• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bli en OWG

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
En tanke slog mig idag. Är det möjligt för oss klocknördar att bli OWG? Hade ni kunnat tänka er att sälja alla era klockor och köpa endast EN klocka? Vilken klocka skulle ni isåfall tro att ni klarar er på?
 

Galaxy

Rolex
"Egentligen" räcker en dykare och en dressare för mig, så om jag hittar någon riktigt fin dressig dykare (som kan bytas av med läderband) skulle jag nog kunna bli OWG (för en stund i alla fall ;)). Kan inte komma på någon perfekt modell på rak arm dock.
 

Galaxy

Rolex
"Egentligen" räcker en dykare och en dressare för mig, så om jag hittar någon riktigt fin dressig dykare (som kan bytas av med läderband) skulle jag nog kunna bli OWG (för en stund i alla fall ;)). Kan inte komma på någon perfekt modell på rak arm dock.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
image.jpg
 

babanker

Panerai
Omöjligt! Tror de enda som är OWG's är de som inte "älskar" klockor. Då OWG som i att jag är 55 och har aldrig haft någon annan klocka än den jag fick när jag tog studenten.

Tror det funkar så med allt. Älskar man till exempel kostymer så har man nog några stycken, inte bara den man hade på sig samtidigt som man fick sin första klocka. :)

Sen är det nog vanligt att man som klocktokig drömmer och romantiserar om att finna den ultimata och enda klockan. Sanningen är nog att man aldrig fångar den draken.
 

orre

Cartier
Med den här:
Rolex-Paul-Newman-2.jpg


eller den här

Audemars+Piguet+Royal+Oak+Jumbo+15202+%25283%2529.jpg


Fast nää, om jag hade den ena hade jag velat ha den andra och sen en vintage pepsi.. Och en DD med woody tavla såklart.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Omöjligt. Skulle aldrig kunna bestämma vilken som skulle bli OWG klockan. Att bara bestämma OWG skulle vara som att lämna in körkortet eller bara bära jeans resten v livet.


Skickas från min iPhone
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
För mig skulle det inte gå. Jag vill ha en klocka som är min favorit, men samtidigt är jag nostalgisk och skulle aldrig göra mig av med klockan jag fått av farfar tex.
 

SSL

Audemars
Edit: Vafaaaan... Nu blev mitt 1000:e inlägg en trippelpost pga. dåligt internet... :drowning:

Oskillat

Till ämnet.
Tror fan inte det asså. Jag vill ha klockor för olika tillfällen och variera. Har bara en klocka nu som jag inte vill ha på jobbet. Så går klocklös för tillfället. Känner att 3-4 är lagom.
 

isbjörn

Panerai
Var i princip owg med min Speedy i 20 år. (som var 20 år gammal när jag tog över den) Efter dyr service (renovering) och tilltagande insikt kring 321:eek:rna tänkte jag ersätta den som bruksis med en sub. Och köra 20 år med den.
Så blev det inte. Istället tickade klockintresset igång. .. Har en klase klockor nu som jag gillar. Modernt och vintage, Seiko till Rolex, men skulle jag TVINGAS välja EN... blev det nog en sub. En tråksub. Har fortfarande ingen!
 

Hubbatix

Cartier
Ptja, om det var tvunget så. Jag är inte jätteförtjust i Rolex, framförallt inte moderna, men med en plexi-Sub med målade index skulle jag nog kunna gå vidare med livet.
 
Topp