• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Ako

Rolex
2-Faktor
blancpain bund 3h är en favorit för mig...
En dag så...
image.jpg

Snodd bild.
 

Portofino

Panerai
Gillar deras FF starkt! Till skillnad från Vileret serie som jag tycker ser lite hmm... billig ut. Men de har onekligen ett starkt arv.
 

BCKSTRM

Rolex
Älskar Blancpain men dem kostar för många studiebidrag... ;)

Jag gillar framför allt den gummiliknande vridningen... Vad heter materialet? Har ni tips på andra klockor med samma typ av vridning?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Shit vad aqualungversionerna är grymma, även versionerna med kronograf.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
:
Cristian du funderar inte på att flippa..? :angel:
:D nä...jag tvingade mig själv att byta klocka idag så den fick vila idag (antar att du syftar på min BP med safirvridning). Blev dock min svarta BP FF med stålvridning idag så det blev BP iaf..

Har nästan blivit OWG.

Shit vad aqualungversionerna är grymma, även versionerna med kronograf.


Riktigt snygga. Den med guld kostade 27100 USD :S
 

matage

Omega
Bumpar denna gamla tråd med ett handledsskott.

Glömde fråga - är du fortfarande like nöjd? Pros/cons med klockan?

Jag var helt inne på att graal-förklara den blå FF och hade helt avskrivit Bathyscapen men efter att ha fått prova Bathyn så måste jag säga att den växte på ett oroväckande sätt... Grå tavla och icke-chrono så är det en grym sleeper!

Men... jag vill ju ha en "beveled bezel"... Räknar inte med några inköp förrän närmare jul i bästa fall men beslutsångesten är svår!
 

Oew

Rolex
Har ingen FF då jag tycker den är för stor för mig, men har en ultra slim villeret! Liten men fantastisk dressare! Clean tavla och väldigt diskret, även en fantastisk baksida! Har ingen bra bild på den här telefonen, men ska ta nya så fort jag kan!
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Japp. Tråkigt att vänta så länge.
Kostade väl ungefär vad jag trodde men 7 mån, jisses. Där är anledningen till att jag knte köpt någon. Hittar man en aqualung eller liknande för 30 så är man ju inte jättesugen på att lägga ut 10 till och vänta så länge. Tur att du har 2st. :D
 

Oew

Rolex
Kostade väl ungefär vad jag trodde men 7 mån, jisses. Där är anledningen till att jag knte köpt någon. Hittar man en aqualung eller liknande för 30 så är man ju inte jättesugen på att lägga ut 10 till och vänta så länge. Tur att du har 2st. :D
Servicen är billigare och snabbare än på min villeret, 15k grundservice och 9+mån för service...
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Kostade väl ungefär vad jag trodde men 7 mån, jisses. Där är anledningen till att jag knte köpt någon. Hittar man en aqualung eller liknande för 30 så är man ju inte jättesugen på att lägga ut 10 till och vänta så länge. Tur att du har 2st. :D
Det tog 1 månad att få offerten. Estimatet var 5 månader och de blev en månad försenade tyvärr... Tur att jag har 2st :D
 
Topp