• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blev lite kär på lunchen...

galácticon

Patek
2-Faktor
Är det någon här som sett en sådan live tidigare? Den var helt magisk och jag som normalt vet vad jag ska säga blev helt stum.
 

Man

Rolex
...när följde med en tjejkompis för att köpa en 16610. Det visade sig att snubben var en riktigt skön lirare och när han förstod att jag har ett genuint intresse plockade han fram den ena pjäsen efter den andra. Daytona, Monaco, DJs, etc passerade framför mina ögon.

Men den här fick mig att andas lite häftigare och mitt hjärta bultade lite extra. Kärlek.
DSC_1400.JPG
Cool..
Och blev det någon 16610?
 
...när följde med en tjejkompis för att köpa en 16610. Det visade sig att snubben var en riktigt skön lirare och när han förstod att jag har ett genuint intresse plockade han fram den ena pjäsen efter den andra. Daytona, Monaco, DJs, etc passerade framför mina ögon.

Men den här fick mig att andas lite häftigare och mitt hjärta bultade lite extra. Kärlek.
DSC_1400.JPG

Vart var det här någonstans?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ni som har mer koll än jag: hur vanliga är de här i Sverige?
Killys är väl generellt ganska ovanliga då det är mer av en gammal vintageklocka snarare än populär vintagesport. Marknaden för dessa är rätt smal även om korrekta och fina JCK är väldigt dyra. Jag har dålig koll på dessa och kan inte avgöra om denna är rätt, fin och eftertraktad. Jag antar att ägaren vet det själv.

Philipp Stahl skrev nyligt en artikel om dessa:

http://rolexpassionreport.com/7677/the-history-of-the-rolex-dato-compax-alias-jean-claude-killy/
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Killys är väl generellt ganska ovanliga då det är mer av en gammal vintageklocka snarare än populär vintagesport. Marknaden för dessa är rätt smal även om korrekta och fina JCK är väldigt dyra. Jag har dålig koll på dessa och kan inte avgöra om denna är rätt, fin och eftertraktad. Jag antar att ägaren vet det själv.

Philipp Stahl skrev nyligt en artikel om dessa:

http://rolexpassionreport.com/7677/the-history-of-the-rolex-dato-compax-alias-jean-claude-killy/
Ok, tack. Det vet han säkert men jag fick inte ur honom det. Allt han sa var att den skulle gå flera generationer till i släkten.
 

Daytona96

Rolex
Ok, tack. Det vet han säkert men jag fick inte ur honom det. Allt han sa var att den skulle gå flera generationer till i släkten.
Det är ju svårt att avgöra på en bild, men den ser ut att ha en fin urtavla med intakta lumepluppar, dock så ser visarna ut att vara bytta. Den har tjocka och fina luggar.
Det är ju en väldigt eftertraktad modell eftersom den har ett relativt komplicerat urverk, samt att det tillverkades ganska få exemplar och den är en av dem vackraste klockorna som rolex har tillverkat.
Denna referens(6036) tillverkades både med indexmarkeringar och visare i guld, men samlare föredrar dem i stål eftersom det ger klockan ett mer balanserat utseende.
 
Topp