• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blivit blåst? - Mywatcheshub

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Den 14/9 lade jag en order på en tvåtons Aqualand på www.mywatcheshub.com. Vet andra som handlat från sidan tidigare och det var ett bra pris samt fri frakt så det var inte så mycket att fundera på. Beställa, betala med pay-pal, boom!

MEN!

Har nu, nio dagar senare, fortfarande inte fått någon orderbekräftelse. Har sänt dem två mail men får inget svar. Kan logga in på sidan och ser min order som står som processing och märkt med payment complete.


Någon annan som handlat från dem? Har det funkat? De lovar svar inom 24h och nu två veckor senare känns det lite som att det är rätt kört. Ska man claima pengarna tillbaka via pay-pal tycker ni? Någon som någonsin gjort det? Andra förslag?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tror allt kommer lösa sig, har köpt därifrån 2ggr och fungerat bra. Men har de inte svarat inom 2dagar skulle jag nog begära pengarna tillbaka via paypal eller dem, klart de måste reagera då. Ska tillägga att min tredje beställning, i somras, också med en Aqualand var en besvikelse. Lade in en order på en stålis för då 1400kr skickad (rea som bara den så högg snabbt), fick fedexnummer och allt var frid och fröjd. Samma dag jag trodde fedex skulle leverera den får jag ett mejl om att klockan är slut i lager. Pengarna kom dock tillbaka efter 24h senare så inga problem där. Kanske är det så att din vara också är slut i lager och att de kanske väntar in en ny (vilket iof inte är ok om de inte meddelar)?
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Tror allt kommer lösa sig, har köpt därifrån 2ggr och fungerat bra. Men har de inte svarat inom 2dagar skulle jag nog begära pengarna tillbaka via paypal eller dem, klart de måste reagera då. Ska tillägga att min tredje beställning, i somras, också med en Aqualand var en besvikelse. Lade in en order på en stålis för då 1400kr skickad (rea som bara den så högg snabbt), fick fedexnummer och allt var frid och fröjd. Samma dag jag trodde fedex skulle leverera den får jag ett mejl om att klockan är slut i lager. Pengarna kom dock tillbaka efter 24h senare så inga problem där. Kanske är det så att din vara också är slut i lager och att de kanske väntar in en ny (vilket iof inte är ok om de inte meddelar)?

Skönt att höra! Det stod att klockan fanns i lager när jag köpte den. Får se om de skärper till sig.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har handlat av dem. Funkade kanon, och supersnabb lev. Dock var jag säker på att de skickat en fejk så jag mailade varpå jag fick följande svar:
Lämna in den hos urmakare, visar det sig vara en oäkta klocka får du 5 gånger pengar tillbaka.
Kollade den hos urmakare och fick skriftlig äkthetskontroll på att klockan var äkta.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har handlat av dem. Funkade kanon, och supersnabb lev. Dock var jag säker på att de skickat en fejk så jag mailade varpå jag fick följande svar:
Lämna in den hos urmakare, visar det sig vara en oäkta klocka får du 5 gånger pengar tillbaka.
Kollade den hos urmakare och fick skriftlig äkthetskontroll på att klockan var äkta.

Varför trodde du att klockan var fake?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Varför trodde du att klockan var fake?
Metallen såg märklig ut på något sätt. Fick reda på att klockan troligtvis tillverkats för asiatiska marknaden och de har tydligen mer nickel i. De har inte samma hårda krav på nickelhalt som EU. Och då jag skruvade ut kronan för att ställa klockan kändes det inte sådär 100 som det bör. Kändes som lite grus i maskineriet. Dock var allt i sin ordning och klockar funkar väl.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Metallen såg märklig ut på något sätt. Fick reda på att klockan troligtvis tillverkats för asiatiska marknaden och de har tydligen mer nickel i. De har inte samma hårda krav på nickelhalt som EU. Och då jag skruvade ut kronan för att ställa klockan kändes det inte sådär 100 som det bör. Kändes som lite grus i maskineriet. Dock var allt i sin ordning och klockar funkar väl.

http://mywatcheshub.com/citizen-pro...uba-diver-no-box-ny230009g-ny230009g-p-25849/


Den köptes.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Se där! Ser ut att lösa sig, ser fram emot bilder.

Lovar! Får dessutom hem en i stål idag som jag köpte av Ploprof eftersom jag trodde jag blivit lurad på tvåtonarn. Får se vilken av dem som får stanna.

Men jag blir ändå förbannad på deras taskiga service. Ingen ursäkt eller någonting. Bara ett kolli ID. Tveksamt om jag handlar där igen.
 
Topp