Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Blankpolerade mittlänk - försvinna med tiden?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Magnlar, 20 januari 2015.

1. Magnlar
    Trådstartare

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    När jag jämförde en ny Daytona med min använd 116710 (varje dag sedan 2012), båda har ju samma länk. Den polerade mittlänken på min var inte lika blank som Daytonan. Funderade då om mittlänken kommer bli mattare och mattare med tiden, och till sist försvinna helt. Vad tror ni?

2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Kolla sidan av en boett på motsvarande klocka från 70-talet.

Bauuer gillar detta.
  3. skallagrimson

skallagrimson Borgare

Jag hade en Tag Heuer med polerade mittlänkar förut. Efter några års daglig, oförsiktig användning så var hela armbandet täckt av hairlines och poleringen märktes knappt.

4. Taxman

Taxman Friends of KS

Så kan det säkert vara. Men då borde det väl "bara" vara att lämna in länken och få mittbitarna polerade, eller?

5. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Polerad yta mister allting blänket med tiden, även om den inte används. Oxider och annat som bildas på ytan.
    Detta bildas ju självklart på borstade ytor också, men där syns det ju ej.

Polera upp igen bara!

Mårtenssons ur Brookfield