Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Blivit blåst? - Mywatcheshub

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jaggis, 23 september 2013.

1. Jaggis
    Trådstartare

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Den 14/9 lade jag en order på en tvåtons Aqualand på www.mywatcheshub.com. Vet andra som handlat från sidan tidigare och det var ett bra pris samt fri frakt så det var inte så mycket att fundera på. Beställa, betala med pay-pal, boom!

MEN!

Har nu, nio dagar senare, fortfarande inte fått någon orderbekräftelse. Har sänt dem två mail men får inget svar. Kan logga in på sidan och ser min order som står som processing och märkt med payment complete.

Någon annan som handlat från dem? Har det funkat? De lovar svar inom 24h och nu två veckor senare känns det lite som att det är rätt kört. Ska man claima pengarna tillbaka via pay-pal tycker ni? Någon som någonsin gjort det? Andra förslag?

2. Ring direkt, dom har öppet 24/7 enligt hemsidan, dom verkar även ha en Facebook sida

+1-702-997 3290

3. Jaggis
    Trådstartare

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
  4. Knät

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Du blandade inte ihop den med watchhubs.com? Därifrån är vi många som har handlat

5. Jaggis
    Trådstartare

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Nej, man kan lätt tro det. Finns bl.a. en medlem på forumet som handlat där 2ggr och det har funkar 100% problemfritt.

6. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Tror allt kommer lösa sig, har köpt därifrån 2ggr och fungerat bra. Men har de inte svarat inom 2dagar skulle jag nog begära pengarna tillbaka via paypal eller dem, klart de måste reagera då. Ska tillägga att min tredje beställning, i somras, också med en Aqualand var en besvikelse. Lade in en order på en stålis för då 1400kr skickad (rea som bara den så högg snabbt), fick fedexnummer och allt var frid och fröjd. Samma dag jag trodde fedex skulle leverera den får jag ett mejl om att klockan är slut i lager. Pengarna kom dock tillbaka efter 24h senare så inga problem där. Kanske är det så att din vara också är slut i lager och att de kanske väntar in en ny (vilket iof inte är ok om de inte meddelar)?

7. Jaggis
    Trådstartare

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Skönt att höra! Det stod att klockan fanns i lager när jag köpte den. Får se om de skärper till sig.

8. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala

Mmm det hoppas jag, men tror knappast du blir blåst snarare bara enormt segt få klockan/pengarna kommer tillbaka (det senare brukar ju dock gå fort). Håller tummarna :)

9. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Tröttsamt! Jag skulle ha blivit vansinnig.

J

10. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Har handlat av dem. Funkade kanon, och supersnabb lev. Dock var jag säker på att de skickat en fejk så jag mailade varpå jag fick följande svar:
    Lämna in den hos urmakare, visar det sig vara en oäkta klocka får du 5 gånger pengar tillbaka.
    Kollade den hos urmakare och fick skriftlig äkthetskontroll på att klockan var äkta.

Jaggis gillar detta.
  11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Varför trodde du att klockan var fake?

12. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Metallen såg märklig ut på något sätt. Fick reda på att klockan troligtvis tillverkats för asiatiska marknaden och de har tydligen mer nickel i. De har inte samma hårda krav på nickelhalt som EU. Och då jag skruvade ut kronan för att ställa klockan kändes det inte sådär 100 som det bör. Kändes som lite grus i maskineriet. Dock var allt i sin ordning och klockar funkar väl.

yonsson gillar detta.
  13. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    http://mywatcheshub.com/citizen-pro...uba-diver-no-box-ny230009g-ny230009g-p-25849/

Den köptes.

14. Jaggis
    Trådstartare

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Gjorde anmälan till Paypal igår kväll och imorse hade jag ett mail med endast ett trackingnummer. Försändelsen landade på ICA i morse :)

Compiss, Aquaracer2, Jens och 2 andra gillar detta.
  15. Omen

Omen Goldmember

Se där! Ser ut att lösa sig, ser fram emot bilder.

16. Jaggis
    Trådstartare

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Lovar! Får dessutom hem en i stål idag som jag köpte av Ploprof eftersom jag trodde jag blivit lurad på tvåtonarn. Får se vilken av dem som får stanna.

Men jag blir ändå förbannad på deras taskiga service. Ingen ursäkt eller någonting. Bara ett kolli ID. Tveksamt om jag handlar där igen.

Omen gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield