• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Kan inge om rolex men känns lite väl billigt kanske!? Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Rolex submariner steel and gold http://www.blocket.se/vi/72226609.htm
Screenshot_20170322-085611.png
 
Kan inge om rolex men känns lite väl billigt kanske!? Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Rolex submariner steel and gold http://www.blocket.se/vi/72226609.htm
Screenshot_20170322-085611.png
En generell sanning är att om det är för bra för att vara sant är det inte heller det. Kan appliceras på Rolexklockor eller Blocketannonser om att hyra en tvåa på söder i Stockholm i första hand mot en handpenning på 20 lax.
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Det är skrämmande hur många annonser på fakeklockor som dyker upp dagligen.

Majoriteten av de som är sugna på en Rolex är antagligen inte medlemmar på denna sida, och jag förutsätter att det många gånger är svårt att som amatörköpare genomskåda en fake genom en ockulärbesiktning.

Det vore intressant ( men antagligen tragiskt) att veta hur många anmälningar om bedrägerier på t.ex blocket som kommer in årligen. Samt hur många fall där köparen inte märker att de köpt en fake förrän flera år senare när spöket ska på service...
 

Makkanxd

Rolex
Det är skrämmande hur många annonser på fakeklockor som dyker upp dagligen.

Majoriteten av de som är sugna på en Rolex är antagligen inte medlemmar på denna sida, och jag förutsätter att det många gånger är svårt att som amatörköpare genomskåda en fake genom en ockulärbesiktning.

Det vore intressant ( men antagligen tragiskt) att veta hur många anmälningar om bedrägerier på t.ex blocket som kommer in årligen. Samt hur många fall där köparen inte märker att de köpt en fake förrän flera år senare när spöket ska på service...
Måste vara sjukt många.. också ganska intressant hur folk som köper på blocket inte har koll för fem öre. Har fått frågan "men den är äkta va?" Precis innan de ska betala..:bag::banghead:
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Måste vara sjukt många.. också ganska intressant hur folk som köper på blocket inte har koll för fem öre. Har fått frågan "men den är äkta va?" Precis innan de ska betala..:bag::banghead:
Galet. Det förklarar lite varför så många inte ens försöker sätta ihop en vettig annons - uppenbarligen behövs det inte.
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Jag hade nog varit intresserad av ett fint ex bra servicehistorik och en fin länk utan strech för det priset.
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Måste vara sjukt många.. också ganska intressant hur folk som köper på blocket inte har koll för fem öre. Har fått frågan "men den är äkta va?" Precis innan de ska betala..:bag::banghead:
Nä det är givetvis naivt. Men det finns uppenbarligen folk som fortfarande litar på andra människor. Själv är man ju alldeles för luttrad...
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Seriositeten på kockan.se kan nog diskuteras, men även om övriga annonser gäller klockor får jag en känsla av att denna annons gäller något helt annat än en klocka...

Skärmavbild 2017-03-23 kl. 13.54.55.png
Hahaha, vafan....
Väldigt specifikt pris för vad det verkar vara. Trodde det var mer avrundade siffror som gällde...
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Så du bedömer att blocket exemplaret är ett bra ex? Edit, eller iaf bättre än exet som jag länkade till som såldes på K&S i juli förra året.[/QUOTE
Den klockan du länkade till från förra året som såldes på klocksnack hade varit intressant för det priset, eftersom i dagsläget ligger dem mycket högre.
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Hur menar du med inte tillförlitlig?
Säljaren marknadsför produkten som en kopia och det är en kopia.
Han menar väl kanske att Tradera inte borde ge annonsplats åt dessa produkter alls? Eftersom annonser granskas innan de läggs in borde de fångas upp.
Av 21st bud och 2 dagar kvar är det dessutom inte helt otänkbart att någon analfabetisk stackare budar utan att ha uppfattat helt och hållet att det är en fakeklocka.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Han menar väl kanske att Tradera inte borde ge annonsplats åt dessa produkter alls? Eftersom annonser granskas innan de läggs in borde de fångas upp.
Av 21st bud och 2 dagar kvar är det dessutom inte helt otänkbart att någon analfabetisk stackare budar utan att ha uppfattat helt och hållet att det är en fakeklocka.
Precis så. Jag tror ingen blir lurad av just denna annons men sist jag kollade var det olagligt att sälja kopior, även om du marknadsför dem som kopior.
Jag kan acceptera att Traderas granskare (eller om det görs automatiskt à la Facebook et al) inte fångar upp bra kopior som marknadsförs som original men denna borde verkligen inte gått igenom.

EDIT: som van traderare sedan många år tillbaka så ser jag då och då annonser som verkligen inte borde lagts upp, de borde alltså fångats upp i någon form av initial granskning. Dock så är Ebay inte direkt bättre på detta, finns gott om bootlegs annonser som inte tas bort. Blocket förefaller vara absolut bäst på att rensa dylikt, men det kan vara svårt (omöjligt) om du aldrig sett en äkta Rolexlåda eller vet när de bytte färg på taggarna etc.
 

DrKlocka

Audemars
Precis så. Jag tror ingen blir lurad av just denna annons men sist jag kollade var det olagligt att sälja kopior, även om du marknadsför dem som kopior.
Jag kan acceptera att Traderas granskare (eller om det görs automatiskt à la Facebook et al) inte fångar upp bra kopior som marknadsförs som original men denna borde verkligen inte gått igenom.

EDIT: som van traderare sedan många år tillbaka så ser jag då och då annonser som verkligen inte borde lagts upp, de borde alltså fångats upp i någon form av initial granskning. Dock så är Ebay inte direkt bättre på detta, finns gott om bootlegs annonser som inte tas bort. Blocket förefaller vara absolut bäst på att rensa dylikt, men det kan vara svårt (omöjligt) om du aldrig sett en äkta Rolexlåda eller vet när de bytte färg på taggarna etc.
Finns ingen initial granskning. Läggs upp så många auktioner så det finns ingen chans att de hinner gå igenom samtliga.
Enda gången de läggs ned är eller granskas överhuvudtaget ä om de anmäls till Tradera.
 
Topp