• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag ställde en fråga i Baseltråden, men så klart att den är bättre lämpad här inne. Det var huruvida det endast är den vita delen av cirkeln som färgas röd om det skulle vara så att caset skulle börja läcka? Dvs är det orangea endast där för estetiken?

"Jean-Jacques Fiechter continued with his pre-occupation for diver safety and soon incorporated an additional feature for his watches: a circular water-tightness indicator. If, by chance, liquid were to leak into the watch case, a disk at 6 o’clock would signal the problem by changing its color from white to red."
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Bumpar tråden med foto på blancpains senaste modell. 40mm. 500ex. Finns med länk också. Hittar dock inget foto med länk.
http://www.blancpain.com/en/news/tribute-fifty-fathoms-mil-spec

IMG_8130.JPG
Förbaskat trevlig, men hade gärna sett en storlek mitt emellan de standard 45 resp. dessa 40mm. 42-43 hade varit magiskt..
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Bumpar tråden med foto på blancpains senaste modell. 40mm. 500ex. Finns med länk också. Hittar dock inget foto med länk.
http://www.blancpain.com/en/news/tribute-fifty-fathoms-mil-spec

IMG_8130.JPG

Förbaskat trevlig, men hade gärna sett en storlek mitt emellan de standard 45 resp. dessa 40mm. 42-43 hade varit magiskt..

Tråkigt att dom flesta mindre varianterna har varit limiterade. Hade också velat se en på 42mm i ständig produktion, hade nog vart perfekt.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Hade mer än gärna haft en variant på 40mm också, 45 känns alldeles för stort! Tror du BP hör våra böner?
Jag hoppas att dom hör oss, hade vart trevligt.

Anledningen till att jag hade velat ha en 42 mm är att jag har testat en äldre variant som är 40mm (bifogar bild på modellen) men den kändes lite för liten därav hoppas jag på en 42a
23CE2AD4-3911-42A0-966B-EB0B41B3187C-4279-000003B7BDBCB72E.jpeg
 

demondave

Rolex
Förbaskat trevlig, men hade gärna sett en storlek mitt emellan de standard 45 resp. dessa 40mm. 42-43 hade varit magiskt..

Du känner ju mig och mina storlekspreferenser, och jag är sugen på en 40mm nu. Det säger ju endel, minst sagt. Så jäkla bra släpp!


Snart kommer jag väl börja hetsa om att allt över 36mm är väggur.
 

Ceramic

Cartier
Sir,

Please find in attached our bank transfer details with the reference of the watch. We are glad that you be one of the first owner of the Blancpain MIL-SPEC.


Best regards,


Bara vänta då :). Referens är för övrigt 5008-1130-71 (71 för länk)

IMG_0520.JPG

 
Senast ändrad:

INSANE

Panerai
2-Faktor
Sir,

Please find in attached our bank transfer details with the reference of the watch. We are glad that you be one of the first owner of the Blancpain MIL-SPEC.


Best regards,


Bara vänta då :). Referens är för övrigt 5008-1130-71 (71 för länk)

IMG_0520.JPG
Ser framemot paketöppnings tråden! :)
 

Sputniq

Panerai
Sir,

Please find in attached our bank transfer details with the reference of the watch. We are glad that you be one of the first owner of the Blancpain MIL-SPEC.


Best regards,


Bara vänta då :). Referens är för övrigt 5008-1130-71 (71 för länk)

IMG_0520.JPG

Grattis till den, 40 mm känns helrätt. Förstår ditt habegär!
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Sir,

Please find in attached our bank transfer details with the reference of the watch. We are glad that you be one of the first owner of the Blancpain MIL-SPEC.


Best regards,


Bara vänta då :). Referens är för övrigt 5008-1130-71 (71 för länk)

IMG_0520.JPG
Så snygg!
Vet du vad ett 20mm sailcloth kostar?
 

Erik.W

Omega
Jag ställde en fråga i Baseltråden, men så klart att den är bättre lämpad här inne. Det var huruvida det endast är den vita delen av cirkeln som färgas röd om det skulle vara så att caset skulle börja läcka? Dvs är det orangea endast där för estetiken?

"Jean-Jacques Fiechter continued with his pre-occupation for diver safety and soon incorporated an additional feature for his watches: a circular water-tightness indicator. If, by chance, liquid were to leak into the watch case, a disk at 6 o’clock would signal the problem by changing its color from white to red."

Den blir helt orange vid bruten fuktspärr.
 

Erik.W

Omega
Den nya mil-spec-en är fantastisk. Skulle de släppa en unlimited edition utan fuktmätning och datum, samt prissätta den till 79K, skulle de få en grym storsäljare.
 

007

Cartier
Nu är den tillbaka efter ca 10 veckor. Skulle enligt utsago ta 5 veckor men sett till hur länge andra fått vänta så kanske det är godkänt.

Det är inte någon som skulle kunna tänka sig att sälja sin länk? PM gärna isf.

IMG_2620.JPG
Helt ok ändå. :) Jag fick besked om 4-5 veckors leverans på ett gummiband.:(
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Service o vridningen, tror de glömde skicka min :D eftersom den gick iväg kring 25/11:)

Detta är väl nackdelen med en klocka som inte kan servas i Sverige.
 
Topp