• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blancpain paketöppning /recension(mkt text och bilder)

Simpatico

Rolex
Oj den var oväntad och en kunglig öppning på det. Stort grattis till en synes underbar klocka, har ju inte haft förmånen att kolla
live på den.
Tackar för läsningen och tiden du la på att skriva ner allt.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Satan.....fet.....grattis....ångest.....riktigt kool...varför har alla andra sängrökare råd.... Fekk..........
 

par

Patek
2-Faktor
Fan vad kul med lite nytt till forumet och inte den 101e suben... Tycker det är rätt att inte ha viklås, känns lite råare såhär. Kul!
Angående viklås så har Blancpain en rätt kul/rå lösning. Viklåset skruvas fast i hålet, känns väldigt dykigt risken för att tappa av misstag=noll.
Du vet att man måste ha en vanlig sub ändå;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Äntligen en riktig klocka i en paketöppning! Jag SKA fan ha en FF en dag. Är dock orolig för storleken. Så satans grymma!


Yeaaaaaaaahhhhh! Den där är VACKER!
Hälsningar från min

53dd6c414876bafc1f7f27a3c748c022.jpg
Det självklara alternativet om man inte pallar 45mm. Ruggigt grym även den!
 

par

Patek
2-Faktor
Äntligen en riktig klocka i en paketöppning! Jag SKA fan ha en FF en dag. Är dock orolig för storleken. Så satans grymma!



Det självklara alternativet om man inte pallar 45mm. Ruggigt grym även den!

Jag var rädd för samma sak, den är stor men inte riktigt 45 storlek. Ska man jämföra något så är den rätt nära en ny Seadweller. Upplever nog dark knight mindre på armen än org. modellen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag var rädd för samma sak, den är stor men inte riktigt 45 storlek. Ska man jämföra något så är den rätt nära en ny Seadweller. Upplever nog dark knight mindre på armen än org. modellen.
Hur upplevs vikten? Blir den toppstugan på bandet? Har bara läst hyllningar av bandet, men man undrar ju om den blir topptung eftersom det är en "stor" klocka. Kan tänka mig att pvd drar ner storlekskänslan precis som du säger.
 
  • Like
Reactions: par

par

Patek
2-Faktor
Hur upplevs vikten? Blir den toppstugan på bandet? Har bara läst hyllningar av bandet, men man undrar ju om den blir topptung eftersom det är en "stor" klocka. Kan tänka mig att pvd drar ner storlekskänslan precis som du säger.


Bandet är riktigt bra som du säger, bland det bästa jag testat. Gummit på insidan gör att den sitter still men ändå bekvämt. Jag upplever den inte topptung. modellerna med glasbaksida är något lättare pga avsaknad av antimagnetiskaskyddet. Sen ligger den metallen nära handen så den sabbar inte balansen vad jag upplevt när jag testat originalet.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Glömde skriva. Blancpains motorsportengagemang gör ju märket ännu coolare, o vet ju att du också är helt inne på sånt, grattis än en gång.
image.jpg
image.jpg
 
  • Like
Reactions: par

Chuck

Patek
2-Faktor
"Att inte påverkas av stämningar är ett utsökt karaktärsdrag"

Stort grattis till en riktigt fet klocka och att du vågar gå din egen väg på KS!

Cheers Chuck
 
  • Like
Reactions: par

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jäkligt uppfriskande val, grymt snygg klocka ur alla vinklar!
Historiken ger en ytterligare dimension, sånt som får den att sticka ut långt från mängden:)
Hatten av och stort grattis!
 
  • Like
Reactions: par
Topp