Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Blocket bedrage lurade mig på en IWC Portuguese

Diskussion i 'Diskussion' startad av nima, 14 december 2013.

1. nima
    Trådstartare

nima Bonde

Från:
    Malmö
    Hej allihopa,
    Tänkte dela med mig en trist händelse jag åkte ut för ett par veckor sedan.

Jag bestämde mig för att lägga ut min IWC Portuguese på blocket och efter en vecka eller så hörde en man av sig.
    Mannen ringde och berätta att han bodde i Stockholm och att hans fru var nere i Malmö (Där jag bor) och kunde komma ner och hämta klockan.

Givetvis sökte jag på telefon numret och det stämde överens med namnet mannen angav.
    Bestämde träff med hans fru på ett Hotell I Malmö, som planerat dök hon upp, mycket fin klädd, fin bil och med sina två barn. Vi samtalade en hel del innan hon kolla på klockan, och hon kunde en hel del!

Min kompis var med och misstänksam som jag var så sa jag åt honom att ta foto på reg numret och henne samt hennes barn. När hon kollat klockan, ringer hon till sin man och han överför pengar från sitt Nordea Konto till mitt Swedbank. Därefter skickar han en bekräftelse till min mejl med mitt konto nummer och allting ser perfekt ut.
    Jag ger klockan och hon kör iväg med barnen.
    Givetvis kom det aldrig några pengar och klockan är borta.
    Gjorde en polis anmälan dagen efter och jag hade följande info på henne/honom som polisen fick:

1) Foto på hennes ID kort som hade hennes riktiga bild
    2) Telefon nummer
    3) Reg nummer (Visade sig vara en hyr bil från Göteborg)
    4) Mejl address

Klockan och serie numret är polisanmäld, får inget från försäkringen och har inte så stor tilllit på polisen.
    Nu får jag inget från försäkringen och vädjar för hjälp.
    Här är lite bilder på min klocka med serienumret samt personliga bilder jag använt för annonsen på som nu är anmält stulet på mitt namn. Om jag får, så kan jag lägga ut bild på henne med?

Jag uppskattar verkligen all hjälp, och om någon kan hjälpa mig ta fast dem eller hitta klockan så belönas ni på 10.000! Bästa är om ni skriver till min personliga mejl-adress Nimaeil@hotmail.com

[​IMG][​IMG]

Bojke, Maxim och Donkii gillar detta.
  2. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Nej vad tråkigt ! Bra att du tog bilder. Svårt att värja sig. Har hört andra som råkat ut för det på liknande sätt. Känns som inlösen av kontanter eller bankväxel på banken är det säkraste sättet att sälja något.

3. Pilot

Pilot Stadsbo

Från:
    Västkusten
    Fan va surt!
    Hoppas de ordnar sig!

4. Mkarlsson

Mkarlsson Borgare

Från:
    Östersund
    Enormt tråkigt och hemskt att folk beter sig såhär.. Hoppar det löser sig för dig på något sett, lider med dig.

Ännu ett varningens finger till folk att använda swish eller cash vid affärer.

5. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Extremt surt. Kan det vara samma snubbe som Chrisse och några andra råkat ut för? Eller finns det flera förslagna "low-lifes".

Lita aldrig på enbart mail eller ett screenshot om att pengarna är på väg. Ingen klocka förrän pengarna finns på kontot.

6. Amesoeurs

Amesoeurs Stadsbo

Från:
    Örebro
    Fyfan vad tråkigt...Borde du inte kunna söka lite efter frun i t.ex sociala medier? Med bild på leg och mailuppgifter?

Bojke gillar detta.
  7. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Väldigt tråkig historia, hoppas polisen kan komma till hjälp.

Uppskattas att du skriver här på forumet och delar med dig utav det som hände, så fler får upp ögonen för detta.

MVH

8. David

David Bödeln

Floduttern, yonsson, Mforce och 6 andra gillar detta.
  9. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Tråkigt att höra, hoppas det löser sig. Som nämnts ovan är en bra regel "ingen klocka förrän pengarna finns synliga på ditt konto".

yonsson gillar detta.
  10. nima
    Trådstartare

nima Bonde

Från:
    Malmö
    Man är ju klok i efterhand men men finns inte mycket att göra så tänkte att jag går ut med det. Den modellen är inte så jätte vanlig i Sverige så om ni ser något eller hör något... tveka inte

11. Tommytvigg

Tommytvigg Borgare

Från:
    Dalarna
    Riktigt tråkigt. Men ge inte upp för sånt här har löst sej förut.
    Tack för att du delar med dej så vi andra lär oss.

12. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Fan vad synd, Det har ju funnits tidigare fall av bedrägeri som tagits upp här på KS och som har löst sig i efterhand. Hoppas det ordnar sig för dig!

13. Bawkins

Bawkins Stadsbo

Tragisk historia! Jag hoppas innerligt att det löser sig och att du får tillbaka klockan. Med de uppgifterna du har kan det inte vara alltför betungande för polisen att undersöka vem som hyrt bilen osv osv?

14. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Är bilen inte hyrd med falskt id borde det vara lätt att lösa för snuten. Men har som du inte heller någon större tilltro till polisen utöver att hälla ut burköl för 17-åringar. Det löser dom utmärkt har jag sett på stan.

Mauritz, Boris Balkan, Jensab och 3 andra gillar detta.
  15. John R

John R Präst

Fy vad trist! Hoppas svinen åker fast!

/John R

16. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Surt! Tyvärr finns det skojare där ute med mycket luriga metoder.
    Hoppas allt ordnar sig!

17. Nicke L (Växjö)

Nicke L (Växjö) Friends of KS

Från:
    Gissa ;-)
    Jag blir så heligt jävla förbannad på dessa svin!!! Häng dem högt och offentligt i känsliga kroppsdelar!

nima gillar detta.
  18. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

Mycket tråkigt! Låg det inte en likadan klicka ute på blocket för 33k häromdagen?

Hoppas att du får tillbaka den!

19. nima
    Trådstartare

nima Bonde

Från:
    Malmö
    Jo jag såg den, tyvärr inget telefon nummer men mejlade fick inget svar.. den hade bara intyg från Kaplans så det kan ha varit ett sätt för dem att triksa?

20. ROB-1832

ROB-1832 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hej PM ref o serienummer så ber jag min personal hålla ett extra öga.
    Man vet ju aldrig, kanske nån kommer in med den av någon anledning ??

Med vänlig hälsning,

snabbmakaron, Rookien, Randel och 55 andra gillar detta.
  21. Horologist

Horologist Stadsbo

Trist att sånt här händer. Bra att du var misstänksam och tog bilder. Alltid bra med bevis.

daviden, Denke, Spencer66 Skulle det inte vara en bra ide att här på KS ha en speciell forumdel där man kan lägga upp efterlysning på sin stulna, borttappade eller på annat sätt försvunna klocka? En efterlysning innehållande bilder på klockan, serienr, tid och plats när det skedde, kontaktuppgifter och ev nick samt ev säljsajt?

erolorhun, yonsson, fretig och 1 annan gillar detta.
  22. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Om inte polisen löser det så kan du alltid hänga ut dom på facebook med namn och bild.
    Dock inte barnen såklart.

Brukar ge spinn.

nima gillar detta.
  23. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Som sagt så finns det en polis som utreder detta.. Kan vara bra att kolla med honom om det är samma bedragare.

24. nima
    Trådstartare

nima Bonde

Från:
    Malmö
    Du menar på egen facebook sida eller någon speciellt sida? Ska dock ringa polisen snart och höra med dem hur det går?

25. Sond

Sond Friends of KS

Mycket tråkig historia.

Och det leder mig att säga till alla; skaffa Swish.

Hardy gillar detta.
  26. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Riktigt tråkigt att höra!

Tycker helt ärligt att du ska posta bilden på henne här, dels för att förhindra att fler ska åka ut för samma sak, men någon kanske till och med känner igen henne?

Lider med dig!

Bawkins och Ryttaren gillar detta.
  27. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås

Håller med, ut med bilden på henne, förhindrar förhoppningsvis nåt bedrägeri till.

28. nima
    Trådstartare

nima Bonde

Från:
    Malmö
    Får jag lägga ut bilden här utav dem som driver sidan??

29. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Riktigt trist! Bra att du delar med dig. Som flera påpekat, kontakta Spencer66 då vi har lite kontakt med farbror blå.

30. nima
    Trådstartare

nima Bonde

Från:
    Malmö
    Vem e det jag ska kontakta Spencer66 ?

Mårtenssons ur Brookfield