• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blir Tudor BB 79220N en ny "Paul Newman"?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
HAHA-LOL-GIF.gif
 

marlun

Rolex
SÅ speciell är den väl ändå inte? Det som skiljer är urveket, undersidan av boetten och vissa detaljer på urtavlan. Den nya har skölden istället för rosen och lite annan text. Jag tvivlar starkt på att den skulle skjuta iväg i pris.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag la precis en handpenning på en, just för att det är en fantastiskt bra klocka.

Efter att ha kollat av läget med femsiffriga, vettiga sportrollar ger jag upp. Det är inte rimligt att betala 65-70.000:- för ett vettig 16710 som exempel - när det går att landa en Black Bay för 20.000:- ish, eller en flong Rolle med fem års garanti för 50-60.000:-

Sen dröjer det nog många år innan vi får reda på om det är en collectors piece.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag la precis en handpenning på en, just för att det är en fantastiskt bra klocka.

Efter att ha kollat av läget med femsiffriga, vettiga sportrollar ger jag upp. Det är inte rimligt att betala 65-70.000:- för ett vettig 16710 som exempel - när det går att landa en Black Bay för 20.000:- ish, eller en flong Rolle med fem års garanti för 50-60.000:-

Sen dröjer det nog många år innan vi får reda på om det är en collectors piece.
Du är ju värre flippare än mig så innan den ens har ett potentiellt samlingsvärde så är den redan såld. :hilarious:
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag la precis en handpenning på en, just för att det är en fantastiskt bra klocka.

Efter att ha kollat av läget med femsiffriga, vettiga sportrollar ger jag upp. Det är inte rimligt att betala 65-70.000:- för ett vettig 16710 som exempel - när det går att landa en Black Bay för 20.000:- ish, eller en flong Rolle med fem års garanti för 50-60.000:-

Sen dröjer det nog många år innan vi får reda på om det är en collectors piece.
Har dock inte förstått mig på det där Black Bay-snurrandet som många verkar hålla på med.

Hade en som jag tyckte var rejält trist. Sålde, och har därefter aldrig funderat på en ny.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Har dock inte förstått mig på det där Black Bay-snurrandet som många verkar hålla på med.

Hade en som jag tyckte var rejält trist. Sålde, och har därefter aldrig funderat på en ny.
Det är inte så att du har aningen små handleder för att bära upp den tro? Det tycker jag är en deal breaker.
 
Senast ändrad:

azcii

Patek
2-Faktor
Kommer säkert gå upp, den är trots allt tunnare, bättre länk (enligt mig) och tillverkades som sagt bara under 6 månader. Men den kommer nog inte gå upp så mycket, lägger sig nog bara en bit över in house versioner om några år.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
79220N är en personlig favorit hos Tudor, men njaaa. Jag kommer i alla fall inte köpa på mig ett lager ;)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Kan inte se alls att den äldre BB kommer att bli en samlarklocka. Exempelvis hade ju inte 16710 blivit en samlarklocka om det inte vore för de görsnygga färgerna som finns på bezel och som försvann vid uppdateringen. Vad ska den äldre BB locka med? De små detaljskillnaderna ger ju knappast anledning att betala premium för en klocka med betydligt mindre spännande urverk. Jag tror att gamla BB kommer att glömmas bort totalt med tiden och inbringa noll premium.
 
Fråga är om 79220 blir en ny Paul Newman, jag personligen tror ju att 79230 har större chans att bli det isf då det är den första av BB med inhouseverk. Vad tror ni? :)
 
Topp