• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blivit lurad av klockskojare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ramlösa

Breitling
Ska bara ventilera lite och varna för denna skojare.

Tänkte först inte skriva nått, då det är rätt "skämmigt", men då det visat sig att denna skojare har rest land och rika runt och gjort liknande grejer så tänkte jag varna andra.

Historia:

Hade en klocka på blocket, begärt pris: 36.500:-

Det ringde en man, han var mycket intresserad.
Vi beslutade han skulle komma hem till mig.

Han dök upp på min tröskel med sin son.
Vi tittade på klockan, småpratade om allt möjligt.

Vi gjorde affär, han tog upp sin mobil och loggade in på mobilbanken.
Det såg OK ut, har ju gjort affärer på detta sätt tidigare.

Men det kom ju såklart aldrig några pengar.

Så nu står jag utan klocka och pengar, surt.

Hade ju tagit massvis med uppgifter, som namn, personnummer, arbetsplats och dyl.

Namnet stämmer överens med personnummer, men finns ingen bostad där denna man är registrerad. Hans arbetsplats lät meddela att någon med det namnet aldrig någonsin jobbat där, MEN FÖRMANNEN FRÅGADE UTAN ATT VETA OM JAG BLIVIT LURAD PÅ EN KLOCKA. Skojaren har mao vid flera tillfällen lurat folk på klockor och uppgett denna arbetsplats.

Det finns en polisanmälan, men inte mkt hopp där tyvärr.

Frågan är nu, skall jag namnge denna buse med allt jag har här på forumet?
Har namn, personnummer, mobilnummer (tveksamt detta fungerar) och en mailadress.

Då detta är något som återkommer är det bra varna folk

Ska jag outa här?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Först - surt att bli blåst, känner med dig!
Hmm…man vill ju gärna veta för att kunna hålla sig borta själv…så mer data vill man ju ha!
Avseende publicering av namn, personuppgifter (tror jag nog inte är bra) och telefonnummer, är det nog bra om admin får råda.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Så tråkigt. Hör lite med forum administratörerna om hur mycket du kan berätta och gör det. Tycker inte att du behöver känna att det är "skämmigt". Alla blir lurade någon gång. Och den som ska skämmas är ju knappast du.

Med hopp om att det löser sig,

A
 

calzone

Vacheron
Fyfan vilken mardröm :(, inte lite pengar heller !, givetvis ska du ge oss namnet så inte fler här blir lurade. Hoppas du får tag på idioten även fast chansen är minimal...

PS : va var det för klocka ?, så vi kan hålla ögonen öppna. Var mannen av svenskt ursprung ?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Fy f-n vad surt! Lider med dig! Hoppas han åker dit! Ut med namn, utseende mm. Stackars sonen :-(

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Fan vilken tråkig historia :(

Ett förslag jan ju vara att du skickar ett pm med all information som du har om denna skurk till någon av forumägarna. Sedan kan samma meddelande skickas ut som pm till alla registrerade medlemmar (mass-meddelande).
På detta vis har alla fått uppgifterna utan att de publicerats på forumet.

Hoppas att bedragaren åker dit och lycka till!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Riktigt trist! Men hur gick själva transaktionen till? visade han dig mobilen efter att överföringen var klar eller sa han bara till dig att det var ok.

Riktigt sorlig människa iaf, lider med dig.... :(
 

Ramlösa

Breitling
Börjar med namnet, säger inte mycket då han inte "finns" på adress och dyl.

Laszlo Kolompar, det är hans rätta namn då han finns knuten till personnumret enl. webben.
Fick ju även hans kontonummer (om nu inte mobilappen var en fejk)

Inget synd om hans son, om det ens var hans son, snubben som var med var helt med på noterna.

De var i 45 resp 20 års åldern och av namnet att dömma inte blonda och blåögda.
 

Icaras

Rolex
Fy fan va surt... :(
Stackars sonen som han drar med...
Var någonstans bor du, i fall det är där omkring han blåser folk. Kan även vara bra att veta vilken klocka du "sålde", i fall den dyker upp på något forum.
 

Ramlösa

Breitling
Klockan var en Tag Heuer Monaco Gulf

Lazslo är hemmahörande i Göteborg enl. gamla upg och register.
Det var även i Göteborg han hävdade han jobbat, Dahls Bageri.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Värt att veta är att även om man gör en riktig överföring så kan den stoppas i efterhand hos SEB och Nordea. Detta om överföringen görs på helg eller efter 1800.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Timetotalk verkar ligga nere, kommer inte åt sidan. Men tyvärr är du inte den första som bekräftar namnet.
Skärmavbild 2013-11-05 kl. 08.31.50.png

http://www.timetotalk.se/lost-and-found/omega-seamaster-kronograf-stulen-t9184.html

Hur vi gör med personnummer är jag osäker på, överlåter det beslutet till Denke eller Spencer66 .
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Av någon anledning känns namnet igen. Vet inte tidigare vart jag hört/sett det?
Bilskojare också kanske?
 

Isodor

Audemars
Är man kriminell så bör man som du gjort
1) Polisanmäla
2) Ha det bekräftat att han gjort en kriminell handling (uppenbart)
3) Outa honom på forum för att försöka få tag på denna man så man kan hjälpa till att få kontakt med honom (och ta dit polisen såklart)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Oj, supertråkigt!
Fick du legitimation?
Såg du pengarna på ditt konto innan han lämnade? Det går väl inte att ta tillbaka pengarna efter det att de syns på ens eget konto?
Lider med dig, klocka o cash borta..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp