Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Blocket (och andra tokiga spekulanter)

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mouqvist, 28 september 2015.

1. Tänkte sno @yonsson trådrubrik och starta en tråd om tokiga spekulanter, oförskämda prutare, oseriösa köpare, osv.
    Vi har ju alla varit med om sådana, tycker att det vore roligt att posta de fånigaste svar och argument som folk på Blocket, KS eller andra sajter kan använda sig av.
    För min del är det ett sätt av avreagera mig också.
    Tänkte utelämna vanligt prutande då detta sker numera vid 100% av fallen.
    Jag börjar med ett svar till min annons på Blocket (säljer min Sjöö Sandström UTC ORC för 11500:- då jag räknar med att folk prutar):

image.jpg

roloj, StrawberryFields, Arvis och 34 andra gillar detta.
  2. Shadyboy

Shadyboy Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hahahaha! Detta kan bli en episk tråd! :)

3. Callxx

Callxx Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Hahaha! Fantastiskt bra bud!

4. Tao

Tao Friends of KS

Haha vad i

5. Shadyboy

Shadyboy Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Argumentet är ju nästan roligare än budet! :D

6. McFly

McFly Stadsbo

Från:
    Norr om stan
    Haha bra initivativ till trådstart! Mer eller mindre alla som försökt kränga en Rolex på blocket har väl fått en rostig Merca från -93 som gått 24,000 mil som förslag till betalningsmedel ;)

BCKSTRM, mouqvist och JohnDoe gillar detta.
  7. naggge

naggge Friends of KS

Av någon anledning har jag fått knivar som bytesförslag mer än en gång, både på blocket och på TTT innan klocksnack föddes.

vonbahr, mouqvist och Seikosthlm gillar detta.
  8. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Att sälja rollar på blocket kräver kontantkort och en ny anonym mailadress. Särskild om det är en blingad president.... Svaren man får är till 99% minst sagt oförskämda eller bara allmänt korkade och i vissa fall hotfulla. Märkligt hur många konstiga typer det finns därute.

9. jandan

jandan Friends of KS

Bra tråd, Tack, äntligen lite kul humor ...:)

10. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Man kan ju undra hur de avsåg att lämna över knivarna......

Bjoerlin76, BCKSTRM, naggge och 2 andra gillar detta.
  11. I ett annat fall för ett par år sedan fick jag ett svar från en spekulant att han hade som princip att begagnande saker betalade han aldrig mer än halva nypriset på. Då var nypriset så klart baserat på lägsta internetpriset (utomlands så klart). Han hävdade att han tog en risk när han köpte begagnat. Min klocka var ju ett par veckor gammal och under garanti men det räknades tydligen inte. Hans förslag skulle ge ung 70% rabatt jämfört med AD pris!

Mforce, Seikosthlm och Mernis Bajra gillar detta.
  12. kabro

kabro Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Skulle sälja min Oris på blocket i somras, lade ut den för 10 000kr och fick efter en dag mailet "Hej jag ger 5000".
    Olyckligtvis för denna spekulant råkade detta vara en sådan dag när det var väldigt lite att göra på jobbet. Detta gjort att jag kunde ägna ca 45 minuter att ta dennes mailadress och anmäla på vartenda nyhetsbrev jag kunde hitta.
    Some say he left internet for good :)

andrewski, Kinglolle, Jimpa och 33 andra gillar detta.
  13. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Blocket i ett nötskal, går inte att sälja något där utan att hundratals idioter hör av sig.

14. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot
    Är det bara jag som har liknande dåliga erfaranheter av köpes-annonser här? Har svarat på ett par i relativt närtid och erbjudit klocka dom exakt motsvarar annonserna för billigare än någon annons ute och har bara lett till brevväxlingar där sedan köparna slutat höra av sig

15. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Haha bra tråd! Sålde en Exp-I (nya modellen) och blev erbjuden en avställd bil från 92:D
    image.jpg

16. Joakim Svensson

Joakim Svensson Friends of KS

Från:
    Småland
    Bra trådstart :D Själv undviker jag blocket.

BCKSTRM gillar detta.
  17. romanov

romanov Borgare

Från:
    Stockholm
    Utan att ni kommit fram till ifall köparen ville ha klockan eller ej?

18. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Haha Spot on ;) Trodde jag var lite unik... Att det finns så många idioter... Eller är det samma herre som försökt byta sin Merca mot en Rolex de senaste 5 åren... :)

19. newk15

newk15 Stadsbo

Underhållande tråd.:D Keep em coming!

20. caru92

caru92 Torpare

Försökte sälja min Omega Speedmaster på blocket....Gör inte om det. Omega speedmaster.png

Seikosthlm, MariaE, Gummo och 1 annan gillar detta.
  21. Skolläraren

Skolläraren Friends of KS

Det här kommer bli fantastiskt. Har aldrig sålt en klocka via Blocket, men det är fantastiskt när man rear iväg elektronikprodukter och efter mindre än 10 minuter erbjuder någon 1/3 av priset om de får hämta dem i dag.

22. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Sälja Longines Chrono använd ett par gånger och såld för 17500.

image.jpg

GMT

image.jpg

Porsche 996 cab

image.jpg

TimeDealer, Arvis, MariaE och 9 andra gillar detta.
  23. Divemaster

Divemaster Friends of KS

Från:
    westcoasten
  24. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Är det Stanley Cup ringen som låg till salu här på KS för något/några år sedan tro? :)

Tokigaste spekulanten jag varit med om mötte mig i stan för att köpa en Certina i 18k med guldarmband. När han kommit fram till att klockan var för liten så undrade han om jag var intresserad att gifta mig med en indonesiska för ett arvode på 150.000kr. Vi skulle vara gifta i minst 3 år var kravet.
    Kanske är den lite off-topic, frun skulle inte ha något med själva klockaffären att göra.

Ps. Vi skilde oss efter 4 månader.

TheMadToad, Seikosthlm, yonsson och 20 andra gillar detta.
  25. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot
    Yes, så jag har börjat spekulera om inte många använder köp-annonser i tro om att bli erbjuden "kompispriser" eller bara känna av marknaden snarare än att faktiskt vara genuint intresserad av att köpa något till marknadspris

Seikosthlm gillar detta.
  26. Divemaster

Divemaster Friends of KS

Från:
    westcoasten
    Gifte du dig med henne?

Forsberg och Seikosthlm gillar detta.
  27. romanov

romanov Borgare

Från:
    Stockholm
    Okej va skumt. Ja det kan ju vara så som du säger

28. TomasBStockholm

TomasBStockholm Borgare

JohnZ gillar detta.
  29. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Hänt mig några gånger tidigare också med min gamla omega po8500 och sub 14060. Känns som vissa lägger ut köpesannonser innan de ens har pengarna bara för att känna på marknaden..

romanov och Tomas Eriksson gillar detta.
  30. Bjoerlin76

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Fick dem här när jag skulle sälja min 16710 Pepsi. Hade kvitto från när jag köpte klockan av en handlare...
    image.jpeg
    Sen är väl den här inte helt åt skogen, men klockan såldes ett par månader senare för 47k (ditchade blocket rätt snabbt). Minns inte vad klockan låg ute för, kanske 43,5k. Mest hans sätt att skriva som jag reagerade på här.
    image.jpeg

Bozz gillar detta.