• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket bedrage lurade mig på en IWC Portuguese

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Ofattbart. Beklagar som fan. Å andra sidan sitter jag och kliar mig litegranna i huvudet över dessa bedragares sofistikerade approach, med barn, bilar och mycket kunskap om klockor. Det låter som det kändes rätt solitt ändå, jag skulle nog också ha låtit klockan gå. Men i framtiden kommer jag vara mycket försiktigare vid affärer med folk. Swisch verkar vara en bra grej
 

Boris Balkan

Fark you!
Det är väldigt lätt att korten dribblas bort när någon skickligt typ duperar. Men grundregeln är väl enkel: inga pengar i handen/på kontot = ingen leverans.
 

Martinuz

Omega
Hej allihopa,
Tänkte dela med mig en trist händelse jag åkte ut för ett par veckor sedan.

Jag bestämde mig för att lägga ut min IWC Portuguese på blocket och efter en vecka eller så hörde en man av sig.
Mannen ringde och berätta att han bodde i Stockholm och att hans fru var nere i Malmö (Där jag bor) och kunde komma ner och hämta klockan.

Givetvis sökte jag på telefon numret och det stämde överens med namnet mannen angav.
Bestämde träff med hans fru på ett Hotell I Malmö, som planerat dök hon upp, mycket fin klädd, fin bil och med sina två barn. Vi samtalade en hel del innan hon kolla på klockan, och hon kunde en hel del!

Min kompis var med och misstänksam som jag var så sa jag åt honom att ta foto på reg numret och henne samt hennes barn. När hon kollat klockan, ringer hon till sin man och han överför pengar från sitt Nordea Konto till mitt Swedbank. Därefter skickar han en bekräftelse till min mejl med mitt konto nummer och allting ser perfekt ut.
Jag ger klockan och hon kör iväg med barnen.
Givetvis kom det aldrig några pengar och klockan är borta.
Gjorde en polis anmälan dagen efter och jag hade följande info på henne/honom som polisen fick:

1) Foto på hennes ID kort som hade hennes riktiga bild
2) Telefon nummer
3) Reg nummer (Visade sig vara en hyr bil från Göteborg)
4) Mejl address

Klockan och serie numret är polisanmäld, får inget från försäkringen och har inte så stor tilllit på polisen.
Nu får jag inget från försäkringen och vädjar för hjälp.
Här är lite bilder på min klocka med serienumret samt personliga bilder jag använt för annonsen på som nu är anmält stulet på mitt namn. Om jag får, så kan jag lägga ut bild på henne med?

Jag uppskattar verkligen all hjälp, och om någon kan hjälpa mig ta fast dem eller hitta klockan så belönas ni på 10.000! Bästa är om ni skriver till min personliga mejl-adress [email protected]

evEUglV.jpg
1kcTXLo.jpg

LUT9625.jpg


Oerhört tråkigt, beklagar verkligen. För att vara 100% säker så ska man nog vänta tills pengarna syns och sedan snabbt föra över dem till ett annat konto. Jag gjorde en affär ganska nyligen där inte köparen hade samma bank som mig, då gjorde vi så att han fick föra över pengarna till en av mina vänner (med samma bank som honom) medan jag hade min vän på telefon, så fort han såg pengarna och hade flyttat dem till ett annat konto så kunde vi gå vidare i affären....

Tråkigt att man ska behöva vara så nojig bara...

Eftersom även jag är skånepåg så vore det bra om du kunde PMa bilder så att man inte faller i samma grop...

Tack på förhand, och beklagar återigen...

/M
 

Portofino

Panerai
Mycket tråkigt! Hoppas det löser sig på något sätt! Själv kör jag alltid att ingen klocka lämnar mina händer förrän jag har pengarna på kontot. Via Swish, bankväxel etc. det spelar mindre roll. Om någon av någon anledning säger nej till detta säger jag hej då. Köpare/Säljare kommer det alltid att finnas.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Mycket tråkigt! Hoppas det löser sig på något sätt! Själv kör jag alltid att ingen klocka lämnar mina händer förrän jag har pengarna på kontot. Via Swish, bankväxel etc. det spelar mindre roll. Om någon av någon anledning säger nej till detta säger jag hej då. Köpare/Säljare kommer det alltid att finnas.
Jävligt suspekt hela grejen när nima lägger ut minst sagt tveksamma annonser själv...
https://klocksnack.se/threads/hublot-classic-18k-rose-guld-stål-helt-ny.25310/

Läs tråd.. Nima är potentiell bedragare som är bannad..
 

Marckus

Panerai
Tänkte att folk som missat hubbe-storyn skulle få läsa den i kombination med portugis-härvan. Jäkla bedrage asso...
 
Topp