• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blivit lurad av klockskojare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mr Chance

Kalmar
Väldigt tråkigt att höra!

Problemet med denna typ av brott är ju att även om gärningsmannen grips och döms så finns varken pengar eller klockor kvar och ni som blivit utsatta får tyvärr knappast något tillbaka.


Helt korrekt. Även jag tillhör de drabbades skara, men då gällde det en mobiltelefon. Bedragaren greps och fälldes sedermera men några pengar lär jag aldrig få då alla medel går till skulder till staten i första hand, typ csn och liknande.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Chrisse & Ramlösa
Har ni pratat med trandared och bett om polisens namn? Att ta kontakt med rätt konstapel brukar vara den snabbaste vägen att gå för att nå resultat. Har ni båda dessutom gjort polisanmälan, så blir det lättare för polisen om det hamnar hos någon som tidigare varit inkopplad.
 

morrism

Audemars
En rasists logik:

De flesta ferraribilar är röda, då går jag och köper en röd bil för det är antagligen en ferrari
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Ha, skulle aldrig göra affärer med civ ing. De går inte att lita på och bergsklättrare är alldeles för riskbenägna!


ussäkta... ...min hustru är faktist civ.ing., vi får ta det utsides tydligen... ...och contrary to popular opinion så är bergsklättrare (...de som fortfarande är i livet...) jävligt riskaverta och noggranna typer... ...brorsan har typ sele o säkring när han står på en pall o spikar upp tavlor... :confused:
 

Jonazid

Omega
En rasists logik:

De flesta ferraribilar är röda, då går jag och köper en röd bil för det är antagligen en ferrari

Jag ser mig som rasist, min festmö är från Tanzania. Och det lär inte bli rasrena barn. Så ja jag är rasist för hade jag inte varit det hade jag tyckt raser bör få existera. Idag säger folk allt är rasism, så tragiskt.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag ser mig som rasist, min festmö är från Tanzania. Och det lär inte bli rasrena barn. Så ja jag är rasist för hade jag inte varit det hade jag tyckt raser bör få existera. Idag säger folk allt är rasism, så tragiskt.


49105-Wat-pigeon-UZjb.jpeg
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Chrisse & Ramlösa
Har ni pratat med trandared och bett om polisens namn? Att ta kontakt med rätt konstapel brukar vara den snabbaste vägen att gå för att nå resultat. Har ni båda dessutom gjort polisanmälan, så blir det lättare för polisen om det hamnar hos någon som tidigare varit inkopplad.

Haft kontakt med Trandared och polisen, hoppas de kan samköra.

Fick lite vatten på min kvarn ang. detta. Mina egna efterforskningar har f ått fram en adress, var precis där.
Jag var inte först att försöka bryta mig in i den lägenheten... gav inget dock, ingen hemma :(

Man måste vara försiktig
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Lägg ner ras-snacket nu och ta det i en privat diskussion istället, snälla ni.

Vill fortsätta se detta forum som en liten "ö" där man kan fly ett tag från verkligheten där man kan läsa om klockor och klock-relaterat, resterande tråkigheter i världen kan man läsa om/välja att inte läsa om på aftonbladet, flashback, familjeliv osv osv.

OnT:Tack för tipset om skojaren, varför inte lägga in en tråd i "BadGuys" också, kanske är lättare att hitta där för andra som kommer in och söker information i framtiden.
 

Jonazid

Omega
Maken till osammanhängande trams får man leta efter.

Vi har alla olika tolkningar lilla gubben.
Dock skriks rasist för minsta lilla. Och jag vet ingen som ser sin ras som högre än någon annan, dock har jag mött flera nordbor, asiater, afrikaner som vill bevara sitt genetiska ursprung.
Eller jo det det har jag men de var israeler.

Här kan man inte säga bu eller bä. Israel depoterar 60 000 afrikaner efter några våldtäkter.

Sluta vara så pk och kom in i verkligheten.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För forumets del räcker gott och väl att namnet är outat i kombination med tillvägagångssättet. Föreslår också att antingen Ramlösa eller Chrisse lägger en tråd i referensforumet med en namngivning och en beskrivning av tillvägagångssätt, PM'a mig eller annan admin om ni behöver hjälp att lägga upp tråden.

Jävligt tråkig händelse och helt korrekt att ta upp det här men i övrigt är det en polisiär fråga. Vill någon ha kompletterande personuppgifter föreslår jag att detta sköts över PM.

:(
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
OT: jo men det där med att föra statistiken har vi ju på sistone vetat att det är viktigt. titta bara på hur bra det gick med romregistreringen. poliserna i skånelandet blev ju riktiga hjältar! :angel:

Så, tillbaks på spåret. Tråkigt det som har hänt. Med dagens teknik att skojarna vet hur de kan nyttja systemet. Kanske dags att införa gamla hederliga "endast kontanter" som det enda betalningsmedlet. Swish har ju funkat kanoners sedan jag fick kännedom om appen.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Fyfan vilken mardröm :(, inte lite pengar heller !, givetvis ska du ge oss namnet så inte fler här blir lurade. Hoppas du får tag på idioten även fast chansen är minimal...

PS : va var det för klocka ?, så vi kan hålla ögonen öppna. Var mannen av svenskt ursprung ?
Vad har hans ursprung med saken att göra? Är det relevant????
Vad vill du dra för slutsats om mannen var svensk eller inte?????
 

morrism

Audemars
Han menar antagligen att de flesta kriminella inte gör det för att klara brödfödan utan för snabba enkla cash.

Det beror ju på vilken kriminalitet vi pratar om, stölder eller inbrott är ju mest knarkare som försöker skaffa nästa fix. Knarkhandel är det väldigt få som lyckas försörja sig bra med här i sverige, värdetransportrån och bankrån år det ett 100-tal som ägnar sig åt varav många sitter inne och en stor del av de är svenskar. HA t.ex kan försörja sig utöver brödfödan, men vardagskriminella gör det garanterat för att klara hyra och mat
 

Compiss

Patek
2-Faktor
OT: jo men det där med att föra statistiken har vi ju på sistone vetat att det är viktigt. titta bara på hur bra det gick med romregistreringen. poliserna i skånelandet blev ju riktiga hjältar! :angel:

Så, tillbaks på spåret. Tråkigt det som har hänt. Med dagens teknik att skojarna vet hur de kan nyttja systemet. Kanske dags att införa gamla hederliga "endast kontanter" som det enda betalningsmedlet. Swish har ju funkat kanoners sedan jag fick kännedom om appen.

Fick nyss vetskap om att man tillfälligt kan höja gränserna i SWISH till 150000 kr i en eller två dagar. Gäller Swedbank. Övriga har jag ej koll på
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp