Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Black bay vs sub

Diskussion i 'Diskussion' startad av julledls, 19 december 2015.

1. julledls
    Trådstartare

julledls Bonde

Hej. Efter många funderingar, kommit fram till att nästa inköp skulle bli en Rolex. Ville ha en i två ton, så därför lutar det åt en sub eller gmt2. Men frågan e nu, kan någon säg hur storleksskillnaden är på en Tudor black bay och en Rolex submariner? Har Tudorn och känner att jag måste va på rätt humör för att använda den, för jag tycker den är i minsta laget. Är Rolex en kanske lite högre eller skulle kanske kännas större trots bägge är på 40mm? Chansar på att fråga här då jag har både långt o svårt att ta mig iväg för att prova.

2. Bjoerlin76

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Tycker definitivt att BBn bärs större. Märkbart större. Men BBn ÄR väl större också, 42mm eller nåt?

julledls och Guden gillar detta.
  3. Fjmo

Fjmo Bonde

Tudor BB upplevs större än Submarinern enligt min uppfattning.

julledls gillar detta.
  4. julledls
    Trådstartare

julledls Bonde

Jo den är 41mm kom jag på nu

Bjoerlin76 gillar detta.
  5. Bjoerlin76

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Ah, 41. Oki!

julledls gillar detta.
  6. christian-h

christian-h Biskop

SubC bärs något mindre, men bakboetten är slät på Black Bay & sitter enligt mig bättre på handleden. Länken & Black Bayns knivskarpa fasningar sabbar dock helhetsupplevelsen.

Min SubC sitter på jämt & är aldrig i vägen eller bärs obekvämt. Både på gym & jobb. När jag tränade med Black Bay fick jag blåmärken.:eek:

Bodén och julledls gillar detta.
  7. Holy diver

Holy diver Stadsbo

Från:
    Sthlm
    Detta ständiga mm tänk, efter en dag på armen gör 39 mm eller 42 mm ingen skillnad, njut av hantverket ☺️

JensBP och julledls gillar detta.
  8. julledls
    Trådstartare

julledls Bonde

Men det är ju det som är lite av problemet. Har ju hunnit använda Tudorn en del, men frågan om jag vänjer mig växer mer o mer.

9. julledls
    Trådstartare

julledls Bonde

Har börjat snegla mer o mer på Dssd nu, men då får två tonen skippas om jag har fattat det hela.

10. Holy diver

Holy diver Stadsbo

Från:
    Sthlm
    Låna eller köp nåt billigt subaktigt och testkör innan?

julledls gillar detta.
  11. julledls
    Trådstartare

julledls Bonde

Får se om det går att lösa. Har tyvärr ingen i min närhet som delar mitt klockintresse samt bor i en liten stad så har ingen att prova.

12. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Stämmer! Finns bara i två versioner, den svarta och den med tonad tavla.

Kan varmt rekommendera DSSD :)

julledls gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield