• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Brutus

Cartier
2-Faktor
Men månfas på fel ställe, det har han.

Man vill nästan slänga in en slant så karln kommer iväg på semester - är ju för bedrövligt väder ute.
Ja det var det bästa på länge! Tom hans alias "franz" är illa valt... Har du förresten nånsin varit med om bra väder i november mace ??
 

Untitled

Omega
- Att den svinbilliga 14060in är inlagd i norrlands inland är en dock en rejäl varningsklocka (sorry norrlänningar). Det gör man för att tvinga fram en distansaffär. Nu har jag inte koll på priserna på modellen men är inte 31' bland de billigaste i världen?


Ja, just orten ringer i stora varningsklockan. En vän till mig gick på en nit för typ fem år sedan, hittade en DSSD till ett schyst pris hos en säljare i en mindre ort i Norrland. Mannen som sålde uppgav en riktig identitet och gav en bra historia till varför han sålde, någon äventyrsresa som skulle finansieras genom säljet (vilket verkade rimligt eftersom den riktiga personens hade många bilder på skidresor på sin Facebook).

Pengar skickades och säljaren meddelade att ett paket var på gång. Klockan dröjde men personen fortsatte att svara på mail. Efter ungefär en vecka luskade min vän fram ett riktigt nummer till den riktiga mannen i Norrland som talade om att han råkat ut för att hans identitet kapats tidigare. Vi kollade upp banknumret och det gick till en person i Malmö som givetvis var brutalt skuldsatt. Bilderna kom från en begagnathandlare och var inte så svåra att hitta med Google. Bedragaren dömdes men kommer inte ihåg om min vän fick ut några pengar eller om det fick skrivas av på lärdomskontot. Troligen det senare.

En grej som är relativt enkel att göra är att kolla upp clearingnummer om säljaren befinner sig på annan ort, men inte heller det är en garant för något. Att göra en (bild)sökning på Google kan också vara smart.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor

Marquise

Omega
Den annonsen är lite vilseledande.. "Svart diamant ratten" vilken ratt är det han syftar på? Det här är ju en klocka.

Det är ju inte den enda klockan han har ute till försäljning, sen på hemsidan finns en del också. Inte bara klockor, en del spionprylar, datormöss och annat plickplock.

AUDEMARS PIGUET Royal Oak Offshore Chronograph Steel 440 000 Sek med nästan halva priset! 257.000 sek, ingen som ska hoppa på?
 

ScubaKing

Audemars
Någon grabb säljer RolexeZ, nyreg, dålig information.
http://www.tradera.com/item/190613/219713261/rolex-lady-datejust-69173-bdd

Hen har även en hemsida, classy som satan :woot:
http://www.luxurylyx.com/Handla-Tryggt.html

Tror folk på allvar att denna typen av "blåsning" fungerar?


Gå in på hemsidan, välj Rolex, kolla dem olika klockorna och vad som står under där du kan lägga den i "kundvagnen" :D

Nummer är ett kontantnummer utan listad användare...

Luxury Lyx New HB är en av världstörsta Internetbaserade klockbutiker. Vi är auktoriserade återförsäljare av samtliga klockmärken på sidan.
Vi säljer båda begagnade ( Omega,Rolex,Cartier,...) och 18k guld varor, och lyx varor.
 

Gurkan

Cartier
.


ImageUploadedByTapatalk1415811583.258188.jpg
 

Marquise

Omega
Skrämmande att folk har sådana hemsidor, finns ju så klart folk som går på sånt.
Skeptisk, tror inte någon köper en 50k+ klockor från någon sketchy hemsida på impuls.

Luxury Lyx New HB är en av världstörsta Internetbaserade klockbutiker. Vi är auktoriserade återförsäljare av samtliga klockmärken på sidan.
Vi säljer båda begagnade ( Omega,Rolex,Cartier,...) och 18k guld varor, och lyx varor.


Förutom stavfel och andra oprofessionella är det registrerat som Handelsbolag i Sverige (Knepig bolagsform för denna typ av scam) och är registrerat på Ghobadpour Ali & Hassani Seyedeh Shadi.
Sen finns där även Luxury Lyx Filial också i borås med "utländsk juridisk person" som arbetar med ; Klockor, ur, Guld, silver, ädelstenar, Grossister. Någon typ av sandwich upplägg?

Det är ju inte något vackert upplägg för denna typen av "bedrägerier" om det nu är det vi talar om. Om detta är legit så är det fortfarande inget vacker upplägg.

Lägga så mycket resurser på att starta bolag, leta upp möjliga målvakter (om så är fallet), leta upp en leverantör med hyfsade replicor mm och sedan falla på stavfel, sjaskig hemsida och andra lätt lösta problem.
 

TicTack

Cartier
Denna skum? eller klipp?

Jag förstår psykologin i låga startpris utan reserve, men nog ringer varningsklockorna på
tradera
2 feedback
ett pris långt under vad han får hos pantbank
malmö

storyn känns ju möjlig

datumvisningen känns ocentrerad, har den stannat precis vid datumbyte, händer ofta, men den borde klickat över eller varit kvar? stannar rolex verkligen så? eta gör ju det...

klockan ger ett lite grovhugget intryck på bilderna, men jag är ingen expert på modellen....
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Jag förstår psykologin i låga startpris utan reserve, men nog ringer varningsklockorna på
tradera
2 feedback
ett pris långt under vad han får hos pantbank
malmö

storyn känns ju möjlig

datumvisningen känns ocentrerad, har den stannat precis vid datumbyte, händer ofta, men den borde klickat över eller varit kvar? stannar rolex verkligen så? eta gör ju det...

klockan ger ett lite grovhugget intryck på bilderna, men jag är ingen expert på modellen....
Hmmm, heller ingen expert men tycker passformen på endlinks ser lite sådär ut på baksidan av klockan...
 
Jag förstår psykologin i låga startpris utan reserve, men nog ringer varningsklockorna på
tradera
2 feedback
ett pris långt under vad han får hos pantbank
malmö

storyn känns ju möjlig

datumvisningen känns ocentrerad, har den stannat precis vid datumbyte, händer ofta, men den borde klickat över eller varit kvar? stannar rolex verkligen så? eta gör ju det...

klockan ger ett lite grovhugget intryck på bilderna, men jag är ingen expert på modellen....

Priset är ju inte alls klart ännu, så det är en konstig varningsklocka. Något jag tycker är oroande är betalningsalternativen. Endast bankkonto och inte ens upphämtning på plats? Det är skumt.
 
Topp