• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Cristian

Rolex
2-Faktor
Blancpain har branschens sexigaste sekundvisare...


Jag håller med. Har ni sett GMT-varianten av denna? GMT-visaren är grymt häftig. Bifogar googlade bilder...

BlancpainGMT.jpg
BlancpainGMT2.jpg
.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Tyvärr tycker jag inte att den vridringen funkar lika bra...


Jag gillar den andra vridningen också med safir men jag gillar verkligen den här kromade vridningen. Siffrorna 'står' ut från den. Tyvärr finns den andra vridningen endast i 45mm modellerna. Lite väl stort för mig även om klockan har allt jag vill ha. Finns en 40mm som släpptes 2003 till 50 års jubileum men det gjordes endast 150st av den så priset är där efter...
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Alltså fy satan vilken klocka det där är alltså. Har varit lite tveksam till länken dock, men den ser ju inte så dum ut. Hur är känslan i den?
Vad har jubileumsmodellen för diameter?


Jubileumsmodellen är på 40mm och länken känns väldigt bra. Den sitter perfekt. Mikrojustering saknas dock men inget som stört mig än.
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Jubileumsmodellen är på 40mm och länken känns väldigt bra. Den sitter perfekt. Mikrojustering saknas dock men inget som stört mig än.

Okej! Har dessvärre inte haft möjlighet att prova någon FF, då det tyvärr inte finns någon AD i Göteborgstrakten. Är dock rädd att den ordinarie Fifthy Fathoms blir aningen biffig på mina handleder med sina 45 mm.

Hur limiterad är jubileumsmodellen? :)
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Okej! Har dessvärre inte haft möjlighet att prova någon FF, då det tyvärr inte finns någon AD i Göteborgstrakten. Är dock rädd att den ordinarie Fifthy Fathoms blir aningen biffig på mina handleder med sina 45 mm.

Hur limiterad är jubileumsmodellen? :)


150 stycken gjordes. Tre serier - 50 st för varje serie. Jag har nr 24 i serie 3.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Denna kanske har postats i forumet förut. Detta är "How its made - Luxury Watches" där Blancpain är med...
Part 1:

Part 2:
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Bumpar den här gamla tråden med länk till en recension av Blancpain 50 Fathoms Bathyscape

Saxat från recensionen hur namnet Fifty Fathoms kom till:
"The name Fifty Fathoms was given by Fiechter from Shakespeare: Ariel's song in The Tempest: "Full fathom five thy father lies; Of his bones are coral made." Fiechter simply decided that after modifying a watch for a screw back and a rotating bezel that he would multiply the number of fathoms by a factor of ten! It was the Fifty Fathoms."
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Bumpar den här gamla tråden med länk till en recension av Blancpain 50 Fathoms Bathyscape

Saxat från recensionen hur namnet Fifty Fathoms kom till:
"The name Fifty Fathoms was given by Fiechter from Shakespeare: Ariel's song in The Tempest: "Full fathom five thy father lies; Of his bones are coral made." Fiechter simply decided that after modifying a watch for a screw back and a rotating bezel that he would multiply the number of fathoms by a factor of ten! It was the Fifty Fathoms."

Grym klocka det där.. Gillar även att på chronon kan man använda tryckknapparna under vatten som man inte kan göra på vissa andra dykarkronografer.
5200-0130-NAB-A_PR.jpg
 
Topp