• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blir det zenith nästa gång?

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
I så fall kan det nog bli denna
image.jpg


Så jävulskt snygg, zenith captain moonphase.

Hur ställer man månfasen? Finns det nån tabell på nätet eller tittar man bara upp på natthimlen och höftar lite?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Fantastisk... Är det där en pie-pan tavla?
Zeniths dressare är oslagbara. Så sanslöst vackra!
Deras sport-ur dock... Ugh! Minns att jag i början gillade en av deras DeFy. Händer inte igen iallafall!
 

Wenger

Omega
Jag har själv kollat runt en hel del efter dressklockor men aldrig av någon anledning kollat på Zenith fram tills nu i princip och jag håller med, de är riktigt snygga! Väldigt stilrena.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Zenith är bra klockor. Det ända är väl att de är lite dyrare i service, eller var det i alla fall det kanske har ändrats.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
image.jpg


Zenith gör många fina klockor.
Månfasen löper på 28 dagar konstant och samspelar ej med datumfunktionen. På min jlc så har jag en knapp vid sidan som man använder med medfört smalt verktyg för ändra månfas.

Sök på Google om månkalender så ser du aktuellt.

Din jlc är sjukt fin också. Tittar lite på en sån oxå, zenithen är ju dock lite billigare.
Även zenithen här en knapp på sidan för justering.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
De här zenith "dressarna" i captain serien är ju 40mm. Det är större än de klassiska måttet på denna typ av klockor som ofta är i 34-36 mm.
Men visst gör det att de passar bättre till mer vardaglig avslapnad klädsel än klassiska sk dress klockor? Tänker att de borde funka även till jeans och tröjor av olika slag? Vad tror panelen?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
De här zenith "dressarna" i captain serien är ju 40mm. Det är större än de klassiska måttet på denna typ av klockor som ofta är i 34-36 mm.
Men visst gör det att de passar bättre till mer vardaglig avslapnad klädsel än klassiska sk dress klockor? Tänker att de borde funka även till jeans och tröjor av olika slag? Vad tror panelen?


Det gör dom givetvis!
Kanske inte riktigt till badshorts och linne, men helt klart till en pullover eller liknande
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Intressant Zenith. Fin men tycker tavlan inte ser balanserad ut. Svårt att avgöra på bilder.

Zenith har kommit med mycket bra skit på det senaste.
 

M.U

Rolex
Riktigt fin! Hur du ställer månfasen? Du går ut och kollar på himlen, upprepa tills det är fullmåne så får du äntligen ställa klockan ;)
 

Knight

Cartier
Är ganska sugen på denna. Finns 18k också, den lockar vill jag lova. Var inte helt såld på den assymetriska tavlan till att börja med, men plötsligt kändes den bara jävligt rätt.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
jag som gärna hoppar datumet på automatiska dinkor för att jag inte pallar ställa det skall nog inte skaffa en månfas...eller komplettera med en winder... eller sälja allt annat skit när jag köpt en zenith månfas så den aldrig blir liggande.
Gripenbro.se har en hyfsat nyt för 41 lax... ser mycket trevlig ut...

Jag skulle gärna ha en, men vet inte om det finns annat som kommer före. asymmetrisk tavla är lite annorlunda.
 
Topp