• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av mässan

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Personalen kollade förvånat på de elva vilsna klocksnackare som äntrade Vasa vid en tid på dygnet då ölkranarna inte vanligtvis går heta.En sansad men passivt uppspelt diskussion tog vid som sig bör. Rolex visade sig i vanligt maner vara överrepresenterat i skaran men det fanns även Omega, Zenith , Glycine, Bell & Ross m.m. på handlederna, Pappikjolo och BME hade vintagedinkor som jag ej kommer ihåg fabrikaten på.
Denke satte sig och åt något suspekt i ett hörn men lämnade sin Glycine och sin Zenith framme för allmän beskådan. Vi suckade och skakade på huvudena: Den går vi inte på - det vart varken försäljning eller flippning för Denke men han skulle få sin fix under dagen ändå vilket vi återkommer till.

IMG_2006_zps65b50623.jpg


Målarn konstaterade att en tre timmars lunch är perfekt, då hinner man både äta lunch, hänga och gå till Rob E. Jag hade tidigare lovat honom att talla på hans GMT vilket jag som en man av min ord också gjorde.

IMG_2004_zps8fe977ec.jpg


Ett glatt gäng, bestående av alla som räknas samt Joberman knatade vidare över gatan för att gå in på mässan och få fördomar bekräftade och klämma på klockor. Herren som tog betalt hade en brun skinnväst på sig och med lite smooth talk så fick vi alla komma in. Väl inne så vimlade det av folk, jag tror aldrig att jag har sett så mycket gamla Omegor på ett och samma ställe. Men det fanns även lite lustigt prissatta rollar och fickur i massor, vi gick 10 varv och minglade och klämde på allt innan vi lämnade för baren en trappa ner.
Det visade sig senare att T-F/ Theargonaut senare klippte till på både en Enicar Sherpa och en Roamer (bilder finns i live-tråden). Jag träffade även på Fabian från forumet men hann varken fota hans Ploprof eller scenerierna i konferenslokalen.

Väl nere i baren tog jag b.l.a dessa foton:

Spencers 1655

IMG_2015_zpsf83b489d.jpg


Niklasarvid dök upp med sin mögliga speedy, ball!

IMG_2019_zpsecf2f085.jpg


Ska vi till Rob Engström, pruta och klämma på klockor? - ja, det ska vi.
Vi lämnade således mässan för att gå i stormtrupp mot Rob E, en förskräckt butikschef tryckte motvilligt på "släpp in" knappen och vi bredde ut oss över disken. Niklasarvid försvann plötsligt, det visade sig att han klippte till på en speedy på mässan.Denke började prova dinkor i ett rasande tempo och det avverkades både Tudor Black Bays, Pelagos och en Explorer. Vid Explorern så stannade han, den satt ju som en smäck! Spencer använde sina magiska krafter som kommer fram i klocksammanhang för att knuffa Denke över köpkanten. Denke är nu en stolt ägare till den nya Explorern: viewtopic.php?f=2&t=3915
Spencer försökte även att använda sin trolldom på Josef B , PP är fina grejer men Josef behövde betänketid, fullt förståeligt.
Jag tror även att Finnirgens fick hjälp med sin 5513, hur som helst så var det ett trevligt bemötande och ett roligt stopp.

Roségulds PP Aquanaut från baksidan

IMG_2034_zps0b68e047.jpg


Gustens Hulk

IMG_2020_zps5e66ac8b.jpg


Vidare så gick vi till Barcelona i kulturhuset för att dricka och käka lite, pladdra klockor och saker så som man gör när man träffar sina fellow addicts. Otroligt trevlig dag hur som helst, lite fladdrig då vi fladdrade runt mellan olika ställen men det var det värt med tanke på hur många dinkor det klämdes på och diskuterades kring. Vi lämnade i tid så vi var stilade. Hemresan med pendeltåget var tråkig.

Relaterat: viewtopic.php?f=2&t=3897

Notera väl att detta är inlägg 800 för mig.

Vi syns nästa gång!

Albin
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av mässa

Bra skrivet! Synd att det va något man missade! Speciellt raiden hos RobE! :mrgreen:
 
C

Crowolf

Guest
Re: Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av mässa

:D
Låter som ni haft en bra afton...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ricrob

Patek
Re: Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av mässa

Det verkar ha gått riktigt lugnt och städat till, men inte mindre trevligt för det! ;)

Ang kommentaren i livetråden om "försoning mellan forumen", har ngn lust att utveckla?
 

jabla

Sarlacc
Re: Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av mässa

Kul att kunna läsa ett bra referat när man inte kan vara med själv. Tack!
 

Målarn

The Steak
Re: Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av mässa

Man Tackar :D!!!
Synd att jag kunde bara ta en 3 timmars lunch, hade gärna haft en 5-6 timmars men de gick ju inte :lol:
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av mässa

Bra skrivet och tack för idag!! Kul att träffa er allihop. Grattis till Denke för en snygg klocka och hade Josef klippt till på Pateken så hade dagen varit för bra för att vara sann.. Men det känns lite som att det inte dröjer allt för många dagar innan vi får se den klockan igen. Eller ere bara jag?... ;)
Återigen, tack för idag och god natt..
 

finnirgens

Panerai
Re: Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av mässa

Väl sammanfattat! En mycket trevlig dag som innehöll många stopp, många öl, många trevliga klockor och framför allt många trevliga likasinnade.
 
