• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blev en paketöppning i år iallafall...

Ryttaren

Rolex
Jaha då har man suttit som en TWG med spitfiren såld (med en liten tår i ögat) och jakten är igång efter första Rolexen!
Mitt första inlägg här på KS handlade om jag skulle skaffa en 16600 sea-dweller eller en Speedy som komplement till min 2254 SMP.

Senare var jag helst inställd på en 16570 exp II polar, som efter sommaren övergick i ett sug efter den svarta modellen. Allt eftersom klockbudgetarna steg så började en GMT kännas inom räckhåll och att explorer II bara skulle kännas som en "nästan" klocka på vägen till en riktig GMT.

I vägen kom en grym IWC ingenieur som dödade planerna :meh:

Men nu var det dags, med ett tömt bankkonto så hämtades ett paket ut idag....




K28RsuB.jpg





Rolex servicebox? Jaha, inget fullset då....

20HjoMG.jpg






Jaaa, vilken GMT blev det då?




p7ywQdk.jpg




SEA-DWELLER "triple-six"'!! :cigar:

Kunde inte motstå när jag såg vaniljglass 16660 ute på köp & sälj.
Sitter så jäkla skönt, valde heeeelt rätt! :D



Wristshot!


8zz7Lhg.jpg




Tack för titten, Och tack igen vaniljglass!

/nicolas
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Faaaaaaaaan va goooootttttttttttt!!!!!
Grattis!!!!

Vet exakt hur du känner dig:) (ingen jäkla 300meters sub, utan the real deal!;))

Min säger heeej;)

9uVaGfu.jpg


PS....exp2 är dock ingen "nästan" klocka. Mkt fin den med:)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Känner igen mig i velandet. Man bestämmer sig för en modell och under tiden man letar efter ett bra ex så börjar man snegla på nått annat och sen på nått tredje o.s.v. :)

Stort grattis till ett bra val!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Stort grattis och lite avundsjuk! Den enda Rolex jag kan tänka mig. Du är nästan förlåten för att du krängde av IWC'n, men bara nästan ... ;)
 
Topp