• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Gummo

Joker
2-Faktor
Jaha, high end var det va? Vridringen som klickade perfekt innan sommaren klickar nu inte alls och går att vrida åt båda håll. Vet att BP FF haft problem med just vridringen men trodde det hade åtgärdats efter några enstaka års produktion.

Nu är klockan skickad till Swatch Group i STHLM, antar att jag kommer behöva gråta mig själv till sömns utan min BP varje natt de kommande månaderna. :arghh:
Vill man va fin får man lida pin! :D:D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jäkligt smarta de där sweissarna asså!
IMG_6630.JPG
IMG_6631.JPG

Ja, sitter och browsar efter en Aqualung big date nu.

IMG_6632.JPG

Har hört att coolhetsfaktorn ökar 100% med en Aqualung på handleden.
 
Senast ändrad:

JesperO

Rolex
Jaha, high end var det va? Vridringen som klickade perfekt innan sommaren klickar nu inte alls och går att vrida åt båda håll. Vet att BP FF haft problem med just vridringen men trodde det hade åtgärdats efter några enstaka års produktion.

Nu är klockan skickad till Swatch Group i STHLM, antar att jag kommer behöva gråta mig själv till sömns utan min BP varje natt de kommande månaderna. :arghh:

Men yonsson...Klart mönster här... High-end schweizare och du är helt klart inte gjorda för varann...
Jag lurar mest på vems felet är :)
Är det fjärde gången en schweizare får åka på spa efter en dejt med dig... ;-)


Lider med dig...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men yonsson...Klart mönster här... High-end schweizare och du är helt klart inte gjorda för varann...
Jag lurar mest på vems felet är :)
Är det fjärde gången en schweizare får åka på spa efter en dejt med dig... ;-)
Lider med dig...
Försöker ju hålla mig till japanska kvartsklockor men det är svårt ibland. ;)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det är tydligt att @yonsson 's aversion mot Rolex får konsekvenser ;) Men vem vet, det kanske är roligare att ha klockor på service än att använda dem :rolleyes:
 

Oew

Rolex

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Att ha klockorna på service under lång tid är en av fördelarna man får när man köper high-end. Klagandet över detta är bara för att hålla fasaden uppe. Här står det lite mer utförligt
https://klocksnack.se/threads/de-undermedvetna-önskade-självspäkelsemotiven-bakom-lyxklockeköp-monetär-och-känslomässig-bdsm.51480/
Haha :D jag har alltså i alla år tittat på fel saker, det som gäller är lång servicetid och stor risk/chans till fel eller brister?
 
Senast ändrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Har själv varit lite småsugen på Bathyscaphe men den verkar svår att sourca med länk. Sailclothen ser ju inte helt fel ut iofs, men rädd att man tröttnar, jag återgår alltid till länk vanligtvis.
 

matage

Omega
Om det är nån som är på resande fot så har flygplatsen i Dubai just nu 10% på alla Blancpain... Bra priser om man nu inte behöver ta den till Sverige ;)
 

watchxor

Omega
Såg den här uppdateringen om nya blåa keramik-kronografen på Watchuseeks forum. Kan inte säga att jag gillar den lånade grå tavlan från stål-versionen och den blå keramiken måste nog ses i verkligheten innan jag blir såld.
attachment.php
 

demondave

Rolex
Såg den här uppdateringen om nya blåa keramik-kronografen på Watchuseeks forum. Kan inte säga att jag gillar den lånade grå tavlan från stål-versionen och den blå keramiken måste nog ses i verkligheten innan jag blir såld.
attachment.php

Tycker den var cool! Skulle vilja se IRL förstås, men spontant tror jag att jag kan gilla den. Udda, men på ett rätt diskret sätt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Såg den här uppdateringen om nya blåa keramik-kronografen på Watchuseeks forum. Kan inte säga att jag gillar den lånade grå tavlan från stål-versionen och den blå keramiken måste nog ses i verkligheten innan jag blir såld.
attachment.php
Ja du, ser ju ut som en swatch men minus de sista tre nollorna på BP-prislappen.
 
Topp