• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BLNR eller Seamaster 300

GMT-C BLNR vs Seamaster 300

  • BLNR

    Röster: 66 75.0%
  • Seamaster

    Röster: 22 25.0%

  • Totala väljare
    88

Anand

Omega
Hej, har rätt många klockor såsom diverse kronografer och dykare men inget mer exklusivt. ska köpa min första "ordentliga" klocka som jag ska använda för vardagligt bruk (både jobb och fritid), klockorna jag lutar mot är GMT master BLNR aka Batman och Omega seamaster 300 master co axial, Har varit och testat båda och dom passade mig rent storleksmässigt.

Min idé är att köpa nytt direkt från AD men när jag väl kommer till bestämma mig så får jag så sjukt svårt och välja, BLNR:en har alltid tilltalat mig så sjukt mycket, boetten, låset samt den keramiska ringen och den roliga GMT visaren som jag dock bara anser är fint men är inget jag kommer ha användning för. nu kommer vi till Seamastern, jag tycker att själva tavlan är så fint konstruerad och jag gillar faux patinan, det ända som jag inte tycker om med Seamastern är att känns så glansig med PCL och att bandhornen är helt polerade.

Jag tror att jag kommer flippa klockan jag nu köper men först om ett bra tag, men det får mig osäker att mixtra med den såsom att borsta länkarna, såg en förut på KS och det såg väldigt snyggt ut. vad tycker ni? just nu lutar mitt val lite mer åt BLNR men kan inte riktigt bestämma mig. Vilken borde man välja? Vilken skulle du valt? Ni som har en av klockorna får gärna slänga upp en bild. Finns säkert redan en sån här tråd men lyckades inte hitta den.
 
Senast ändrad:

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Båda är bra klockor, så du köper den som du gillar mest helt enkelt? Det kan inte vi avgöra.

Men om jag ska säga mitt röstar jag på Seamaster 300 :) Jag tycker BLNR är en av de tråkigaste modellerna Rolex har idag.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Det är som att jämföra äpple och päron tycker jag. Två helt skilda klockor som var och sig är suveräna på sitt sätt. Min röst faller nog mest på 300:an, mest för att jag inte haft en och är SUGEN på den som släpptes nu under Basel :woot:
 

Buffi

Panerai
Seamaster helt klart.
Antimagnetiskt urverk, och inga polerade mitt-länkar på armbandet.
 

Anand

Omega
för att undvika förvirring är det alltså dessa två jag menar. båda bilderna tagna från nätet
Rolex-BLNR-1.jpg
Omega-Seamaster-Master-Co-Axial-300-quattro.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
BLNR är ett steg upp, men det reflekteras i priset. BLNR kostar dubbelt mot vad 300 master co axial gör. Jag har själv haft Omegan och den är väldigt trevlig.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Två mycket trevliga klockor. Jag hade gått på magkänsla, och därmed kört en BLNR. Jag tycker att det är en trevligare klocka som jag hade uppskattat mer. GMT-visaren ger lite extra att prata om och förklara för andra.

Rollen borde dessutom vara ett säkrare köp ekonomiskt om du har för avsikt att flippa senare.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Seamastern alla dagar i veckan, men Seamaster 300 är en av mina tre drömklockor just nu.
Föga förvånande har Rollen fått stort försprång.. ;)
De är dock två väldigt olika klockor - en spartansk dykare i diskret design mot en ganska flashig GMT.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag har själv haft Omegan, och har BLNR just nu. Är helt skilda klockor, både sett till pris och hur de bärs.
Om jag hade haft valet mellan de två igen hade jag tagit BLNR alla dagar i veckan.


BLNR är fantastisk, GMT är en trevlig komplikation och den svart/blåa ringen är speciell i olika ljus.
IMG_4513.JPG


Omegan är praktisk, riktigt fin att se på. Coolt med hur de har gjort tavlan.
Lite skum kvalitet. (tagen för 2 år sen. Hängde lite löst också.)
IMG_6408.JPG
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
GMT bärs lite bättre och datum/gmt-funktion är två saker jag uppskattar.

Omegan har "glidelock" vilket är ett stort plus. Jag ägde den ett kort tag men störde mig lite på boetten, för många polerade delar för min smak.

Lägger min röst på BLNR.
 
Topp