• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Cristian

Rolex
2-Faktor
Sorry. Den ser faktiskt skum ut. Gillar inte alls. Det kanske ser bättre irl men på fotona ser den inte alls bra ut. Dags för BP att börja experimentera med mindre boetter istället så att vi med spinkiga handleder kan bära dom :D
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Mja det där var ju något oinspirerat :/ Ett släpp bara för att synas lite i media utan ambitioner att den ska sälja i särskilt stora mängder?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är urverket så komplicerat att ingen annan vill/kan/vågar serva klockan eller vad är det som lockar med att skicka till AD om så inte är fallet?
BP skickar inte delar till Swatch group, de får inte ens rucka en BP. Är övertygad om att min klocka hade klarat flera år till utan service utan problem men vad gör man lilsom, bara att bita ihop.
IMG_7540.JPG

Fattar ju att den kan vara torr men är tveksam till hur en klocka som går så bra skulle kunna ha skadad spiral. Jag är ju dock inte urmakare, hoppas den går sjuuuuukt bra efter service. Kommer den tillbaka och går sämre än +5spd som den gjorde innan service så kommer jag bli grinig.
 
  • Like
Reactions: Oew

Oew

Rolex
Är urverket så komplicerat att ingen annan vill/kan/vågar serva klockan eller vad är det som lockar med att skicka till AD om så inte är fallet?
Är ju ett ultra-slim verk, men om det inte var ett standard verk typ ETA, valjoux 7750 etc skulle jag aldrig serva någon av mina dyrare klockor hos annat än ad.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är ju ett ultra-slim verk, men om det inte var ett standard verk typ ETA, valjoux 7750 etc skulle jag aldrig serva någon av mina dyrare klockor hos annat än ad.
Finns ju ingen anledning att serva en hi end klocka hos någon annan än tillverkaren. Förutom att man vill kunna få nya packningar mm så blir det ju inte ens särskilt mycket billigare. Måste säga att jag tycker det är ett stort + att man kan ha direktkontakt med Swatch group istället för att behöva gå via AD.
 
  • Like
Reactions: Oew

matage

Omega
BP skickar inte delar till Swatch group, de får inte ens rucka en BP. Är övertygad om att min klocka hade klarat flera år till utan service utan problem men vad gör man lilsom, bara att bita ihop.

Fattar ju att den kan vara torr men är tveksam till hur en klocka som går så bra skulle kunna ha skadad spiral. Jag är ju dock inte urmakare, hoppas den går sjuuuuukt bra efter service. Kommer den tillbaka och går sämre än +5spd som den gjorde innan service så kommer jag bli grinig.
Det är fascinerande hur bra en klocka kan gå när det egentligen är ett vrak ;)

Lider med dig efter att just ha accepterat en serviceoffert från Rolex på 14 papp för min GMT Rootbeer :/
(Tydligen skadad balans mm - nåt som "icke-AD-servicen" som gjordes innan jag köpte den -13 tydligen inte reagerat på)

Det ska tilläggas att den funkade fint tills för nån vecka sen när jag tyckte sekundvisaren började gå ojämnt efter jag slagit i klockan i en dörrpost..
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är fascinerande hur bra en klocka kan gå när det egentligen är ett vrak ;)

Lider med dig efter att just ha accepterat en serviceoffert från Rolex på 14 papp för min GMT Rootbeer :/
(Tydligen skadad balans mm - nåt som "icke-AD-servicen" som gjordes innan jag köpte den -13 tydligen inte reagerat på)
Segt, vintage är dock vintage.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ooops....Och det var allt eller inget som gällde? Du kunde inte bara få vridringen fixad?
Den är redan i Schweiz och de har konstaterats att den behöver service, då är det ju bara att köra (valde bort polering). Får ju även nya packningar vilket känns tryggt i och med att jag faktiskt badar med min dykarklocka. :)
2 års garanti på jobbet känns ju även det gött.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Den är redan i Schweiz och de har konstaterats att den behöver service, då är det ju bara att köra (valde bort polering). Får ju även nya packningar vilket känns tryggt i och med att jag faktiskt badar med min dykarklocka. :)
2 års garanti på jobbet känns ju även det gött.
Ja, då så. Imponerande att schweizarna lämnar förslaget på svenska. Eller undersöktes den först i Sverige?
 

watchxor

Omega
BP skickar inte delar till Swatch group, de får inte ens rucka en BP. Är övertygad om att min klocka hade klarat flera år till utan service utan problem men vad gör man lilsom, bara att bita ihop.
IMG_7540.JPG

Fattar ju att den kan vara torr men är tveksam till hur en klocka som går så bra skulle kunna ha skadad spiral. Jag är ju dock inte urmakare, hoppas den går sjuuuuukt bra efter service. Kommer den tillbaka och går sämre än +5spd som den gjorde innan service så kommer jag bli grinig.
För att kanske få dig på lite bättre humör så kan jag nämna att min nytillverkade Bathyscaphe än så länge har gått ca +2 sekunder på en månad. Så 1315 urverket verkar helt klart gå att trimma in :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För att kanske få dig på lite bättre humör så kan jag nämna att min nytillverkade Bathyscaphe än så länge har gått ca +2 sekunder på en månad. Så 1315 urverket verkar helt klart gå att trimma in :)
Det är ju sjukt bra! Din klocka har ju en den nya kiselspiralen, en anledning till att klockan är antimagnetisk utan "bur" till skillnad mot min klocka. Vore ju jäkligt intressant att få reda på om min klocka nu kommer att få denna nya fjäder, vid fullservice lär ju BP uppgradera urverken. Det kanske är därför de skriver att spiralen är skadad, alltså för att de vill byta ut den till den nya.

Kvartsnörd som jag är så störde jag mig såklart på +5spd, om den när den kommer tillbaka kommer gå +2 på en månad så kommer jag jubla av lycka.
 
Topp