V

Viggen

Guest
Re: Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av mässa

Tackar för summeringen. Bra skrivet! :)
 

John R

Panerai
Re: Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av mässa

John R skrev:
Tack och bock för samanfattnkngen!

Hade man kunnat koppla upp Josef B's tankegångar i högtalare på
Rob E så hade de grekiska dramorna bleknat och Tomas tvivlaren hade
inte tvivlat! ;-)

Den är din förr eller senare Josef!


/John R
 

Ajax

Omega
Re: Sv: Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av m

Låter onekligen som att man missade något! Kanske tur för plånboken och husefriden :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Ricrob

Patek
Re: Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av mässa

Ricrob skrev:
Ang kommentaren i livetråden om "försoning mellan forumen", har ngn lust att utveckla?

Nååå, vad är storyn? Är det Garfield det syftas på eller vem/vilka ttt'are syns på bild? Bara nyfiken :geek:
 

Rivalen

Rolex
Re: Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av mässa

Intressant, finns det någon motsättning och därmed något som bör försonas? Det vore tråkigt om det är något som ligger kvar och gror?

Jag trivs utmärkt på bägge ställena och det har väl aldrig funnits ett så aktivt forum-klockliv som nu när det finns två aktiva forum + finns det väl några bloggar också. Måste vara sammanlagt betydligt fler inlägg och visningar än någonsin? God stämning är det också på både KS och TTT - härligt!

:D
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av m

Ricrob skrev:
Ricrob skrev:
Ang kommentaren i livetråden om "försoning mellan forumen", har ngn lust att utveckla?

Nååå, vad är storyn? Är det Garfield det syftas på eller vem/vilka ttt'are syns på bild? Bara nyfiken :geek:
Såg just att det var jag som skrev den kommentaren. Faktiskt ingen aning vad jag menade... Heldag med 'gubbsen' igår, och redan vid den tiden var det rätt lulligt... ;-) Glöm det helt enkelt... :grin:
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av m

Ricrob skrev:
Ricrob skrev:
Ang kommentaren i livetråden om "försoning mellan forumen", har ngn lust att utveckla?

Nååå, vad är storyn? Är det Garfield det syftas på eller vem/vilka ttt'are syns på bild? Bara nyfiken :geek:
Såg just att det var jag som skrev den kommentaren. Faktiskt ingen aning vad jag menade... Heldag med 'gubbsen' igår, och redan vid den tiden var det rätt lulligt... ;-) Glöm det helt enkelt... :grin:
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av m

Ricrob skrev:
Ricrob skrev:
Ang kommentaren i livetråden om "försoning mellan forumen", har ngn lust att utveckla?

Nååå, vad är storyn? Är det Garfield det syftas på eller vem/vilka ttt'are syns på bild? Bara nyfiken :geek:
Såg just att det var jag som skrev den kommentaren. Faktiskt ingen aning vad jag menade... Heldag med 'gubbsen' igår, och redan vid den tiden var det rätt lulligt... ;-) Glöm det helt enkelt... :grin:
 

Ricrob

Patek
Re: Sv: Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av m

_jonte skrev:
Ricrob skrev:
Ricrob skrev:
Ang kommentaren i livetråden om "försoning mellan forumen", har ngn lust att utveckla?

Nååå, vad är storyn? Är det Garfield det syftas på eller vem/vilka ttt'are syns på bild? Bara nyfiken :geek:
Såg just att det var jag som skrev den kommentaren. Faktiskt ingen aning vad jag menade... Heldag med 'gubbsen' igår, och redan vid den tiden var det rätt lulligt... ;-) Glöm det helt enkelt... :grin:

Ah, ok då släpper jag det! ;)


Rivalen skrev:
Intressant, finns det någon motsättning och därmed något som bör försonas? Det vore tråkigt om det är något som ligger kvar och gror?

Jag trivs utmärkt på bägge ställena och det har väl aldrig funnits ett så aktivt forum-klockliv som nu när det finns två aktiva forum + finns det väl några bloggar också. Måste vara sammanlagt betydligt fler inlägg och visningar än någonsin? God stämning är det också på både KS och TTT - härligt!

:D

Nej, det finns det inte och det klargjorde även Spencer direkt igår, så det var inte alls ngt sånt jag fiskade efter, utan var mer nyfiken på om det var ngt ansikte man kunde sätta ett nick på, då från ttt alltså. Som sagt, inget groll fanns eller finns, utan på sin höjd helt naturlig konkurrens och gliringar ed glimt i ögat. :D
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Re: Bland skinnvästar och klocksnackare - Summering av mässa

Aquaracer2 skrev:
Ett glatt gäng, bestående av alla som räknas samt Joberman

What? Vänta du tills nästa gång Aquaracer :)


Ricrob skrev:
Nååå, vad är storyn? Är det Garfield det syftas på eller vem/vilka ttt'are syns på bild? Bara nyfiken :geek:

Ryktet om en fejd har ju redan dementerats. Vad gäller din fråga om TTT:are så såg jag Chrille Poorman vid ett bord, och fick även en skymt av JE. TTT:s engagemang för klockmässan verkar vara heldött. Ingen Tony, ingen Jocke, ingen eftersittning på Sergel Plaza mig veterligen i alla fall. Kollade TTT härom dagen för att se om det var något på gång inför mässan, men Tonys tråd med typ två svar kändes mer som en dödsryckning i sammanhanget.

JoberMan
 
Topp