Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Blancpain fifty fathoms bathyscape, ett år senare

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 7 april 2014.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

image.jpg

2013 presenterades denna modellen på Basel mässan, en re issue i modern tappning på bathyscape från 60 talet. Tittar man i klocksnacks arkivet från tiden efter basel 2013 så fick denna modell rätt mycket negativ kritik, konstiga visare, för små index, för tunn vridring, datum satt fel, det skall inte vara datum jada jada jada. Även undertecknad klagade på klockan.

Men nu, 12 månader senare så snubblar jag över den igen under det mitt vanliga klocksurfspass så här kl 0430. Tycker den har växt på mig, tycker den ser tuff ut, tycker den hamnar på "vill testa" listan. Vad tycker panelen? Visst fan är det ok att punga ut ca 70k för klocka på nato! Jag menar 120h gångreserv, ftw!

Seikosthlm, Erik1, Adam019 och 4 andra gillar detta.
  2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag tror du är för trött dör att se hur ful den är. Gå och lägg dig igen. :D

eriksson850, fredtiger, Spencer och 2 andra gillar detta.
  3. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Tufft med 120h och snyggt nato.

Men i övrigt ser den inget vidare ut

Doncorleone, romanov och jabla gillar detta.
  4. john b

john b Präst

Otroligt snygg. Lyssna inte på skrivbordskrigarna, kläm och testa i verkligheten.

5. carlanton

carlanton Biskop

Den är fulare i verkligheten än på bild. Synd, för man vill ju verkligen tycka om den.

6. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Den går inte riktigt hem hos mig. Tror det är datumet som sabbar helheten. Men om du gillar den så kör! Behövs nåt mer än bara svenssonRolex på KS

tgofswe och Mille79 gillar detta.
  7. wilsdorf

wilsdorf Bonde

Den är inte helt fel...men absolut inte helt rätt!

Hoppa över...

8. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag klämde på den förra veckan (titan med svart tavla) och tyckte att den var riktigt najs!

Nymans har den inne i stål med grå tavla. Ska gå förbi och klämma lite tänkte jag. Närmare 100 för titan känns sådär... 75,8' har jag för mig att Nymans listade stålisen för...

Seikosthlm, Beastie och Icaras gillar detta.
  9. hedbrg

hedbrg Borgare

För min del är det datum som sabbar den, älskar den tunna vridringen

10. Guillbert

Guillbert Friends of KS

Är definitivt inte snyggast i sin prisklass. Många klockor jag valt före.

11. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Den är hård, sten hård. Men som hedbrg säger, det är det där jävla lutandet datumet. Köper man en klocka för ~70k så ska inte datumet luta...

fredtiger och Boris Balkan gillar detta.
  12. Uffe

Uffe Biskop

Det är nåt som inte stämmer.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

13. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Vilka då? I samma "kategori"? (Obs, alltså en uppriktig fråga. Tar gärna lite inspiration.)

14. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    På pressbilden ser den fin ut tycker jag!

15. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Jönsson har nu en självskriven plats i 7:e kretsen....vid honörsbordet...bredvid Mamma G och mitt mot Hinhåle....

Seikosthlm och yonsson gillar detta.
  16. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Tycker att den är sjukt cool!

J

Bolio, Beastie och Davvan gillar detta.
  17. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Gillar du den så är det bara att prova. Jag tycker den är rätt skön utan kronskydd och med vinklarna på boetten. Den smala vridringen är ett udda inslag som jag tycker fungerar, man får mer urtavla men på samma case mått liksom. Tycker indexeringarna vid 12, 3, 6 & 9 fungerar fint och jag antar att man därför satt datumet på det sätt man gjort för att kunna ha index runt hela klockan. Sekundvisaren med sin röda topp funkar fint men tim och minutvisare gillar jag inte.

Jag provade den när jag var i New York senast och jag måste säga att jag gillade den otroligt mycket. 43mm i diameter vilket kanske inte passar alla men trots mina smala armar satt den riktigt skönt. Personligen är jag riktigt svag för djupet i tavlan. Grymt jäkla trevlig och blir som levande på ett helt annat sätt än många klockor idag. Tycker absolut att du ska gå för den, på handleden sitter den grymt fint!

demondave, Fixoflex, Hubbatix och 10 andra gillar detta.
  18. Omen

Omen Goldmember

Lite beige, inget som får håren att resa sig nacken precis..

Gavve gillar detta.
  19. Snygg helt klart men för mig personligen saknar den det lilla extra som skulle behövas för ett köp, men helt klart en udda fågel och om man gillar den är det ett coolt val...

Icaras gillar detta.
  20. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Med tanke på in-house-verket får man väl påstå att det är en hel del klocka för pengarna. Cool, helt klart!

21. Guillbert

Guillbert Friends of KS

Om du är villig att betala ca 75 för en dykare vilket fifty fathoms är så finns det en rad alternativ.

Du kan välja 114060 eller 116610 då har du mellan 10-20 över för något annat kul... Kanske en Tudor sub :) Du har även råd att gå på nya SD som kommer att kosta ca 79.

Är inte Rolex din grej så finns det schyssta dykare från JLC t.ex. Master Compressor Diving som listar på ca 75.

Hoppas att du fått lite inspiration :) Sitter på jobbet så jag hinner inte länka några bilder tyvärr...

RobertD gillar detta.
  22. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag gillar den, riktigt fin. Nya kronografen som presenterades i år är dock ingen höjdare.

23. Sputniq

Sputniq Borgare

Från:
    Göteborg
    Jag tycker att den är hur grym som helst! Gillar verkligen den tunna vridningen och att den går sin egen väg rent designmässigt :)

24. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Fortfarande en del neg alltså.

Men,,,jag tror jag gillar den, får provas nästa gång man är i Köpenhamn......40 är runt hörnet...snart, kanske en present till sig själv. Eller så fortsätter vi botanisera bland el primero modeller eller så blir det nått helt annat.

25. Pope

Pope Borgare

Från:
    långt långt ut.......
    Smäcker, cool, tuff och självsäker! Så det så. Inte lika skitnödig som många andra klockor.....:angel:

per nordström, john b, Grafton och 1 annan gillar detta.
  26. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Apropå klockor man inte tyckte om för ett år sen, Rolex Daytona var en sådan klocka för mig. De nya daytonorna föll mig inte i smaken men den senaste veckan är det allt jag tänkt på...

27. Grafton

Grafton Biskop

Tack Donkii, din bildkavalkad fällde avgörandet: jag gillar den! Otroligt mycket roligare än en Sub, t ex. Fast sjutti papp...

Donkii gillar detta.
  28. Bolio

Bolio Friends of KS

Från:
    Norrland
    I den pris klassen finns inget snyggare att placera på en handled.

Jens gillar detta.
  29. Riktigt fin den där! Dock så irriterar jag mig lite på visarna, lite på placeringen av datumet. Grymma tavlor!

30. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Gnäll om brist på kronskydd och små index tycker jag hör hemma i äldrevården.
    Blancpain har lyckats att göra en extremt cool dykare, that's it!

J

Fujoor, Cristian, Aquaracer2 och 6 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield