• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

C

China

Guest
par401 skrev:
Undersköterskan skrev:
Ekmikael skrev:
Gavve skrev:
http://www.tradera.com/omega-railmaster-fran-2009-las-text--auktion_190118_172058276

Han skriver åtminstone ut att det sitter ett annat urverk i den än original. :) Tycker däremot att det är fult att skicka med ett tomt Omega cert.

Vilken ohygglig franken ! Undrar vad Omega skulle säga om dom får in den där för service... :shock:

Jag förstår inte riktigt hur det där har gått till; om verket havererar så lagar man det väl ? Varför sätta in ett helt nytt, icke-original urverk av en helt annan typ i klockan ?

Min tanke med. Vilken rep kan kosta så mycket mer än 6000kr när det gått sönder invändigt bara och allt finns kvar?

Frågan är om det verkligen är ett ETA 2892-A2 som sitter i klockan, och om så är fallet vilken grad på verket. Nya 2892-A2 utan någon varumärkesgravyr på rotorn är nästan omöjliga att få tag på, däremot så finns det ganska gott om Seagull ST 18 som är nästan identisk. Svårt att avgöra på säljarens bilder, men jag skulle tippa att det rör sig om en ST 18.
 

carlanton

Audemars
par401 skrev:
Undersköterskan skrev:
Ekmikael skrev:
Gavve skrev:
http://www.tradera.com/omega-railmaster-fran-2009-las-text--auktion_190118_172058276

Han skriver åtminstone ut att det sitter ett annat urverk i den än original. :) Tycker däremot att det är fult att skicka med ett tomt Omega cert.

Vilken ohygglig franken ! Undrar vad Omega skulle säga om dom får in den där för service... :shock:

Jag förstår inte riktigt hur det där har gått till; om verket havererar så lagar man det väl ? Varför sätta in ett helt nytt, icke-original urverk av en helt annan typ i klockan ?

Min tanke med. Vilken rep kan kosta så mycket mer än 6000kr när det gått sönder invändigt bara och allt finns kvar?

Osannolik situation kanske, men om man slår sönder glaset under vattnet och låter saltvatten tränga in och stanna kvar i klockan ett par dygn, borde inte det förstöra det mesta av värde?

Eller ponera att säljaren varit otrogen mot sin fru, som till följd av detta gått loss på klockan med en hammare och en skruvmejsel? En förmodligen inte allt för ovanlig situation!
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Fantastiskt trevlig säljare, liiite köpsugen blir man ju NOT.
Var inte den här Traderaidioten uppe i någon tråd tidigare?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
wayne skrev:
Fantastiskt trevlig säljare, liiite köpsugen blir man ju NOT.
Var inte den här Traderaidioten uppe i någon tråd tidigare?

Det stämmer bra det. Han är med tidigare i denna tråden. Verkar inte som att han får sålt sina 100 klockor. :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Det är bara att slå till, affären görs ju upp på polisstationen i Solna. Eller menar han Kronobergshäktet månne?
 

Itson

Omega
Re: Sv: Blocket (och andra tokiga annonser)

Han ligger ute med minst ett dussin försäljningar på tradera, stolpskott.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Har en bekant som jobbar på den stationen har jag för mig, han kanske kan låsa upp åt säljaren och den eventuella köparen! :lol:

/Asplund
 

carlanton

Audemars
Vet inte om den varit uppe tidigare, men den här säljaren har en härlig attityd! Och Urmans, är de AD i Svedala månntro?

Rolex GMT MASTER ll.
Den sista i Z-serien säljes i ett otroligt bra skick.
Allt finns med vid köp:
Box innre samt yttre, tags, cert, bezelskydd, extra länk. putsduk, kvitto från Urmans. Helt enkelt allt.
Priset ska respekteras, annars kan du gå på ur o penn.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
den här är ju rätt tragisk...

T2eC16VHJF0E9nmFRpHBQ70pjKgIg60_57_zps8153ad49.jpg


uppenbart ditmålad heuerlogga...

http://www.ebay.com/itm/V-RARE-HUGE-NEV ... 35c35c7dbf

o nån stackare blir 10.000 fattigare på rent skojeri... :?

fast jag är riktigt nyfiken på vad f-n det stog på tavlan innan, för det är ju en riktig skippertavla, tror jag..
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Hett tips är att ni tar print screen på annonsen och laddar upp bilden här på forumet istället för att endast länka.

Eftersom dessa suspekta annonser snabbt raderas så blir tråden ganska tråkig om man inte hänger i den konstant och hinner kika på "gobitarna" :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1358253229.689325.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358253229.689325.jpg
    113.9 KB · Visningar: 424
  • ImageUploadedByTapatalk1358253243.453424.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358253243.453424.jpg
    76.6 KB · Visningar: 425
Topp