• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blank skärm på g-shock, vad missar vi?

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fick precis hem en ny g-shock till min sambo. Men skärmen är helt blank, det händer inget och vi lyckas inte få igång den. Manualen ger ingen ledtråd. Vad missar vi? Ni som kan g-shock, är det någon särskild knix man måste göra för att starta upp härligheten?

Och ja, det är batteri i klockan. Och nej, vi är inga tekniska genier. Men vi är snygga och trevliga. :D

Någon som kan hjälpa oss med detta tisdagsprojekt?
 

Sorubim

Audemars
Har aldrig varit med om att det suttit en plastflärp över batteriet på en G-Shock, däremot så har jag, som klockodile säger, varit med om att solcellsdrivna klockor behöver ganska rejält med ljus i starten för att kicka igång. Ställ den i ett soligt fönster. Vanlig lampa duger inte.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grejen är att den är batteridriven. Så soluppladdning löser nog inte problemet. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Inget trix som att hålla inne alla knappar samtidigt? Annars vet jag att flera digitalur kräver att man ansluter två poler temporärt. Borde dock stå i instruktionsboken...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inget trix som att hålla inne alla knappar samtidigt? Annars vet jag att flera digitalur kräver att man ansluter två poler temporärt. Borde dock stå i instruktionsboken...


Det var något sånt jag tänkte...ingen vägledning i instruktionsboken dock. Har mailat creationwatches, det kanske helt enkelt är så att den är trasig. Eller så har DHL-killen stulit batterierna! :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Typ så här? :D

image.jpg
 

Hugii

Audemars
btw Denke, du sökte först en klocka runt en 1000-lapp (i en annan tråd).. och nu dyker upp detta. Du behöver inte skämmas, erkänn att det är din nya sommarklocka. KS-familjen älskar dig oavsett färg på klockan :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Beställde i torsdags från Creationwatches. Paketet landade idag. Så det bör ju hålla tidsmässigt.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Till Clas Ohlson för att köpa nya batterier innan den skickas tillbaka. Kan vara så att batterierna/batteriet är kasst, alternativt sitter snett, uppochner eller något.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mailade Creationwatches och beskrev problemet (lättbeskrivet, den fungerar inte... :D ) och fick följande svar:

"Dear NN,
Casio watch having a Quartz movement. Please change the bettary and
try again or take the watch any experienced jeweller or watchmaker
should be easily able to do it.
Please email us if you have any question.
Best Regards,
Sally"

Där ser man... :D
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tänkte precis fråga om dem står för batteribytet, vilket dem alltså gjorde. Bra där. Fin klocka.
 
Topp