• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blingigaste klockan 50-100k?

Brutus

Cartier
2-Faktor
image.jpeg
Jag har insett att jag har för många tooliga klockor. Stål, svarta diskreta urtavlor. Det måste vara det lutherska arvet. Behöver helt enkelt mer bling, mer vräkighet, mer vulgo i mitt liv! Målet för resten av året blir att åtgärda detta! En rimlig prisklass är 50-100k, snarare med betoning på undre delen av intervallet.

Min första tanke är något i stil med ovan, med en bezel som enligt en forummedlem, är som att ha "en stroboskop på armen". Kommer ni på några fler blingalternativ i prisklassen?
 

tgadler

Omega
image.jpeg

Nuff said.

Edit: Lite mer seriöst så tror jag att Breitling är rätt väg att gå.

Lite OT, men hur kommer det sig att damklickor med både guld och diamanter bara kostar en bråkdel av motsvarande herrvariant? Är det så enkelt som tillgång/efterfrågan?
 

Zingo

Rolex
image.jpeg
Jag har insett att jag har för många tooliga klockor. Stål, svarta diskreta urtavlor. Det måste vara det lutherska arvet. Behöver helt enkelt mer bling, mer vräkighet, mer vulgo i mitt liv! Målet för resten av året blir att åtgärda detta! En rimlig prisklass är 50-100k, snarare med betoning på undre delen av intervallet.

Min första tanke är något i stil med ovan, med en bezel som enligt en forummedlem, är som att ha "en stroboskop på armen". Kommer ni på några fler blingalternativ i prisklassen?
Har en med blå tavla, älskar den. Kändes väldig blingig i början men nu typ lagom diskret.. :D

Många alternativ som lämnats är rent av bara taky. Viss skillnad mellan nice bling och white trash bling.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Asså ska det blinga de-jävla-Lux men vara osmakligt så skaffa någon helpolerad bratte med diamanter som nämnt ovan. Men ska du ha något vettigt hade så köp en daydate, bör gå få med diamant-tavla för strax under 100ish.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
En Rolex DD i guld med tillhörande länk i guld gör jobbet och du kan hitta en för under 100´
 
Topp