• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_8105.JPG

På tal om band, fick hem detta nato med skarpa detaljer idag. @demondave är ju kär i sitt nato som kostar en halv miljard. Fick hem detta inkl frakt för under 200kr. :p
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Köpte ett 23 mm från strap code - det var normal tjockt och riktigt tight. Trä igenom gick inte, så satte det mot boeten och körde skruven i en av flikarna på bandet. (Lätt det förståligt?o_O)
Tror jag förstår, du lade bandet på plats och satte därefter i stift+skruv? Jag har nämligen också köpt ett 23mm från strapcode men får inte dit det när stiften är på plats. Det är ju lätt att hitta tunna 22mm band men jag vill ju såklart ha 23mm. :)
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
Har nu arbetat mig igenom denna tråd och det är kul att se så mycket fina bilder.
Har efter någon dags funderade bestämt mig för att ge FF en chans så jag har precis lagt upp en köpes annons. Om det inte blir napp så får jag testa prutarskillsen på Nymans.

Jag hoppas på det förstnämnda. :)
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
WTF, det gick fort. Köpt via KS?

Ja det gick ganska fort, ibland har man tur:)
Ja, den är köpt med hjälp av två st här på forumet. Den ena hade kontakten till klockan och var även den som samordnande det hela medans den andra var den jag träffade och gjorde upp affären med.


Tack :)

Oooooooo nice. Grattis, den får alla andra att blekna.

Tack. Kvalitén känns enastående hittills, vridringen är grym och kronan är nästan mysig att skruva på.

Fan vad jag saknar min BP! Bara typ 3 månader kvar nu då. :(

Jag läste det ovan att du hade iväg den, tråkigt med så lång väntetid. Inget jag ser fram emot.
När jag lämnade in min första Rolex som tog fyra veckor så tyckte jag det var i längsta laget...
ojojoj

Vi borde ha en Blancpain-gtg!

Låter som en bra idé. Vart bor alla?
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
Har ni något band ni rekommendera?
Måste ju kunna variera lite :)

Läste tidigare i tråden om gummibandet, men jag fick aldrig på det klara om man behövde köpa hela bandbytar-setet eller om man kunde köpa det löst?

Om ni orkar får ni gärna lägga upp lite bilder på dom band ni har.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har ni något band ni rekommendera?
Måste ju kunna variera lite :)

Läste tidigare i tråden om gummibandet, men jag fick aldrig på det klara om man behövde köpa hela bandbytar-setet eller om man kunde köpa det löst?

Om ni orkar får ni gärna lägga upp lite bilder på dom band ni har.
Gummit hår att köpa löst, kostar strax över 3000kr.
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
What?! Glädje! Snabbt jobbat alltså... har letat som en galning men inte hittat någon, och så lyckas du gräva fram en. Köpesannons eller?

Jag hade nog lite tur:)
Jajamen, en köpesannons.

Jag pratade även med Nymans och dom räknade med att få in två st (en redan såld) innan årsskiftet.
Däremot är väl listpriset typ 130 :(
 
Topp