Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Black bay hilfe!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Isac85, 16 november 2014.

1. Isac85
    Trådstartare

Isac85 Bonde

Hallå gott folk. Vet i fasen varför (antagligen för att den är grym) men har fått en black bay på hjärnan, måste nog införskaffa en sådan känner jag. Har dock aldrig sett en sådan irl så tänkte fråga er som har en sådan följande: hur är den storleksmässigt mot en rolle sub alt en speedmaster? klockor jag ägt och kan relatera till..

Om man istället är sugen på en pelagos, hur är sen i storlek mot ovanstående?

Diskussionen angående färg på ev bb är ju med trevlig, men den kan vi ta i en annan tråd :)

Fridens

2. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Pelagos och BB är snarlika i size. Diametern upplevs som större på Pelagos men lug till lug är de lika.

Tjockare än en speedy men annars hyfsat lika i storlek.

Har haft bägge och gillar dom skarpt.

3. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    BB är tjockare än Sub och 1 mm bredare. Skickar med en bild som även om den blev väldigt dålig så kanske du får lite uppfattning om tjockleken på en BB respektive en Sub.
    IMG_1206.JPG

4. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    På den bilden ser BB väldigt mycket större ut än subben, men jämför man med subc är skillnaden väldigt liten tycker jag.

Hebbe gillar detta.
  5. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Dålig bild, men BB är större än subben men kanske inte så mycket som det ser ut på bilden. Använde mobilen till att fota och lägga ut bilden och där såg det bättre ut än nu när jag ser den på datorn med en mera normalstor skärm.

6. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn

Fan ser ju ut som en DSSD ju!
    Hur står sig BB mot en SD?

7. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Natot gör mycket på höjden för ögat.

8. Isac85
    Trådstartare

Isac85 Bonde

Mm där ser den onekligen ut som något Sly skulle kunna bära..men tror även jag att natot lurar ögat lite..är pelagosen ytterligare lite tjockare?

9. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Precis som puonti skrev så är skillnaden mot Sub-C inte så stor. dock bärs det något större samt att den är tjockare.
    På natot blir den grym..lite bilder på min som kanske kan hjälpa dig.
    IMG_4552.JPG IMG_4558.JPG IMG_4572.JPG

Brutus, Eurenius, Scaramanga och 1 annan gillar detta.
  10. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Rättvis jämförelse tycker jag. Precis så upplevde jag min gamla BB mot SubC :)

Eurenius och Hebbe gillar detta.
  11. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Jävla skit.
    Vill ha!

12. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Nej tycker inte höjden är så stor skillnad. Pelagosen känns lite större på armen. Jag stog i valet mellan BBB och Pelagos. Valet föll på Pelagosen för att den känns mer användbar. Du måste nog prova själv för att se vad du tycker. För mig var valet lätt!

Eurenius gillar detta.
  13. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Varsågod.
    img2332ut.jpg img2335jp.jpg BB_GMTIIC_02_zps5af26ade.jpg BB_GMTIIC_04_zpsc777ab2f.jpg BB_GMTIIC_01_zpsbb568489.jpg

laketwig, V, vikgul och 5 andra gillar detta.
  14. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Eurenius gillar detta.
  15. Isac85
    Trådstartare

Isac85 Bonde

Tackar för alla svar.. So the hunt begins!

Eurenius gillar detta.
  16. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
  17. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Prova den IRL först så du inte blir besviken. Tyckte inte den motsvarade förväntningarna IRL.

18. Nrobedal

Nrobedal Bonde

+1

Har varit intresserad av den ett längre tag och gick in igår för att provade den, fick tyvärr inte alls samma känsla som när jag satt framför datorn och såg bilderna. Fin klocka men det var något som saknades.

yonsson gillar detta.
  19. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Så var det för mig också, hade bestämt mig för att köpa en BB men kom hem med en Pelagos!

Nrobedal gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield