Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Blire GMT?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Lalas, 27 november 2014.

1. Lalas
    Trådstartare

Lalas Friends of KS

Hej!

Först och främst vill jag säga att man blir ju helt störd och beroende av detta forum, jag drömmer om klockor... är inne på forumet och Chrono24 typ 20ggr per dag!

Nu till det viktiga; jag har några klockor med Tag Heuer Monaco som den "finaste", nu tänker jag mig att det är dags att ta nästa steg... det känns som det är Rolexdax!

Först kändes en Sub No Date given, var extremt nära att beställa en beggad på chrono24.

Tack vare forumet började jag titta lite på andra alternativ, måste erkänna att jag inte tyckte GMT Master II var så speciell i början, men ju längre tiden gick kändes GMTn som mer klocka för pengarna (dels möjligheten att byta insert och få lite variation, dels ett lite finare urverk och GMT funktionen som kan vara nyttig eftersom jag reser mycket + datum då men det känns inte prio). Känns också som GMTn är lite ovanligare (kanske inte här inne...). Skall tilläggas att jag har en Orisdykare även om den spelar i en helt annan liga än Subben.

Så vad säger ni? Står väl mellan 14060 och 16710, budget ca 35k, har även snöat in lite på JLC Reverso som är en helt annan klocka men som känns spännande till ett lite lägre pris, men Reverson kanske får komma senare...

jabla och Affe gillar detta.
  2. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
    GMT först, reverso senare. Helt korrekt ordning!:)

Lalas och Rock_N_Ron gillar detta.
  3. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Facit!
    Du behöver en GMT! :D

Modell beroende på vilka tavlor du gillar. Quick set eller ej & hur gammal du vill ha/står ut med.

Lycka till i letandet!

Lalas och David Eriksson gillar detta.
  4. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Du kan hitta en GMTC 116710 dvs. grövre boett, keramikbezel och bättre länk för 40' om du har lite tålamod.

Lalas gillar detta.
  5. wadbro

wadbro Stadsbo

Först Reverso'n - sen 14060!

stelah och Lalas gillar detta.
  6. InFeFe

InFeFe Friends of KS

Ja, GMT är rätt spår att gå. Min första dyrare klocka blev en sub som jag bytte ut mot en GMT efter ca 3 mån. Dock de nya med keramisk bezel.

Lalas gillar detta.
  7. christian-h

christian-h Biskop

Lalas gillar detta.
  8. Mrsheepshooter

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
    GMT är rätt väg att gå, reverson kan du införskaffa senare! :)

Lalas gillar detta.
  9. Sullstrom

Sullstrom Friends of KS

Från:
    Västerås
    16710! Väljer du 14060 kommer du alltid snegla mot gmtn ;)

Lalas gillar detta.
  10. christian-h

christian-h Biskop

On topic:

Vore jag dig skulle jag lägga alla slantar på en 16710. Du har mer mångsidighet där och den är enligt mig mycket roligare än en 14060. Efterhand kan du komplettera med fler inserts, slå till på lite band och varför inte en rasslande jubileelänk? Diggar den.

Jag funderade mellan gmt/tråksub och subC den gröna rackaren och till sist slog jag till på en hulk. En klocka som jag fullkomligt älskar, men den är svårburen pga färgen... Det suger.

Jag röstar på gmt.

Hoj hoj! :)

Lalas gillar detta.
  11. Wangensten

Wangensten Borgare

Från:
    Oslo, Norge
    Rolex:facepalm:
    Reverso først:cigar:

Lalas gillar detta.
  12. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Säger också GMT, du får flera klockor i en... Från 35k och uppåt beroende på skick och tillbehör, dessa klockor är på väg upp i raketfart! Det fina med just GMT är att du kan i princip byta allt på den, insert, länk (oyster, jubilee), läder eller på något tråkigt Nato.

Rock_N_Ron och Lalas gillar detta.
  13. aleks

aleks Friends of KS

16710. Roligare än Suben. Några inserts på det så har du en mångsidig dinka.

Lalas gillar detta.
  14. Lalas
    Trådstartare

Lalas Friends of KS

Tack för all hjälp, känns givet nu!

15. wayne

wayne Friends of KS

Valet är rätt enkelt, 16710.

16. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Men varför vill man ha en stor klossig, oergonomisk sak, när man kan välja en smäcker och fulländad sak... ;-)

Criss Cross gillar detta.
  17. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Mmmmmm...
    Lite klockporr så här på fredagsmorgonen.

Affe gillar detta.
  18. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ja, då finns ju hublot Big Bang och RO offshore att välja på som alternativ...:D

19. Sonos

Sonos Friends of KS

Från:
    Sundbyberg
    Håller med tidigare postare, först GMT sedan Reverso! Har själv en Sub och är sugen på en GMT, men kan inte flippa min sub då den kommer följa med livet ut. Så GMT får vänta ett litet litet tag! :)

20. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm
    Prova 116710 innan du slänger iväg en beställning på 16710.. Länken på de nya modellerna är världsklass.

21. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Äh, du är bara lite bitter så här tidigt på morgonen. Det går över! [emoji1]

Rock_N_Ron gillar detta.
  22. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Sett till din budget, tveklöst 16710. Som många före mig påpekat; väldigt mångsidig klocka som är ett av de där alternativen som skulle vara högt upp i listan om man skulle vara OWG. Nu är jag förvisso svag för maxicaset på 116710, liksom för keramisk ring, men utifrån din budget och med tanke på mångsidigheten är det 16710 som gäller.

23. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det finns bra guider som beskriver skillnaderna mellan de olika Rolex-GMTversionerna. Personligen tycker jag funktion med GMT försvinner om man är beroende av att vrida vridringen för att få två olika tidzoner.

24. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Nejdå, nu har jag hunnit bajsa oxå, och står fortfarande kvar vid min åsikt.
    De nya maxi-casen är o-sköna!
    (men jag är ju å andra sidan en obotlig vintage-fantast...)

Magnlar gillar detta.
  25. Mekmek

Mekmek Friends of KS

klart som fanken att du ska ha en Gmt :)

26. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    :)
    Beror kanske på hur grov handled man har.
    Min mäter 19,5cm och tycker att maxi caset sitter liite bättre. Då har jag haft 16610 från 89 i ett år innan.
    /Magnus

27. Maverick

Maverick Bonde

Från:
    Stockholm
    På Rolex GMT behöver du väl inte vrida på ringen för att få två tidszoner? Genom att vrida på den kan du däremot få en tredje tidszon.

28. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Jo; på dom gamla måste du det...

yonsson gillar detta.
  29. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Helt klart 16710. :)
    Många klockor i en.

Lalas och Rock_N_Ron gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield