• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blir krävd på pengar 1 månad efter klockköp - vad göra?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Akerhage

Cartier
ah, jävlar, tänkte aldrig på att numret stod med på bilden, men ahja, det gör väl förhoppningsvis inget, annars får admin ta bort bilden såklart. Spelar ingen roll att min riktiga namn står här. Jag har inget att dölja och köparen har ju alla mina uppgifter ändå. Jag har varit helt ärlig hela vägen med. Så jag kör med öppna kort.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
ah, jävlar, tänkte aldrig på att numret stod med på bilden, men ahja, det gör väl förhoppningsvis inget, annars får admin ta bort bilden såklart. Spelar ingen roll att min riktiga namn står här. Jag har inget att dölja och köparen har ju alla mina uppgifter ändå. Jag har varit helt ärlig hela vägen med. Så jag kör med öppna kort.
Hoppas det löser sig, för dig.
 

par

Patek
2-Faktor
Vet inte vad jag ska svara här riktigt. Kille, 180cm lång, 35årsåldern kanske utländskt påbrå och namn, verkade trevlig vid köpet, hade en magväska med buntar av 1000-lappar o 500-lappar på sig. (som jag reagerade lite över då).

Magväska? Funny pack dvs?
Känns inte direkt som Mille Markovic då
ski-junky-fanny-4.jpg
 

Railmaster

Breitling
Kolla på nätet! Det han håller på med är standard för "invandrare", hade det varit en bil du sålt hade han gjort lika dant!
Var hård och meddela att du polisanmält och att det inte blir några pengar!

Och så undviker vi alla att göra affärer med dylika typer!
 

morrism

Audemars
Kolla på nätet! Det han håller på med är standard för "invandrare", hade det varit en bil du sålt hade han gjort lika dant!
Var hård och meddela att du polisanmält och att det inte blir några pengar!

Och så undviker vi alla att göra affärer med dylika typer!


Känner du alla "invandrare"? Antar att du sitter hemma i din radhusvilla och dricker mellanmjölk framför melodifestivalen. Du är blyg, snål och lyssnar på dansband precis som alla andra "svennar"?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Känner du alla "invandrare"? Antar att du sitter hemma i din radhusvilla och dricker mellanmjölk framför melodifestivalen. Du är blyg, snål och lyssnar på dansband precis som alla andra "svennar"?

Glöm inte knuta näven i fickan ute på stan för att sedan komma hem och skriva en insändare om någon händelse man man varit med om..

Onödigt fjantigt skrivet Railmaster, håll det på en sansad nivå.
 

carlanton

Audemars
Har alltid fått lära mig att killar som hotar med att slåss aldrig gör det i verkligheten. Hade han varit den sortens kille som gör folk illa hade han redan gjort det.
 

Galaxy

Rolex
Kolla på nätet! Det han håller på med är standard för "invandrare", hade det varit en bil du sålt hade han gjort lika dant!
Var hård och meddela att du polisanmält och att det inte blir några pengar!

Och så undviker vi alla att göra affärer med dylika typer!

Suck. Med den människosynen kan du gott lämna KS och återvända först när de främlingsfientliga tankarna försvunnit.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Först och främst - hoppas nu fler än jag anmält inlägg #75 av Railmaster. Att ha 7 posts och skriva ett direkt rasistiskt inlägg som är svårt att misstolka är något som borde leda till avstängning direkt.

När det kommer till affären nu som gått "snett":
Du säger ju att du skrivit klart och tydligt i annonsen om att den ej servats, hur gammal klockan är osv. Juridiskt skall det hålla. Blocket kan leta fram din borttagna gamla annons som bevismaterial.

När det kommer till hur du skall agera - Svara inte på mer SMS eller samtal. Låt honom peppra på med sina hot om han nu vill fortsätta. Det låter ju utan tvekan som att du har att göra med någon som inte kan resoneras med som en vuxen person - du har sagt ditt och nu är det bara att spara allt.

Skulle han mot förmodan knacka på din dörr sen så ringer du 112 utan att öppna dörren.
 
"Invandrare" kan ju betyda i princip vad som helst.
Invandrare från mellanöstern brukar dock ofta vara ganska aggressiva när dom ska köpslå och jag har blivit mordhotat fler än en gång då jag sålt bilar till araber. Är detta konstaterande fördomsfullt? Det tycker jag inte. Jag har haft ganska mycket kontakt med människor från mellanöstern, både vänskapliga och ovänskapliga och har dessutom bott ett år i ett arabiskt land.
Jag tycker mig ha nog erfarenhet för att numera vara mer selektiv med vem jag säljer saker till.
 

Galaxy

Rolex
"Invandrare" kan ju betyda i princip vad som helst.
Invandrare från mellanöstern brukar dock ofta vara ganska aggressiva när dom ska köpslå och jag har blivit mordhotat fler än en gång då jag sålt bilar till araber. Är detta konstaterande fördomsfullt? Det tycker jag inte. Jag har haft ganska mycket kontakt med människor från mellanöstern, både vänskapliga och ovänskapliga och har dessutom bott ett år i ett arabiskt land.
Jag tycker mig ha nog erfarenhet för att numera vara mer selektiv med vem jag säljer saker till.

Jo, det är otroligt fördomsfullt. Diskussionen hör dock inte hemma på ett klockforum, så jag tycker att vi kan lämna det där, och sluta fokusera på nationaliteter eller etniciteter.
 

sjobbe

Cartier
"Om säljaren till exempel har uppmanat dig att undersöka varan och du inte har gjort det, kan du inte klaga på sådana fel som du borde ha upptäckt vid undersökningen." - Konsumentverket.se "Handla av privatpersoner".

Du påpekade att den inte var servad, han har omfattande undersökningsplikt vilket i detta fallet är att låta urmakare checka. Gör han inte det kan han inte åberopa för fel som borde upptäcks vid en sådan undersökning.

Detta, han har ingen rätt att kräva pengar. Hoppas att det löser sig och att det är en tomte som endast kommer med tomma hot.
 

16610

Patek
2-Faktor
Trist historia.

Tycker det bästa du kan göra är att prata med polisen. De har oftast bättre koll och kan lugna ner det hela lite.

Har själv blivit hotad. Polisen har oftast bättre koll än vad man tror. Om flöjten menar eller tro sig kunna besanna sina ord vet polisen det.
 

Mille79

Trollungen
"Invandrare" kan ju betyda i princip vad som helst.
Invandrare från mellanöstern brukar dock ofta vara ganska aggressiva när dom ska köpslå och jag har blivit mordhotat fler än en gång då jag sålt bilar till araber. Är detta konstaterande fördomsfullt? Det tycker jag inte. Jag har haft ganska mycket kontakt med människor från mellanöstern, både vänskapliga och ovänskapliga och har dessutom bott ett år i ett arabiskt land.
Jag tycker mig ha nog erfarenhet för att numera vara mer selektiv med vem jag säljer saker till.

Två rasister på en och samma dag, det var som tusan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp