas om att Tudor gör bra klockor i alla fall :)
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har precis köpt mig en Pelagos, är extremt nöjd med den! Titan is the shit! :)


Mycket trevlig dinka!
 

svesam

Rolex
Jag vet att det är många på forumet som gillar Tudor, inte minst någon av dessa "nya" modeller. Vad säger ni, vilken skulle ni välja av dessa två skönheter?


Jag höll på Pelagosen tills jag provade den, kändes som att ha en leksaksklocka på armen för den är så overkligt lätt...
Snygg så det räcker däremot så har man inget emot att det inte känns att man har något på armen, go for it

BB på länk däremot, mums :)

//Daniel
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
S4KhiU1.jpg



Lumen på Pelagosen är inte så dum den i heller :)
 

DrDre

Patek
Jag håller med Singlar ovan. Med Pelagos känns det som att man är kreativ och går framåt och utvecklar nytt med det där spännet, lysmassa i vridringen och även en ny och modern design men som ändå har lånat lite från tidigare modeller. Väldigt lyckat.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Black Bay! Pelagosen är helgrym den med men BB:n känns roligare. Vilken klocktillverkare har inte en helsvart "Sub" liksom?:) Sen är jag inte ett stort fan av titan som många andra här i tråden.



Tycker du ska slå till på BB, sen om du tröttnar på den så kanske jag tar den;)
 
Topp